Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Supersvåra val av ny Rolex

Diskussion i 'Diskussion' startad av tissoter, 3 april 2016.

1. tissoter
    Trådstartare

tissoter Biskop

Från:
    Rolexfabriken
    Hej, alla glada och trevliga KS:are. Är som bekant på jakt efter en ny Rolex, har kikat en del på begagnat men är inte helt övertygad ännu och då har det slagit mig att det vore ju härligt med en helt ny. Även om det finns ett visst värdetapp när man tar ut en som inte är så lockande så är ju känslan av nytt helt underbar.

Det angenäma problemet som jag står i är att hitta en modell som är "jag".
    Har en ganska klassisk stil tycker jag, bär skjorta varje dag, oftast kavaj ( Tänker att det kan vara bra och veta så ni vet vilken typ av modell som kan tänkas passa mig )
    När jag kikar på Nymans så hittar jag flera olika modeller som kan vara intressanta. Hoppas ni kan hjälpa mig, kan tyvärr inte köpa alla idag :)
    Vi börjar med de som jag står och väljer mellan, så kan ni ju fylla på om ni kommer på något annat som kan vara passande. Obs endast Rollar. :)

Alternativ 1 : Rolex Yacht Master 116622
    Sjukt snygg och verkar inte allt för vanlig! Det är ett plus men framförallt så är den ju så härligt läcker med urtavlan, har ej provat just den här modellen på så är lite osäker om jag kommer gilla vridringen.
    Alternativ 2 : Rolex Submariner 116613
    Kan vara den snyggaste Rolexen enligt mig, tror den skulle passa mig bra då jag älskar guld. Men frågan här om den inte blir repig väldigt lätt och att guldet "slits" (Pe ett icke önskvärt sätt, inte patina)
    Alternativ 3 : Rolex GMT-Master 116710IN eller 116713LN
    Här är båda snygga såklart, Tänker att 116710 kanske går lite mer under radarn än den med guld. Kanske lättare att matcha med kläder.

JohnZ gillar detta.
  2. Erik1

Erik1 Friends of KS

Från:
    Stockholm
    116710IN utan tvekan :) de andra är lite för blingiga för min smak, men gillar du den stilen tycker jag TT GMT är snyggast.

tissoter gillar detta.
  3. tissoter
    Trådstartare

tissoter Biskop

Från:
    Rolexfabriken
    Bra input! Men är även YM för bling?

4. Erik1

Erik1 Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Jag tycker det, provade en på en gtg förut. Helt klart cool osv. men lite för vräkig med bezeln och sunburst för mig. Sen föredrar jag åandrasidan borstat, matt och cleant ;)

5. BadkarsPiraten

BadkarsPiraten Biskop

Från:
    Ulricehamn
    YM är skit cool!

Men 116613 klår... allt.
    Men kasta in en 116610LV så sopar den gatan med resten :)
    En Rolex utan sunburst är en tråkig Rolex ;)

raw_tuna, BOTL och Erik1 gillar detta.
  6. tissoter
    Trådstartare

tissoter Biskop

Från:
    Rolexfabriken
    Hehe men jag e inte så grön! haha Men tvåtons suben känns som den funkar till allt.

7. Vincent

Vincent Friends of KS

Från:
    Västkusten
    Gmt lätt! Sitter lite lägre på handleden vilket är bra fall du kör skjorta.

tissoter gillar detta.
  8. Chuck

Chuck Friends of KS

Härligt problem :D

Alternativ 1 : Rolex Yacht Master 116622 är en grym allroundare.

Pelarn65, jabla och tissoter gillar detta.
  9. tissoter
    Trådstartare

tissoter Biskop

Från:
    Rolexfabriken
    Bra tips, ska ta mig till nyman i veckan och se vad jag kan få prova :) Har faktiskt aldrig köpt något där, men gått förbi många gånger. Ska bli kul.

10. tissoter
    Trådstartare

tissoter Biskop

Från:
    Rolexfabriken
    Ja verkligen! Den ser ju grym ut, har du sportat den?

11. Erik1

Erik1 Friends of KS

Från:
    Stockholm
    16610LV?

Nu kliver jag bort från dina krav med att den ska vara ny men helt klart en av de snyggaste moderna dykarna enligt mig

Toni.16610LV, raw_tuna, azcii och 3 andra gillar detta.
  12. Hebbe

Hebbe Friends of KS

Alt 2 såklart
    IMG_7642.JPG
    Den funkar till allt. Ja guldet får små repor direkt...är lika hårt som choklad. Ligger en till salu på K&S

Toni.16610LV, Knugen, Icaras och 5 andra gillar detta.
  13. tissoter
    Trådstartare

tissoter Biskop

Från:
    Rolexfabriken
    Har inte tittat så mycket på den modellen, men det är något med det gröna som inte tilltalar mig helt.

