• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Sugen på Milgauss

par

Patek
2-Faktor
Riktgit sugen på en Milgauss. Konstigt med tanken på att jag hatade den förr=)
Har sneglat på den svarta modellen. Vad tycker folket här? Någon som sitter på en hemma?

(stulen bild)
 

Bilagor

  • dscn1009jr1.jpg
    dscn1009jr1.jpg
    49.2 KB · Visningar: 3,296

jabla

Sarlacc
Jag har också varit sugen på en Milgauss. Provade en häromveckan på Rob E men den funkade inte alls på min 18cm arm. Den var alldeles för hög för min smak. Däremot var nya YachtMastern med blå tavla väldigt trevlig och mycket följsammare på handleden.
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Jag gillar den. Hade funderingar på att köpa en... men körde på en GMTc istället.

Är lite orolig för att den blir tråkig i längden.
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
jabla skrev:
Jag har också varit sugen på en Milgauss. Provade en häromveckan på Rob E men den funkade inte alls på min 18cm arm. Den var alldeles för hög för min smak. Däremot var nya YachtMastern med blå tavla väldigt trevlig och mycket följsammare på handleden.

Kollade också in nya YM med blå tavla häromdagen. Riktigt fin!

Har knappt sneglat åt YM förut men denna var grym!
 

mace

Cartier
2-Faktor
par401 skrev:
Riktgit sugen på en Milgauss. Konstigt med tanken på att jag hatade den förr=)
Har sneglat på den svarta modellen. Vad tycker folket här? Någon som sitter på en hemma?

(stulen bild)

Har exakt den där, svart (egentligen mörkt mörkt grå) tavla. Sneglade länge på en Explorer, men är inte alls förtjusts i snittet de sätter siffrorna i, så det blev en milgauss. Sticker ut hakan och säger att den har den renaste tavlan av alla dagens modeller. Bortsett från blixten. Blixten. Man lär sig gilla den, och kan man storyn bakom gillar man den än mer.

Många gnäller på att den är lite hög, men det har aldrig stört mig. Då har jag ändå ballerinahandleder och kör den på Nato vilket bygger på 2-3 mm på höjden.

Ska försöka få upp en bild så du ser den på Nato.
 

MacRulez4ever

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
par401 skrev:
Riktgit sugen på en Milgauss. Konstigt med tanken på att jag hatade den förr=)
Har sneglat på den svarta modellen. Vad tycker folket här? Någon som sitter på en hemma?

(stulen bild)

Har den svarta milgaussen och älskar den. Väldigt clean men ändå sportig.
Gv:n eller den med vit urtavla tror jag man tröttnar snabbast på. Den med vit urtavla får man garanterat minst för ifall man vill flippa iväg klockan vid ett senare tillfälle.




Sent from my iPån5, using Tapatalk
 

Bilagor

  • ImageUploadedByTapatalk1356084022.865085.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1356084022.865085.jpg
    148.1 KB · Visningar: 596

Fryken

Kamrern
2-Faktor
Förstår vad du menar. Jag gillade den först, sen gillade jag den inte och nu börjar den växa igen. Har dock inte klämt på en utan bara spanat bilder. Likt nästan alla rollar är den dock ca 2mm för liten, men det är väl en vanesak antar jag.
 

mace

Cartier
2-Faktor
Spencer66 skrev:
Singular skrev:
Schysst men två aber - för blank och den där sekundvisaren...

Sekundvisaren är pricken över i:et och ger egen identitet. Personligen gillar jag dock bara de med grönt glas.

908c7f68.jpg

Personligen tycker jag det blir lite för mkt med det gröna glaset, olikfärgade index, siffror för minuter + blixten.

Men det är väl tur att vi gillar olika, jag gillar ju exempelvis min på Nato men det gör inte du, för det där, det är ingen dykare det inte. ;)
 
C

Crowolf

Guest
Tycker att den är den enda av nya Rolex jag skulle kunna tänka mig. As-snygg!
 

par

Patek
2-Faktor
mace skrev:
Så, på nato. I pissig kvalitet.

r_zps7ec16bb6.jpg

Ser ju riktigt bra ut. Tror även läder kan funka. Jag har inte alls fastnat för den gröna, som någon sa så är det för mkt på tavlan. För mycket färger med grönt, svart, gult, vitt orange. Den svarta känns mer ren. Något jag såg som var riktigt ballt var en som hade en vit och bytt till sena gröna glaset, det matchade bättre.
 

par

Patek
2-Faktor
Här kommer den udda kombon. Tycker det vita går bättre med grönt glas än svart=)
Jag föredrar dock fortfarande vanlig svart.
 

Bilagor

  • IMG_2116.jpg
    IMG_2116.jpg
    44.6 KB · Visningar: 880

DrDre

Patek
Jag har en vit. Här är några bilder. Personligen tycker jag att blixtvisaren är jäkligt rolig. Snygg, nej inte precis, men en rolig återkoppling till Milgaussens historia.

IMAG0404-1.jpg


IMAG0400.jpg



IMAG0427.jpg


MinnyaMilgauss2.jpg


Absolut snyggaste kombinationen på Milgaussen tycker jag är "vanlig svart" på en borstad rem med orange tråd.

Milgausspstrap.jpg
 

DrDre

Patek
Har inget att jämföra med nu, men det ser ut som ett Rolexspänne till en Milgauss. Enda problemet är väl att man måste beställa ett skräddarsydd band eller om man kan justera ett vanligt med hål i hos någon skomakare.
 
Topp