• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Sugen på ny Armani, behöver råd!

Anden

Cartier
2-Faktor
Hittat en klocka jag är sjukt sugen på, Armani 1440. Hittar den inte på så många ställen. Billigast verkar vara:
http://urmax.se/sv/home/92-armani-ar1440-mens-watch.html

Enligt prisjakt så är det ingen som har den billigare. Någon som har sett den nån annanstans? Eller har någon handlat på Urmax.se som tycker det funkar bra?
Tacksam för svar!!


Den sidan ser ut att vara ett snabböversatt hafsjobb. Hade inte handlat där.
För övrigt, välkommen till forumet. Jag ska också ta chansen att uppmuntra dig att köpa något roligare än en parfymklocka, satsa på något från etablerade tillverkare så ska du se att du får betydligt mer kvalitet för pengarna!
 

k0nkas

Audemars
2-Faktor
Håller med, för fyra tuss finns det både roligare och bättre alternativ!
 

Holmqvist

Patek
2-Faktor
Välkommen! Se dig omkring efter annat som ovan säger.
Det hela kommer sluta med att du säljer bort den igen för en skitpeng för att köpa en "riktig" klocka.
 

svesam

Rolex
Halloj,

Välkommen till KS :)

Fråga dig själv varför du vill ha just en Armaniklocka.
Vill du ha den just för den har märket Armani och du är ok med det, köp den.
Vill du i stället ha en vettig klocka så finns det mycket annat godis för samma pengar.
Om så är fallet finns det nog massor med tips att få från detta forum :)

Lycka till med vad än du väljer !

/Daniel
 

Skolläraren

Panerai
Vad är det med den du gillar?

Om du är helt säker så är det bara att köpa den, men enligt troligtvis alla medlemmar här så finns det roligare klocka för den pengen.

Edit: Pucktvåa med en minut.
 

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
Jag tycker det ringer en klocka någonstans, om att jag har läst något skumt om den sidan. Jag är inte alls säker, så googla lite omdömen.

Är det den klockan du vill ha så kommer du säkert att hitta den på fler ställen.

Lycka till!
 

corbendallasx

Friends of KS
Är du sugen på en AR2448 så har jag en liggande som är använd ett par tre gånger.
Helt i nyskick. Du kan få den betydligt billigare än det där :)
 

mulllemeck

Breitling
Tack för alla snabba svar!
Jag är nog inte lika insatt i denna världen som ni verkar det som :) Tyckte mest att den var snygg.
La ut frågan på fejjan också, och fick svar från en polare som hade handlat där. Han tyckte det funkade jättebra med beställningen och allt. Så jag tror jag beställer den, även fast många verkar tycka att jag gör fel ;)

Och tack för erbjudandet med den andra modellen, men jag beställer den jag ville ha!
 

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
Tack för alla snabba svar!
Jag är nog inte lika insatt i denna världen som ni verkar det som :) Tyckte mest att den var snygg.
La ut frågan på fejjan också, och fick svar från en polare som hade handlat där. Han tyckte det funkade jättebra med beställningen och allt. Så jag tror jag beställer den, även fast många verkar tycka att jag gör fel ;)

Och tack för erbjudandet med den andra modellen, men jag beställer den jag ville ha!

Det gör du rätt i tycker jag. Du frågade om sidan var ok, inte om vilken klocka du borde köpa.
Kör på den och trevlig helg! :)
 

vikgul

Lilla Buh
2-Faktor
Du har blivit lite lurad. Dom flesta icke nördar är lika lurade också. Varken Gant, Armani eller Dolce Gabbana gör bra klockor. Klockor med samma urverk återfinns på bensinmacker landet runt för 199:-. Det du betalar för i dessa klockor är deras design (som ofta är stulen) och klädesmärkets logga på klockan. För fyra tusen finns det mycket bättre klockor från anrika schweiziska klockmärken att köpa. Se runt och läs på innan du lägger dina pengar förgäves.
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Du har blivit lite lurad. Dom flesta icke nördar är lika lurade också. Varken Gant, Armani eller Dolce Gabbana gör bra klockor. Klockor med samma urverk återfinns på bensinmacker landet runt för 199:-. Det du betalar för i dessa klockor är deras design (som ofta är stulen) och klädesmärkets logga på klockan. För fyra tusen finns det mycket bättre klockor från anrika schweiziska klockmärken att köpa. Se runt och läs på innan du lägger dina pengar förgäves.


