• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

SUP - Stand Up Paddle board

jamesfranco

Audemars
Friends Of KS
Har vi personer här som har SUP's?
Jag har ingen men jag och min sambo är sugna på att skaffa, men vet inte riktigt vad vi ska ha. Finns en del guider på vad som rekommenderas, vilket är super.

Hittar dock inget matnyttigt vad gäller vilka märken som rekommenderas, vill ju inte ha något skräp. Vettiga butiker?

Så, vad har ni för brädor? Uppblåsbara? Det är nog uppblåsbara som vi kommer sikta på så man får med dom i caben :)
Köpt speciella paddlar? Kanske elektrisk pump? Har noll koll på hur lång tid det tar att blåsa upp en.


paddleboardturen.jpg
 

Limeee

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Har vi personer här som har SUP's?
Jag har ingen men jag och min sambo är sugna på att skaffa, men vet inte riktigt vad vi ska ha. Finns en del guider på vad som rekommenderas, vilket är super.

Hittar dock inget matnyttigt vad gäller vilka märken som rekommenderas, vill ju inte ha något skräp. Vettiga butiker?

Så, vad har ni för brädor? Uppblåsbara? Det är nog uppblåsbara som vi kommer sikta på så man får med dom i caben :)
Köpt speciella paddlar? Kanske elektrisk pump? Har noll koll på hur lång tid det tar att blåsa upp en.


paddleboardturen.jpg
Har tyvärr inte riktigt så bra koll på dina frågor. Dock känner jag några som slog till på uppblåsbara SUP’s som är väldigt nöjda och tycker det är praktiskt att ta med. Har själv endast testat ”vanliga” SUP’s och det är ju riktigt skoj! Perfekt att ha med på Sverige-semestern ju😃
Sett massa reklam för denna sida, men ingen aning om kvalitet.
 

jamesfranco

Audemars
Friends Of KS
Har tyvärr inte riktigt så bra koll på dina frågor. Dock känner jag några som slog till på uppblåsbara SUP’s som är väldigt nöjda och tycker det är praktiskt att ta med. Har själv endast testat ”vanliga” SUP’s och det är ju riktigt skoj! Perfekt att ha med på Sverige-semestern ju😃
Sett massa reklam för denna sida, men ingen aning om kvalitet.
Det är lite så jag känner, man får promenera på vattnet, roligt och kan vara jobbigt om man vill! :)
Som sagt, praktiskt med uppblåsbara! Och enda alternativet för oss.

Sett den sidan! Säkert helt okej prylar men nördar gärna ner mig lite innan det blir något köp (som vanligt) 🙃
Har även lite problem med att modellerna/märket heter CoolSurf haha.

Hoppas på att någon gjort den här resan tidigare och kan rekommendera!
 

Limeee

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Det är lite så jag känner, man får promenera på vattnet, roligt och kan vara jobbigt om man vill! :)
Som sagt, praktiskt med uppblåsbara! Och enda alternativet för oss.

Sett den sidan! Säkert helt okej prylar men nördar gärna ner mig lite innan det blir något köp (som vanligt) 🙃
Har även lite problem med att modellerna/märket heter CoolSurf haha.

Hoppas på att någon gjort den här resan tidigare och kan rekommendera!
Ja skitsamma om det är lite jobbigt, så länge det är kul😁
Haha jag köper det, känns som att de är säkert av det billigare slaget. Finns säkert bra många bättre, du får leta vidare och uppdatera i tråden om ni slår till på något!
 

JCE

Cartier
Har kört med uppblåsbart från https://redpaddleco.com/ i flera år och den funkar utmärkt. Med en sk. dubbelpump pumpar man nog rätt fort upp brädan. Mitt råd är att även satsa på en bra paddel samt att köpa två brädor så att Ni har egna. Rekommenderar även köp av en tunn våtdräkt samt skor.
 

jamesfranco

Audemars
Friends Of KS
Har kört med uppblåsbart från https://redpaddleco.com/ i flera år och den funkar utmärkt. Med en sk. dubbelpump pumpar man nog rätt fort upp brädan. Mitt råd är att även satsa på en bra paddel samt att köpa två brädor så att Ni har egna. Rekommenderar även köp av en tunn våtdräkt samt skor.
Tack för tips! Ska även kolla upp dubbelpump.

Ja det blir två stycken 🙏
Ja det lär kanske behövas.
 

jamesfranco

Audemars
Friends Of KS
Blev två stycken sådana här:

Haft i ett par veckor nu så kan uttala mig lite,

Bra kvalité på brädorna helt klart, allt känns gediget. Paddeln är OK, finns bättre men inte så dåliga att jag tänker byta ut dom.

Köpte paket så även ryggsäck till brädan ingick, väldigt smidigt. Pump ingick också och får plats i ryggsäcken.

Efter första turen så åkte jag hem och beställde en elektrisk pump som kopplas in i bilen, ovärt att pumpa sig trött. 😊

Får 4/5, hade fått 5 om designen varit roligare.
 
Topp