Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Superoysterlänk till skx?

Diskussion i 'Diskussion' startad av J.R, 20 augusti 2015.

1. J.R
    Trådstartare

J.R Bonde

Hur är kvallen på denna länk? Hur är ändlänkarna? Finns det flera tillverkare/återförsäljare? Vilken sida beställde du ifrån?

Jah... många frågor

Tackar för svar

2. Per

Per Björklövens finest

Tror jag har en som du kan få. PM:a mig så ser vi om jag har rätt länk.

Edit: Ser ut att vara 22mm

image.jpg

Senast ändrad: 20 augusti 2015
    eriksson850, Galaxy, Dykarsjuk och 4 andra gillar detta.
  3. Molgan

Molgan Stadsbo

Jag hade tidigare en skx007, ja det har väl alla haft? :)
    Den levererades på gummi, steeeelt som tusan, fick genomgå kokning etc men det blev aldrig bra.
    Så jag köpte ett Oyster, WJeans SuperOyster tror jag det hette, i princip den mest lovordade länken till modellen efter mycket googling, ser mycket bra ut.

På min klocka passade inte länken, inte riktigt, jag gissar att felet inte var Seikos..
    Nåväl, lite fint sandpapper och 60 minuter senare så klickade bandstiften som tänkt.

Jag har ingen aning om det var ett måndags ex på länken jag fick, aldrig hört om nått liknande tidigare, bandstiften var nya och inte böjda.

J.R gillar detta.
  4. Tobias Eriksson

Tobias Eriksson Friends of KS

Minns inte varifrån jag beställde men jag är mycket nöjd med min. Kostade 4-500 och helt klart värd der.

J.R gillar detta.
  5. J.R
    Trådstartare

J.R Bonde

Vad var det som behövde slipas? Mitt tidigare klockmeck har inte gått bra så jag undviker helst sådant:grumpy:

edit: misslyckades med citat @Molgan

6. Molgan

Molgan Stadsbo

Om jag nu inte minns fel så "hur hårt jag än tryckte länken mot botten" så nådde inte bandstiften riiiktigt in och "klickade".
    Jag har förmodligen bytt armband/länkar osv hur många gånger som helst på en mängd olika klockor åt mig själv, kompisar och bekanta, så jag tror verkligen inte att jag låg till skuld för att den här länken som inte ville passa.

Fint, fint sandpapper på insidan av länk-biten som går mot boetten så efter lite hantverk så passade den just fine.

J.R gillar detta.
  7. Savagear114

Savagear114 Friends of KS

Om inte @J.R är intresserad av denna så tar jag gärna emot den. Sätter då självklart in $ till KS kamp mot barncancer. Hojta till :)

8. Jonas.76

Jonas.76 Friends of KS

Sjobedan och J.R gillar detta.
  9. J.R
    Trådstartare

J.R Bonde

Så wjeans eller strapcode? Vad är bäst?

10. Jonas.76

Jonas.76 Friends of KS

Jag har bara handlat fr strapcode, mkt nöjd!
    Skruvade länkbitar mm

11. J.R
    Trådstartare

J.R Bonde

Betydlig skillnad i pris vad jag kan sen, vad får man för de extra 500 kronorna som ett "wjeans" band kostar?;)

12. J.R
    Trådstartare

J.R Bonde

Jag passar på den!

13. Savagear114

Savagear114 Friends of KS

Då får du gärna dra ett pm @Per om jag ska sätta in en slant eller om du vill behålla den.

Trevlig helg :)

J.R gillar detta.
  14. alfgren

alfgren Biskop

Kan intyga även jag att kvaliteten på strapcodes super oyster är alldeles utmärkt. Stooooooor skillnad mot SKX originallänk om man säger...

15. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    Grattis, du blev just av med 500-700kr. Generöst av @Per !

16. J.R
    Trådstartare

J.R Bonde

Det må så vara, men jag hade mina anledningar. Instämmer, mycket generöst av Per!

Izze och Savagear114 gillar detta.
  17. Tobias Eriksson

Tobias Eriksson Friends of KS

Kom på att det är från Strapcode jag handlade och är som sagt mkt nöjd! Hade dock också problem med att få på länken på ena sidan då den inte vill "in" (hmm) men tog den till en urmakare som fixade det på några sekunder :D

J.R gillar detta.
  18. J.R
    Trådstartare

J.R Bonde

Ett armband från strapcode landade i brevlådan idag! Duckade tullavgiften också:happyhappy:
    Mycket belåten

19. JeanL

JeanL Friends of KS

Vilket armband köpte du...och har du nån bild med det på din klocka?

20. Magnus Andersson

Magnus Andersson Borgare

Från:
    Göteborg
    Köpte ett Superoyster från Strapcode tidigare i somras. Perfekt passform, riktigt bra. Mitt enda klagomål är väl att spännet inte riktigt höll samma klass. Men hellre att spännet är av något sämre kvalitét än ändlänkarna och resten av länken.

21. J.R
    Trådstartare

J.R Bonde

IMG_8982.JPG IMG_8980.JPG IMG_8981.JPG

Strapcode! Stabil profilbild btw;)

22. JeanL

JeanL Friends of KS

J.R gillar detta.
  23. J.R
    Trådstartare

J.R Bonde

24. J.R
    Trådstartare

J.R Bonde

25. Sjobedan

Sjobedan Präst

Från:
    Malmö.
    Ingen annan här som har en schysst länk eller perlonband ni vill bli av med? Min köpes tråd gav inte napp. :(

26. J.R
    Trådstartare

J.R Bonde

Perlon har jag, men värdet är ju detsamma som frakten. Kolla cheapestnatostraps istället obs, spännet är värdelöst på deras perlonband

Mårtenssons ur Brookfield