14. tissoter
    Trådstartare

tissoter Biskop

Från:
    Rolexfabriken
    Gud så läcker! Det där är för mig Rolex hehe, köper inte för att sälja direkt men den borde väl ha ett helt okej andrahandsvärde? Får väl gå mellan Rob och Nyman och se vart det bär. Någon kanske har den inne.

Hebbe gillar detta.
  15. Välj bort guld oavsett modell om inte du är en sheik från Saudiarabien

Wboy, Shadyboy, puffenn och 2 andra gillar detta.
  16. Hebbe

Hebbe Friends of KS

kollar man lite kring andrahandsvärde så verkar de ligga runt 85-92 tkr typ, 1-3 år gamla...men köp det du gillar istället :)

tissoter gillar detta.
  17. tissoter
    Trådstartare

tissoter Biskop

Från:
    Rolexfabriken
    Sant, det var som sagt bara en fundering. Men vad tror ni en sån kan landa på? Runt 120? Kan det vara någon märkbar skillnad mellan Rob och Ny?

18. tissoter
    Trådstartare

tissoter Biskop

Från:
    Rolexfabriken
    Intressant, varför? haha

19. Richie

Richie Friends of KS

Stod själv i valet mellan 116610ln och 116613lb, och som @BadkarsPiraten skriver så kände jag att den "vanliga" subben vart ganska tråkig.. Sunburst däremot är magisk!
    Slutade med drömklockan istället, glad att jag la till dem extra pengarna och köpte det jag verkligen ville ha :)
    image.jpeg

Toni.16610LV, Seikosthlm, Kejsaren och 7 andra gillar detta.
  20. Tycker personligen att gulddetaljer ser för jäv.. ut på en klocka. Helguld, ja kanske, fast hellre vitguld i så fall.
    Tycker inte är det blir lyckat när man blandar olika material (ex länkbitar i olika material eller krona i annat material än boetten)

21. xTZ

xTZ Stadsbo

Tycker att YM är nice. inte så många som har och en allmänt clean look! :)

tissoter gillar detta.
  22. tissoter
    Trådstartare

tissoter Biskop

Från:
    Rolexfabriken
    Lite så jag känner, det har alltid varit en drömklocka och när man ändå har chansen att köpa helt nytt så undrar jag om det inte är bäst och lägga till extra slantarna så man blir helt nöjd. Jag menar köper jag en YM och det skiljer 15 papp så är det inga pengar i sammanhanget. Om jag sen blir lite missnöjd.

Richie och Jimpa gillar detta.
  23. Oscaro

Oscaro Biskop

Tycker alt 1, YM är riktigt bra och mer ovanlig. TT subben är ju dussinklocka ;)

tissoter gillar detta.
  24. willbur

willbur Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Vad tycker du om milgauss 116400 GV

25. Richie

Richie Friends of KS

Hade jag varit som du hade jag köpt den 116613LB som ligger här på K&S!
    Jag köpte min begagnad för OM jag hade kännt att den inte var rätt för mig så är där inget vidare värdetapp utan du kan lätt kränga den och få tillbaka i princip hela beloppet :)
    Men vill du tvunget ha nytt så är det nog till att rekomnendera att du provar de olika klockorna en del innan du slår till, trist att köpa fel klocka och sen åka på första värdetappet ifall du skall flippa den!

tissoter gillar detta.
  26. Zingo

Zingo Borgare

Från:
    Sthlm
    Alla fyra är grymma! Något att tänka på är hur det kommer matcha fin garderob. Du bär skjorta och oftast kostym. Inte helt optimalt med en guld/blå sub till svart kostym med svarta skor och tvärtom så är det inte optimalt med en svart GMT till blå kostym och bruna skor.
    Slutsats du måste köpa minst två! :D

27. tissoter
    Trådstartare

tissoter Biskop

Från:
    Rolexfabriken
    Inte mycket :) hehe nej men inte riktig my style så att säga. Tyckte den var lite rolig ett tag men jag insåg att jag skulle bli trött på visaren.

28. Richie

Richie Friends of KS

Äh, stekarsuben passar till allt!

29. Asplund

Asplund Friends of KS

Från:
    Förorten
    Av dessa alternativ är ju 116710 det bästa valet, samtidig det tråkigaste valet :)

Richie och tissoter gillar detta.
  30. tissoter
    Trådstartare

tissoter Biskop

Från:
    Rolexfabriken
    Jag har mest bruna skor! haha så det gör det ju ännu svårare.

Mårtenssons ur Brookfield