• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Supersvåra val av ny Rolex

tissoter

Audemars
Hade jag varit som du hade jag köpt den 116613LB som ligger här på K&S!
Jag köpte min begagnad för OM jag hade kännt att den inte var rätt för mig så är där inget vidare värdetapp utan du kan lätt kränga den och få tillbaka i princip hela beloppet :)
Men vill du tvunget ha nytt så är det nog till att rekomnendera att du provar de olika klockorna en del innan du slår till, trist att köpa fel klocka och sen åka på första värdetappet ifall du skall flippa den!
Helt tvunget är det inte med nytt såklart, jag kollar på beg också men tycker det vore kul och köpa en ny.
 

tissoter

Audemars
Jag vet inte ville relation du har till ev AD men ska du gå på ny så förhandla ner priset.
Har tyvärr ingen relation med AD på Rolex :( Jag tänkte som sagt ta mig ner och kolla i veckan så får vi se vad de kan erbjuda. Hittade tyvärr inte YM på Robs hemsida, betyder det att de ej har den?
 

R0B

Panerai
116613 får min röst. Gillar du guld är det givet att det är den du ska ha. Sjukt snyggt och den sticker ut, men är ändå väldigt klassiskt Rolex. Passar kanon till skjorta och kavaj! :)
image.jpeg
 

Ticktack

Cartier
2-Faktor
Ovanstående passar till allt, dock har jag nästan enbart alltid kortärmat i form av jeans/chinos med piké till.
 

tissoter

Audemars
Ett par ur mina gömmor.
Valet är enkelt :)
Ett tips är köp ett nytt super jubileum, funkar till alla du lista.
IMG_20160319_145304.jpg
IMG_20160220_091027.jpg
Fy satan va snygga, nu blev ju beslutet ännu jobbigare! Har ju smala handleder som tusan, då kanske jag är en YM kille :) Undra om Nyman kan tänkas ha någon inne, får ringa imorgon.
 

tissoter

Audemars
Känns som YM är lite nättare även på höjden? Aint´t?
Technical Information
Type
Mens Watch
Case
Steel
Dial
Blue
Strap
Steel
Clasp
Folding Clasp
Clasp Material
Steel
Diameter
40,00 mm
Height
11,70 mm
Glass
Sapphire Glass
Waterproof
100 m
Movement
Automatic
Caliber
3135
Number of stones
31
Power reserve
50 h
Vibration
28.800 /h
 

wadstroem

Cartier
116622 är riktigt fet, och jag tycker att alla förutom YM är lite tråkiga, så jag måste lägga min röst på den :cigar: Om du verkligen vill ha guld på klockan så säger jag 116613. Den är ju klockren som sommardinka med blått och guld.
 
Topp