Laddar...
Nymans Ur 1851

Stockholms Auktionsverk
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Surt...

Diskussion i 'Vintage' startad av Jockinho, 24 januari 2014.

1. Jockinho
    Trådstartare

Jockinho Friends of KS

Från:
    Motala
    Lite besviken idag när jag lämnade in min klocka för byte av glas bara för att få konstaterat att glaset som köptes från eBay (specifikt för denna modell enligt säljaren) inte passade. Fick även lära mig att glaset var just gjort av glas och inte plast som jag trodde.

Någon som vet ifall man kan minska diametern med ca 0.3mm på ett plastglas? Eller som sitter på ett glas som funkar till 6139-7002 hojta till. Annars är det väll bara bita i det sura äpplet och klicka hem ett nytt från annan säljare (betydligt dyrare, men kanske också finns en orsak till det får man hoppas)...

image.jpg

2. Scaramanga

Scaramanga Friends of KS

Från:
    Norrland
    Om diametern ska minskad där det senare inte kommer att synas skulle jag satt mig med en nagelfil och försiktigt filat runt hela glaset tills det passar. 0.3mm är inte myckett och finns där bara en packning så borde det väl bli tätt kan man tycka?

paradis och eriksson850 gillar detta.
  3. Mattan

Mattan Präst

Från:
    Västkusten
    Beställde ett glas till min pogue på ebay. Lämnade in till verkmästarna i gbg för att få det bytt.Det visade sig att det inte passade alls men dom hade beställt hem ett nytt på eget bevåg och det passade perfekt:) Så ebay är lurigt även om man är noga med att beställa till rätt klocka.

4. Jockinho
    Trådstartare

Jockinho Friends of KS

Från:
    Motala
    Jo kände det var en chansning, hade jag vetat att glaset inte var plast på min hade jag nog slått till på det dyrare istället. Tror det ska funka men ska kolla med en urmakare i närliggande stad innan för att se om de kan fixa fram ett, de har mer kontakter och möjligheter att laga äldre ur än den jag var hos (som dock är helt okej med snabb service :) )

Mattan gillar detta.
  5. Stomatologen

Stomatologen Friends of KS

Vet hur det känns. Du har åtminstone kunnat få ett passande glas från urmakaren vilket inte är så i mitt fall...
    Letat glas bland Sveriges urmakare utan framgång, får bli utomlands :/

6. falten

falten Stadsbo

Går du till en välsorterad urmakare borde denne kunna smacka dit ett nytt plastglas billigt. Tex farfars klocka i sthlm... Surt när man köper grisen! Lycka till!

7. eriksson850

eriksson850 Friends of KS

Från:
    烏普薩拉

Fast det var ju ett glas glas han skulle ha. :)

(fast det kanske en urmakare också skulle kunna ha hemma?)

8. falten

falten Stadsbo

9. Jockinho
    Trådstartare

Jockinho Friends of KS

Från:
    Motala
    Kontaktade swedefreak som hade ett ersättningsglas (i glas) som nu är påväg från staterna och bör passa perfekt då det gjort det för andra med samma klocka efter ett dök på Google :)

falten, Maro och eriksson850 gillar detta.
  10. Maro

Maro Friends of KS

Från:
    Varberg

Ahh du gjorde ett sådant dök alltså?:)