• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Sugen på en Seiko 6309 7040, vart?

rekacj

Omega
2-Faktor
Som ovan, jag har väldigt svårt att hitta någon på någon utav de stora försäljningsidorna läs ebay, tradera och blocket. Vart har ni som har fina 6309: or köpt era? De flesta som finns på ebay verkar komma från filippinerna och vara moddade till tusen.

Är ute efter en så orginal som möjligt, gör inget om boet är lite slitet men självklart vill jag ändå har okej skick på glas samt att den ska fungera.

Tips vart jag kan leta?
 

rekacj

Omega
2-Faktor
Vad brukar de ligga på i pris? Har sett folk här som sålt sina för runt 1500-1800 kr.

Släng ut en blänkare på köp o sälj. Ibland känns det som att alla har en här på KS, och nån lär väl kunna tänka sig att kränga av sin.
Denke har väl haft sin i två veckor nu så den ska säkert säljas :p

J

Funderar också på det, men verkar som jag enligt reglerna måste jag ha ett visst antal poster plus varit medlem här i 7 dagar men kanske är okej ändå? Kanske ska göra ett försök.
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Vad brukar de ligga på i pris? Har sett folk här som sålt sina för runt 1500-1800 kr.

Funderar också på det, men verkar som jag enligt reglerna måste jag ha ett visst antal poster plus varit medlem här i 7 dagar men kanske är okej ändå? Kanske ska göra ett försök.

Du får helt enkelt vänta tills på lördag med att slänga ut en WTB eller så får du botanisera rakuten :)
 

Donkii

Boushh
2-Faktor

rekacj

Omega
2-Faktor

Bomier

Moderator
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Drog just ett PM till dig angående en som jag har liggande och kan sälja, vet tyvärr inte så mycket om den... Kanske någon annan vet något???

Nyservad är den iallafall... :)

DSCF0555.jpg


Mvh
Micke E
 

rekacj

Omega
2-Faktor
Just denna tänkte jag faktiskt behålla. Den är hyfsat original och jag tycker att jag måste ha en sån.

Fast de är ju hyfsat vanliga så med lite tålamod så lär det ju dyka upp en lämplig på köp/sälj. Ligger väl två stycken moddade uppe nu? :)
Jag förstår! :)
Förhoppningsvis, gör det? Tycker mig ha letat men inte sett, får kolla igen.
Om du har lust får du mer än gärna länka :)
 

GurraG

Cartier
Jag har visserligen en 7290 men köpt på ebay. Som du säger är det mycke' som är moddat men om man har lite is i magen kan man hitta bra ex som har fått åldras snyggt. Jag pröjsade $140 för en 1984:a i snyggt bruksskick, gjorde en fullservice på den med nya packningar och nu är den trycktestad och går konsekvent ungefär +10 sek/dag. Bra klocka för kaffepengar helt enkelt.
 

rekacj

Omega
2-Faktor
Jag har visserligen en 7290 men köpt på ebay. Som du säger är det mycke' som är moddat men om man har lite is i magen kan man hitta bra ex som har fått åldras snyggt. Jag pröjsade $140 för en 1984:a i snyggt bruksskick, gjorde en fullservice på den med nya packningar och nu är den trycktestad och går konsekvent ungefär +10 sek/dag. Bra klocka för kaffepengar helt enkelt.

Trevligt, något sånt jag är ute efter!
Får man vara lite oförskämd och fråga om priset på servicen?
 
Topp