• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Svära i kyrkan ...?

laketwig

Patek
2-Faktor
Med risk att bli totalt nersablad ställer jag frågan ändå:

Går det att byta glas på en datum-Rolex med bubbla till ett utan? Finns det original och i så fall till vilka modeller? Prisbild?

Ni får faktiskt ursäkta, det är fina klockor, men jag kan inte med bubblan. Eller ska jag bara köpa en Sea Dweller och hålla käft ...? :)
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Med risk att bli totalt nersablad ställer jag frågan ändå:

Går det att byta glas på en datum-Rolex med bubbla till ett utan? Finns det original och i så fall till vilka modeller? Prisbild?

Ni får faktiskt ursäkta, det är fina klockor, men jag kan inte med bubblan. Eller ska jag bara köpa en Sea Dweller och hålla käft ...? :)
Denna frågan kommer upp lite väl ofta på sistone kanske, borde inte en forumsökning fungera? Du kan antingen slå av bubblan på safirglaset eller fila ned den på plastglas. Till plastglasmodellerna finns det oftast originalglas utan bubbla med. Frågan är bara om du vågar eller hittar någon som kan slå av bubblan till dig.
 

laketwig

Patek
2-Faktor
Denna frågan kommer upp lite väl ofta på sistone kanske, borde inte en forumsökning fungera? Du kan antingen slå av bubblan på safirglaset eller fila ned den på plastglas. Till plastglasmodellerna finns det oftast originalglas utan bubbla med. Frågan är bara om du vågar eller hittar någon som kan slå av bubblan till dig.

Ber om ursäkt. Skulle givetvis ha gjort en sökning först. Tack för svaret!
 
Topp