• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Sugen på vintage Omega Seamaster

Frosse

Cartier
Är lite sugen på att köpa mig en äldre Omega Seamaster men undrar lite vad de ligger på i pris? Hur billigt kan man komma undan för en i bra skick? Mekanisk eller automatisk spelar ingen roll, bara inte quartz :) 60-tal känns som ett bra årtionde :)

Något i stilen som på bilden.

OmegaSeamaster600.jpg
 

Icaras

Rolex
1500-4000kr beroende på modell och skick. Går såklart att fynda för löjligt låga priser men chansen att du hittar en före någon annan kniper den är ju ganska liten.
Sen så får man ju se upp för målade tavlor, fel krona etc.:)
 

Frosse

Cartier
1500-4000kr beroende på modell och skick. Går såklart att fynda för löjligt låga priser men chansen att du hittar en före någon annan kniper den är ju ganska liten.
Sen så får man ju se upp för målade tavlor, fel krona etc.:)

Okej, är det Chrono24 man bör satsa på eller fungerar ebay lika bra?
 

KMS

Rolex
Ebay hade jag satsat på. Det gäller bara att man har lite koll på vad man söker så går det bra. Annars kan man ju alltid lägga ut en köpes annons på KS och se vad som dyker upp.
 

Icaras

Rolex
Okej, är det Chrono24 man bör satsa på eller fungerar ebay lika bra?
Nu tycker jag som såhär... Om klockan är billigare än 5000kr tycker jag inte det är värt mödan att handla utomlands (ex Chrono24).
Lägg ut en köpes här på KS, säkert någon som vill sälja. Även lättare med referenser mm. här på forumet. :)
 

Jaguaren

Omega
Jag tycker du ska kolla på köp och sälj härinne efter det du vill ha, men det är lätt att du hittar något annat du gillar istället.
Jag vet, för så blev det för mig :)

Jag var helt inne på en Omega Seamaster precis som dig men först hittade jag en fin Longines Admiral som jag tappade på mållinjen.
Sen hittade jag Hardy här på KS som sålde en Omega Geneve date 69 till mig förra veckan som jag är så nöjd med att jag inte kan sluta le. :happyhappy:
 
Topp