• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Supersvåra val av ny Rolex

Tapiren

Cartier
Jag hade valt Submariner TT sju dagar i veckan, jag bar en tidigare och den var helt underbar. Nu får jag väl stryk här på forumet men den har mycket mer karaktär än kompisarna i stål, jag tänkte att omväxling förnöjde och kör nu GMT-pepsi, men den har inte i närheten av samma sköna känsla om TT:n hade.
 

tissoter

Audemars
Jag hade valt Submariner TT sju dagar i veckan, jag bar en tidigare och den var helt underbar. Nu får jag väl stryk här på forumet men den har mycket mer karaktär än kompisarna i stål, jag tänkte att omväxling förnöjde och kör nu GMT-pepsi, men den har inte i närheten av samma sköna känsla om TT:n hade.
Inte då!, Här är vi så snälla så. Men kan den inte bli "för" mycket?
 
Hade kört YM eller GMT TT. Har dock aldrig sett YM live så det ska man väl inte hängs upp för mycket på :)

Lycka till och ett riktigt lyckoproblem :)
 
Just den 116613 på bilden är med den matta tavlan och inte sunburst och jag som haft båda väljer den matta tavlan vilket också är klockan jag rekommendera till dig :) guld är grym, låt den får lite scratch, det betyder bara kärlek med klockan :p

 

Tapiren

Cartier
Inte då!, Här är vi så snälla så. Men kan den inte bli "för" mycket?
Nja, det beror ju på hur man är som person och hur man klär sig men jag tyckte bara att guldet gav det där lilla extra. Provade en "vanlig" Submariner hos AD men efter en tid med tvåton gick den bort totalt. Jag var också oroad för repor innan jag köpte men det var inget större problem, även om jag är ganska försiktig som person.
 

Kairo

Panerai
YM. Sitter bäst på handleden. Förjävla snygg tavla, och bra proportioner. Sitter platt mot handleden. Det gör förvisso GMTn också, men GMTn har maxi-case. Ej bra.

YM knä.jpg


Obs jäv föreligger. ;)
 
YM har en fantastisk tavla samt caset är ju mer elegant snyggare bandhorn och ej kantiga hörn runt boetten, kanske mer alldaglig håller en mer mogen ton.
116613 LB sunburst kan vara lite annorlunda beroende på hur man bär upp klockan d.v.s på personens stil allt från "stekaren" till bilhandlaren och allt däremellan.
Detta är nog bara du själv som kan känna hur den kommer att matcha din framtoning, och bär man den rätt så kommer 116613 utan tvekan vara ett ypperligt val av denna Sub.
Pröva och pröva igen så kommer svaret komma till dig hur du än gör så är dessa 2 fantastiska klockor.
Lycka till
 
Senast ändrad:

axell

Omega
116710IN hade jag valt.
Du borde testa en YM i typ 2 dagar och känn efter om du fortfarande gillar den. Gör du det så klipp den. Yacht-mastern är riktigt snygg men den är svår och passar inte alla.

Om du är öppen för förslag och vågar, så testa en gås 116400GV

Tycker jag.
 

tissoter

Audemars
116710IN hade jag valt.
Du borde testa en YM i typ 2 dagar och känn efter om du fortfarande gillar den. Gör du det så klipp den. Yacht-mastern är riktigt snygg men den är svår och passar inte alla.

Om du är öppen för förslag och vågar, så testa en gås 116400GV

Tycker jag.
Mycket bra förslag alla har i den här tråden, älskar KS engagemang :)
 

Rivalen

Rolex
Stål GMT med svart vridring. Kan du sedan få ett glas utan bubbla på den och om Rolex nya gummi som sitter på YM passar på en sådan GMT? Isf är du hemma - en drömklocka i min smak. I väntan på en stål YM vill säga.
 
Topp