Snälla läs detta och reflektera...
 

noeLLY

Cartier
Du har blivit lite lurad. Dom flesta icke nördar är lika lurade också. Varken Gant, Armani eller Dolce Gabbana gör bra klockor. Klockor med samma urverk återfinns på bensinmacker landet runt för 199:-. Det du betalar för i dessa klockor är deras design (som ofta är stulen) och klädesmärkets logga på klockan. För fyra tusen finns det mycket bättre klockor från anrika schweiziska klockmärken att köpa. Se runt och läs på innan du lägger dina pengar förgäves.
Där har du fel! Det är inte samma typ av verk! Det kanske inte är i samma kvalité som certina tissot etc men att jämföra en Armani med bensinmack klocka (visa?) är att ta i :)
 

Emil

Cartier
Finns mig veterligen flera seikomodeller som liknar din parfymklocka i design, kolla in det sortimentet innan du beställer!
 

Holmqvist

Patek
2-Faktor
Hittar man en klocka som man verkligen gillar är det svårt att byta spår.
Är man inte en genuin klocknörd som oss andra är kanske dom viktigast sakerna att den visar rätt tid och designen tilltalar.
Problemet med en armani är att skulle man vilja köpa en ordentlig klocka senare och försöka sälja armanin så är det meningslöst, andrahandsvärdet är gråsten!

Men det är upp till var och en.
 
C

China

Guest
Du har blivit lite lurad. Dom flesta icke nördar är lika lurade också. Varken Gant, Armani eller Dolce Gabbana gör bra klockor. Klockor med samma urverk återfinns på bensinmacker landet runt för 199:-. Det du betalar för i dessa klockor är deras design (som ofta är stulen) och klädesmärkets logga på klockan. För fyra tusen finns det mycket bättre klockor från anrika schweiziska klockmärken att köpa. Se runt och läs på innan du lägger dina pengar förgäves.

Ovanstående varumärken tillverkar i likhet med t.ex. Tissot inte sina egna klockor, men att det inte skulle vara helt ok klockor är däremot rent struntprat. Armani tillverkas huvudsakligen av Fossil, och en del mekaniska klockor av Seagull. Dolce Gabbana ingår i stallet hos Binda Group. Gant som är mindre öppna med var klockorna tillverkas, samarbetar med flera olika OEM tillverkare, både Kinesiska och Schweiziska. Priserna kan man ha synpunkter på, men den som påstår att det handlar om "low level" och stulna designer, har en hel del att bevisa.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Säger inte att klockan är skit, men som samtliga andra säger kan man få bra mycket bättre klocka för 4000kr.

Jag har för övrigt väldigt svårt att tro att den verkligen är keramisk (som det står i annonsen). Är den keramisk däremot så går det t om att hävda att den är prisvärd även om det sitter ett urverk från exempelvis Fossil eller Citizen i den. :)
 

RobertD

Ingenting
2-Faktor
Om han gillar designen och märket och tycker att det är värt pengarna är det väl bara att köra. Han frågade ju inte om det var bra klocka.
 

Rock_N_Ron

Audemars
2-Faktor
Det går att få en mycket bättre bil än en Camaro för 250k

Det tror jag inte... Det skulle va en Mustang i så fall... ;-)

Till trådskaparen; köp det du vill ha just nu å ta smällen. Du kommer (med största sannolikhet) snart ångra dig å köpa en "riktig" klocka istället. I alla fall om du kommer hänga kvar här på KS.
 

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
Det tror jag inte... Det skulle va en Mustang i så fall... ;-)

Till trådskaparen; köp det du vill ha just nu å ta smällen. Du kommer (med största sannolikhet) snart ångra dig å köpa en "riktig" klocka istället. I alla fall om du kommer hänga kvar här på KS.


Inferno orange Camaro med Hemi! :D
 
Topp