• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Sugen på en rolex - tips/råd uppskattas!

itaintmebae

Breitling
Jag har tidigare bett om råd här på KS då jag skulle köpa min första "ordentliga" klocka, och då fick jag massor av bra råd, därför vänder jag mig hit igen när det böjar bli dags att byta.

I dagsläget använder jag en tudor pelagos, som jag förvisso är väldigt nöjd med, men samtidigt har det varit ett barndomsmål att äga en rolex. Jag har främst spanat på stålmodellerna av submariner, GMT II och även explorer II. Då jag är heltidsstudent sitter jag inte på en obegränsad budget. Vad tycker ni jag ska sikta in mig på och varför? Vad är rimligt att betala för vardera modell om de ska vara i schysst skick (behöver inte vara oanvända)?

Tack på förhand!
 

Feskarn

Företag
Forumpersonal
Forumsponsor
Pledge Member
2-Faktor
Rätt svårt för en annan att ge dig råd vad du ska sikta in dig på för modell. Det är en smaksak om man föredrar Submariner, GMT II eller Explorer II.

Ett rimligt pris för dig kanske inte är rimligt för en annan. Sök på gamla annonser på Köp & Sälj här på forumet för att få en prisuppfattning. Många väljer ju att handla på Chrono24 där du också snabbt kan få en uppfattning om vad respektive modell ligger på i pris (begagnad eller ny).

Det bästa du kan göra är att besöka en AD och skaffa dig en uppfattning vilken modell du helst vill ha. Är du bekväm med storleken på Pelagos (42mm?) så kanske en Explorer II är något för dig.

Lycka till!
 

itaintmebae

Breitling