Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Super ot: nån som vet hur brooks brothers tröjor är i storleken?

Diskussion i 'Diskussion' startad av ErikGBG, 8 september 2013.

1. ErikGBG
    Trådstartare

ErikGBG Biskop

Beroende på märke har jag xl eller L. Är dom väldigt stora i storlekarna eller bör jag köra på xl?

2. Gavve

Gavve Greven

3. DrDre

DrDre Friends of KS

De är ganska stora. Om du brukar köra på något runt XL och L, så skulle jag valt L.

4. Aquaracer2

Aquaracer2 Groda

Från:
    Skärgården
    De är generellt sett större i storlekarna. Beror också på vad för fit du beställer, vad för modell är det?

Jaganata kan också hjälpa till.

5. ErikGBG
    Trådstartare

ErikGBG Biskop

Ribbstickad bomullströja

6. M.L.

M.L. Friends of KS

Från:
    Jorden
    Överlag större i storlekarna än vad vi är vana (alltid trevligt när man helt plötsligt har gått ned ett par storlekar:))
    Kollade bröstmåttet på en tröja i L från BB: 60cm. Här gäller ju det som påpekats ovan, att det kan skilja sig mellan samma tillverkares produkter.
    Brukar kolla måttangivelser för olika tillverkare genom att kolla ett antal varor på eBay. Då får man en uppfattning om ungefärligt mått (de flesta är helt värdelösa med att kunna förse sina kunder med ordentliga måttangivelser).

7. Jaggis

Jaggis Who dares wins!

Från:
    Stockholm
    Beror helt på vart du handlar och ur vilken kollektion. I USA är det vanligast med classic fit, då är det S som gäller om man vanligtvis är en M och t o m det sitter rätt löst. Handlar man i Europa och kör slimfit tycker jag S är för litet och M aningen för stort. Jag är ca 178cm lång och väger ca 72Kg. Hoppas det kan hjälpa någorlunda.

Btw, farsan är XL och köper L då det gäller classic fit.

ErikGBG gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield