• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Sugen på Milsub?

Mr Chance

Kalmar
Hårdaste vet jag inte, men en av de dyraste i alla fall. Såg den igår när jag surfade 5513. Det är ju en 77:a, så kanske man skulle slå till ;)
 

Onelund

Rolex
Måste faktiskt erkänna en sak nu och det är att trots jag aldrig varit speciellt förtjust i Rolex så fick denna det att pirra till lite :bag:

Jädra tur jag inte har 168 000$ i klockbudgeten
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Det tror jag inte att du är. De var väl nån militärgrej att veta vad för radioaktivt mys som fanns innan för glaset, eller är JAG ute och cyklar nu?

Tror det stämmer att när det vara militära pryttlar så var tillverkarna tvugna att märka ut vad för lysmassa som används, tex T för tritium
 

M021

Rolex
2-Faktor
Tror det stämmer att när det vara militära pryttlar så var tillverkarna tvugna att märka ut vad för lysmassa som används, tex T för tritium

Vad jag hört gällande det var det många som jobbade med att måla index under den tiden som fick cancer i mun/hals pga av att penseln blötlades med saliv mellan målningarna för att få till spetsen, detta innan man insåg farligheten med radioaktiviteten, eller är jag den enda som är ute och cyklar idag;)? Har inte ens googlat, endast baserat på gammalt rykte,
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Vad jag hört gällande det var det många som jobbade med att måla index under den tiden som fick cancer i mun/hals pga av att penseln blötlades med saliv mellan målningarna för att få till spetsen, detta innan man insåg farligheten med radioaktiviteten, eller är jag den enda som är ute och cyklar idag;)? Har inte ens googlat, endast baserat på gammalt rykte,

Så de satt och sög på penseln...? Verkar inte så nyttigt oavsett om det är vattenlöslig färg eller tritiumlysmassa
 

Andrew

Cartier
Vad jag hört gällande det var det många som jobbade med att måla index under den tiden som fick cancer i mun/hals pga av att penseln blötlades med saliv mellan målningarna för att få till spetsen, detta innan man insåg farligheten med radioaktiviteten, eller är jag den enda som är ute och cyklar idag;)? Har inte ens googlat, endast baserat på gammalt rykte,

Du pratar radium, inte tritium.
 
C

Crowolf

Guest
Alltså, kalla mig sjuk, dum och eländig men den är inte snygg. Visarna och den plottriga ringen gör att den ser konstig ut. En klassisk 5512 el. 5513 slår den med hästlängder.
Pratar inte om historisk charm etc utan endast om utseende.. :angel:
 

POO

Panerai
Kan passa på att rekommendera diving-watch.org om inte alla redan varit där och kollat. Salt snubbe som både har haft milsub och comex på sig i yrket. Inte massa fakta men en hel del bilder och kul historier. Tex den om hen som betala en TV-reparation med en milsub.
 

Sond

Patek
Alltså, kalla mig sjuk, dum och eländig men den är inte snygg. Visarna och den plottriga ringen gör att den ser konstig ut. En klassisk 5512 el. 5513 slår den med hästlängder.
Pratar inte om historisk charm etc utan endast om utseende.. :angel:
Håller helt med. Om man går enbart på utseende skulle jag aldrig välja denna Sub.
 

meo_swe

Audemars
Håller helt med. Om man går enbart på utseende skulle jag aldrig välja denna Sub.

Så det är bara jag som diggar den totala tool-stilen? Feta visare och fasta stift gör att det blir halvhårt i byxorna för mig. Jag verkligen älskar när saker är formgivna för ett visst syfte, mer än för designens skull. Tänk GRG, eller KSP-58. Finns fan få vapen som är sexigare!
 

Fabian

Patek
2-Faktor
Så det är bara jag som diggar den totala tool-stilen? Feta visare och fasta stift gör att det blir halvhårt i byxorna för mig. Jag verkligen älskar när saker är formgivna för ett visst syfte, mer än för designens skull. Tänk GRG, eller KSP-58. Finns fan få vapen som är sexigare!

Men ändå bara använda den som dressklocka på Nato. Herregud vilken fröjd
 
Topp