• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Superbowl - 2017 Falcons vs Patriots

uppkorkat

Cartier
2-Faktor
Missade tråden inatt, men som den fanatiska patriot-fan jag är så vaknar jag upp rätt nöjd idag efter en lång natt!:) Sett varje Patriotsmatch sedan 2007. Fick vara med om två rejält tunga SB förluster(säs. -07 och -11) i början men på senare år har det varit lite enklare med två vinster! ...livet som Patriots fan har väl över lag inte varit sådär jätte tuft iofs! Tur man inte kollade en Cleveland Browns match som sin först!

Men vilken match altså, sjukt, vilken kollaps av Falcons. Jag var väldigt nära att gå och lägga mig vid ställningen 28-3.....tur att man varit med om en del osannolika vändningar och inte hade gett upp hoppet helt! Denna vinsten blir så mycket bättre med tanke på hela deflategate historien. Presskonferencen idag med Gooddel och Brady(som MVP) blir MYCKET spännande.

Ser i tråden att det är ett gäng NFL fans från gbg området, vi kanske skulle dra ihop något i höst, kolla en match, dricka några öl och snacka klockor i pauserna? Skulle kunna stå som host till något sånt om det finns intresse. Har även biljardbord för den som får nog med klocksnack här på KS(låter dock osannolikt) ;)

Sjuk match. Jag håller på Steelers, men kommer gärna på NFL-gtg nån gång i höst.
 
J

Jackson

Guest
Ja, vad ska man säga... Vilken jävla upphämtning av Patriots, bara att gratulera..
Jag får hoppas att Atlanta går till Super Bowl nästa år, otroligt bra match ändå.
 

Chris Cage

Omega
2-Faktor
IMG_1396.JPG
 

hollow123

Rolex
Aldrig sett en NFL match innan... men jäklar vad ball det var! Efter ett par dumma frågor till @M.U så förstod jag även reglerna.
Tror jag talar för oss båda när jag säger att vi lätt är på bärs, nfl och klocktugg
 

M.U

Rolex
Aldrig sett en NFL match innan... men jäklar vad ball det var! Efter ett par dumma frågor till @M.U så förstod jag även reglerna.
Tror jag talar för oss båda när jag säger att vi lätt är på bärs, nfl och klocktugg
Indeed! Och om ett år ser vi Packers på sin rätta plats igen, i final ;)

Är rätt övertygad om att detta, utan tvekan, var den bästa matchen jag sett. Alla sporter inräknat.
 

Cryssarn

Rolex
Vi kanske skulle dra igång en KS fantasy liga på ESPN? En dynasty/keeper hade ju varit roligast men funkar ju med re-draft också. Behöver vara minst 10st i så fall tycker jag nog.
Jag är utan tvekan på. Keeper har både för och nackdelar. En min liga kan plocka David Johnson i runda 10 nästa säsong. Det är lite frustrerande ;)
 
Såg matchen. Häftigt men... Hårda tag! Absolut men var var Gnällpelle! Jämför med europeisk fotboll där 22 spelare på plan skall lära domarna hur man dömmer! Såg en match i amerikansk fotboll där en spelare sprang ifatt en domare, drog honom i armen o sa någonting. Resultatet: raka vägen till omklädningsrummet o inga protester från bänken. Synpunkterna kom väl sedan i omklädningsrummet kan man tro. Bättre koll på spelet, fler tv-kameror till domarnas hjälp o amerikanska tag mot gnällpelle!
 

Cryssarn

Rolex
Såg matchen. Häftigt men... Hårda tag! Absolut men var var Gnällpelle! Jämför med europeisk fotboll där 22 spelare på plan skall lära domarna hur man dömmer! Såg en match i amerikansk fotboll där en spelare sprang ifatt en domare, drog honom i armen o sa någonting. Resultatet: raka vägen till omklädningsrummet o inga protester från bänken. Synpunkterna kom väl sedan i omklädningsrummet kan man tro. Bättre koll på spelet, fler tv-kameror till domarnas hjälp o amerikanska tag mot gnällpelle!
Gillar dock inte att det alltod är laget som ger tillbaka när nåhot händer som får straffet. Borde vara mer som i hockey där båda straffas. En sen tackling är inte ok, men det är alltid laget som går tacklingen mot sig och reagerar som sen får straff mot sig
 
Topp