• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Super dome #39 plexi på en Sub...?

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Såg denna bild på "Bulang and Sons", tyckte det såg rätt coolt ut. Gillar SD-vibbarna... Så jag funderar på att testa att pimpa min 1680 med ett #39 super dome plexi :D

- Vad säger panelen om det?
- Räcker det med ett vanlig dome plexi?
- Vart hittar man after market plexin (utgår från att original dels är snordyra samt risk för uttorkade och spruckna rätt uppenbar)?




BS-Rolex-W-14-1680-13-02.jpg


BS-Rolex-W-14-1680-13-20.jpg


BS-Rolex-W-14-1680-13-18.jpg
 

Mr Chance

Kalmar
Ser coolt ut. Kör!
Har för mig att jag läst något om att wr påverkas till det negativa om man byter till ett annat glas då diametern är något annorlunda. Kan ha fel, men värt att kolla upp.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Jag körde en t-39a (ebaykopia) på min flinga och gillade det, dock ej trycktestad. Problemet med att köpa äkta eller t-19 är att de ofta inte är lika kupade, och de som är lika kupade är mycket kostsamma. Idag hade jag dock satt på en service-t-19 och slipat till domen.
 

Fabian

Patek
2-Faktor
Jag körde en t-39a (ebaykopia) på min flinga och gillade det, dock ej trycktestad. Problemet med att köpa äkta eller t-19 är att de ofta inte är lika kupade, och de som är lika kupade är mycket kostsamma. Idag hade jag dock satt på en service-t-19 och slipat till domen.

Din lilla byggare Bob! Alltid ska du fixa och trixa. Kanske drwatch kan ha glas, JS_80 ? Bör även vara lättare att övertala för ett byte än tex rob E eller Nymans.
 
Topp