Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Sugen på Milsub?

Diskussion i 'Diskussion' startad av easy rider, 8 augusti 2013.

1. easy rider
    Trådstartare

easy rider Dead Man Walking

Wii gillar detta.
  2. Mr Chance

Mr Chance Velourmannen

Hårdaste vet jag inte, men en av de dyraste i alla fall. Såg den igår när jag surfade 5513. Det är ju en 77:a, så kanske man skulle slå till ;)

3. Fabian

Fabian Manboy

Från:
    Stockholm
    Kan fortfarande komma ihåg när jag fick pröva en i hong kong för ett år sedan. Höll på att kissa på mig

Wii och easy rider gillar detta.
  4. Sond

Sond Friends of KS

Vad står T för?

5. Affe

Affe Una vida loca

Från:
    En annan del av Söping
  6. StrawberryFields

StrawberryFields Sir Notalot

Från:
    Jordgubbsranchen
    Brukar väl vara T för tritium? Eller är jag helt ute och cyklar?

7. easy rider
    Trådstartare

Helt korrekt!

8. Fabian

Fabian Manboy

Från:
    Stockholm
    men i stort sätt bara använts på detta sett på militär-ur, eller är JAG helt ute och cyklar??

9. easy rider
    Trådstartare

Det tror jag inte att du är. De var väl nån militärgrej att veta vad för radioaktivt mys som fanns innan för glaset, eller är JAG ute och cyklar nu?

Fabian gillar detta.
  10. POO

POO Präst

Fräsig! Men kan man borra bort pinnarna så man kan kränga på ett jubilee??:)

Micke Ni gillar detta.
  11. Mattan

Mattan Präst

Från:
    Västkusten
  12. meo_swe

meo_swe Biskop

Åh.. En milsub skulle man ha ja.. när jag blir chef Sverige. Då jävlar...

13. Onelund

Onelund Biskop

Från:
    Småland
    Måste faktiskt erkänna en sak nu och det är att trots jag aldrig varit speciellt förtjust i Rolex så fick denna det att pirra till lite :bag:

Jädra tur jag inte har 168 000$ i klockbudgeten

14. Sond

Sond Friends of KS

Okey, så trots det officiella T Långstrump ned behöver militären ett stort djäkla T mitt i..?

Edit: inte Långstrump ned utan långt ned... Damn autocorrect...

StarMan gillar detta.
  15. JS

JS Friends of KS

Tror det stämmer att när det vara militära pryttlar så var tillverkarna tvugna att märka ut vad för lysmassa som används, tex T för tritium

16. JS

JS Friends of KS

:nailbiting: :stop:

17. M021

M021 Friends of KS

Vad jag hört gällande det var det många som jobbade med att måla index under den tiden som fick cancer i mun/hals pga av att penseln blötlades med saliv mellan målningarna för att få till spetsen, detta innan man insåg farligheten med radioaktiviteten, eller är jag den enda som är ute och cyklar idag;)? Har inte ens googlat, endast baserat på gammalt rykte,

18. JS

JS Friends of KS

Så de satt och sög på penseln...? Verkar inte så nyttigt oavsett om det är vattenlöslig färg eller tritiumlysmassa

The Pell gillar detta.
  19. Andrew

Andrew Borgare

Från:
    Danmark typ
    Du pratar radium, inte tritium.

20. Crowolf

Crowolf Guest

Alltså, kalla mig sjuk, dum och eländig men den är inte snygg. Visarna och den plottriga ringen gör att den ser konstig ut. En klassisk 5512 el. 5513 slår den med hästlängder.
    Pratar inte om historisk charm etc utan endast om utseende.. :angel:

Sond gillar detta.
  21. POO

POO Präst

Kan passa på att rekommendera diving-watch.org om inte alla redan varit där och kollat. Salt snubbe som både har haft milsub och comex på sig i yrket. Inte massa fakta men en hel del bilder och kul historier. Tex den om hen som betala en TV-reparation med en milsub.

easy rider gillar detta.
  22. Sond

Sond Friends of KS

Håller helt med. Om man går enbart på utseende skulle jag aldrig välja denna Sub.

23. meo_swe

meo_swe Biskop

Så det är bara jag som diggar den totala tool-stilen? Feta visare och fasta stift gör att det blir halvhårt i byxorna för mig. Jag verkligen älskar när saker är formgivna för ett visst syfte, mer än för designens skull. Tänk GRG, eller KSP-58. Finns fan få vapen som är sexigare!

Fabian gillar detta.
  24. M021

M021 Friends of KS

Har du helt rätt i, sitter och blandar ihop begreppen/ämnena, se vad man får lida när man halvsov på lektionerna i skolan..!

25. Palenkovich

Palenkovich Friends of KS

Ahh årsbarn med mig och allt. Hade inte haft något emot att ha den där som årsklocka..

26. Fabian

Fabian Manboy

Från:
    Stockholm
    Men ändå bara använda den som dressklocka på Nato. Herregud vilken fröjd

Mårtenssons ur Brookfield