• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Suunto Elementum Aqua?

Smulan

Rolex
Hej,
Funderar på ovanstående snygging med negativ lcd men hittar inte många recensioner. Någon här på forumet som har någon input?
Hälsningar
Patrick
 

Smulan

Rolex
Roligt att ni är nöjda med klockorna! Hela serien är både snygg och smart, dock tycker jag Aquan sticker ut lite mer med sin originella design. Nio månaders batteritid var dock i minsta laget men nu är den uppe i 12 enligt Sunnto...
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Den korta batteritiden beror väl på hur mycket du använder alla funktioner och belysning kan jag tänka mig. Man kan också sätta den på typ "standard by" läge om man inte ska bära den på några dagar för att spara på batteriet. I alla fall Terra modellen. Tror inte jag hitta set i manualen utan på nätet.. Google is your friend.. :D
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Inte ägt någon men testat i butik, spontana reaktionen var att den var ruggigt cool i pvd och satt bekvämt. Det enda negativa är i mitt tycke priset, den är väldigt dyr ny men å andra sidan kändes den rätt unik. Mer bearbetat än en g-shock och mycket finare än övriga suunto dykarlinjen, som dock har bättre funktioner. Men som sagt lite väl dyr kan jag tycka...
 

Smulan

Rolex
Nice! Som ickedykare med dåligt lokalsinne borde man ju inte välja Aquan men den är ju hur cool som helst. Nån favorit? Tack för bilder!
 

Chrisse

Patek
2-Faktor
Ventus'en är min favorit, den är snygg.
Men använder aquan mest, när saker blir lite mer "rough", för stil har jag rätt mkt andra klockor.
 

Smulan

Rolex
Passerade flygplatsen i Helsingfors i går och köpte Aquan. Utbudet av Suunto där är riktigt bra liksom priserna med stark krona
 

TKVF

Panerai
Jag har en stark förkärlek för Suunto. Har i stort sett testat hela deras utbud av klockor. Har även ett par olika dykattiraljer som jag använder. Fråga specifika frågor så skall jag svara.
 
Topp