• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Surfade på denna GMT från 1978

Oddset

Cartier
hos brevetwatches.com :hungry: Vad säger ni om priset på ca 45,000 kr?
14012014_173611_large_dscn0106.jpg
 

garfield

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Snygg! Grattis! Prisbilden är svår att få grepp om. Är det ink box & papers ?
mvh
garfield
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Snygg, men jag tror det är servicetavla och bytta visare. Samt att länken ser betydligt nyare ut än den bör vara. Behöver inte vara något negativt för dig men det påverkar värdet. Undersök saken.

Har du sett den som är till salu på KS? JS_80 s. 44.000 kr.
 

Oddset

Cartier
Snygg, men jag tror det är servicetavla och bytta visare. Samt att länken ser betydligt nyare ut än den bör vara. Behöver inte vara något negativt för dig men det påverkar värdet.
Har du sett den som är till salu på KS? JS_80 s. 44.000 kr.

Tack, Länk må vara, men originaltavla/visare vill jag ha. Får kolla upp det!

Kollat på den, men har svårt för visaren som inte är hel.
 

hejo

Panerai
Svårt att säga, spontant dyrt, tavlan ser tveksam ut likaså visare, länken ser nyare ut.....

Ålder?

En 1675:a runt -70 med orginaltavla o orginalvisare o en tidsenlig länk bör betinga ett pris på runt 35 000:-

Svårt utan mer info...

/Henrik
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor

firman

Cartier
Lite dyrt ja, men finns den orginal tavlan/visare kvar och i bra skick så är det ok. Boetten ser fin ut, feta lugs ;) sånt gillar man alltid!
 

MJ24

Patek
2-Faktor
Visarna ser ut att kanske vara utbytt (om det nu gör dig något), men du kanske skall kolla upp det med säljaren samtodigt som du kollar om andra delar är utbytta till service delar.
Känns aningen dyrt för mig också...
 

firman

Cartier
Jag håller med dig, visare där lysmassa fallit bort är som en nagel i ögat eller som en sten i dojjan.

Hahahah sten i dojjan, tycker samma!

Här är en av mina 1675'or (jag har tre) två skall gå till barnen om si sådar 17år ;)

Men iallafall, den här har jag 24/7 min beater en sen 67a. Den har ingen lumemassa på nr "9" samt "6" börjar ge sig nu med + minut visaren. Service tavla är beställd så om 2veckor så skall jag posta ny bilder ;)

Finns en viss charm med det här men mer skräp i klockan!

image.jpg
image.jpg
 

hejo

Panerai
Hahahah sten i dojjan, tycker samma!

Här är en av mina 1675'or (jag har tre) två skall gå till barnen om si sådar 17år ;)

Men iallafall, den här har jag 24/7 min beater en sen 67a. Den har ingen lumemassa på nr "9" samt "6" börjar ge sig nu med + minut visaren. Service tavla är beställd så om 2veckor så skall jag posta ny bilder ;)

Finns en viss charm med det här men mer skräp i klockan!

image.jpg
image.jpg


Det skall vara klass på en beater, det gillar vi :happyhappy:

Inte funderat på en beggad tavla och visare för att bevara charmen, en sevicetavla dörar ju liksom klockan ;)

/Henrik
 

firman

Cartier
Det skall vara klass på en beater, det gillar vi :happyhappy:

Inte funderat på en beggad tavla och visare för att bevara charmen, en sevicetavla dörar ju liksom klockan ;)

/Henrik




Vist har jag gjort det Henrik, men hittade ingen som jag gillade tyvärr, sen så ville jag lösa det snabbt och enkelt. För jag vet, om det drar ut på tiden så skulle jag gå till facket och ta min dotters eller min sons 1675'a och det är inte meningen, dom skall vara orörda tills den dagen jag ger dom till dom :) så för mig var det ett snabbt och enkelt val. Sen så är inte service tavlorna så pjåkiga ändå. Tycker personligen en pepsi insert ny/sliten ser bättre ut på en tavla som har vit index och Ej patina. Igen en smak sak :)
 

hejo

Panerai
Vist har jag gjort det Henrik, men hittade ingen som jag gillade tyvärr, sen så ville jag lösa det snabbt och enkelt. För jag vet, om det drar ut på tiden så skulle jag gå till facket och ta min dotters eller min sons 1675'a och det är inte meningen, dom skall vara orörda tills den dagen jag ger dom till dom :) så för mig var det ett snabbt och enkelt val. Sen så är inte service tavlorna så pjåkiga ändå. Tycker personligen en pepsi insert ny/sliten ser bättre ut på en tavla som har vit index och Ej patina. Igen en smak sak :)


Check, du får väl ta och baka visare och tavla i ugnen på välkänt maner ;)

/Henrik
 

Johanw

Cartier
Snygg, men jag tror det är servicetavla och bytta visare. Samt att länken ser betydligt nyare ut än den bör vara. Behöver inte vara något negativt för dig men det påverkar värdet. Undersök saken.
quote]

Hur är det med servicetavla? Finns det matte dails? Trodde dom bytte till vitguldsindex då dessa tavlor inte tillverkades mer? Eller är det bara för submariner?
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor

Jag tror att det finns på lager, eller så byttes tavlan för 10-15 år sedan. Den känns iallafall inte original.
Vitguldsindextavlor ser man ofta på subbarna. Inbillar mig att många av ägarna gärna uppdaterade sina
klockor med den nyare tavlan. På 80-90 talet.
 

firman

Cartier


Service tavlan är matt till 1675, dom med vitguld index är till en annan gmt och ej
1675.

Det finns fortfarande service tavlor t-25 där ute som säljs, men bara privat. Dom rolex skickar till sina AD är "swiss" men fortfarande matta.

Vet ej när brytpunkten (vilket år) från t-25 till swiss.
 
Topp