• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Svårt att bestämma mig angående spänne till ett crocostrap som jag ska beställa till min 61GS...

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Kommer beställa ett armband i krokodilskinn då det som sitter på är i kortaste laget. Vilket Crocostrap är redan bestämt, blir till 99% ett svart av denna sorten..

ms822.JPG


Men värre är det med GS spännet, jag har rätt svårt att välja mellan dessa två.

Grand Seiko-Viklås

s_dey9aw_a_large.jpeg


... eller vanligt Grand Seiko-spänne.

p_grand_seiko_buckle_aa_large.jpeg


Vad tycker KS-folket?
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Viklåset du länkar till kan man ju använda både som viklås och som ett vanligt spänne, men viklåset kostar väl en 2k eller liknande vilket är i högsta laget så jag hade valt ett vanligt spänne.
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Viklåset du länkar till kan man ju använda både som viklås och som ett vanligt spänne, men viklåset kostar väl en 2k eller liknande vilket är i högsta laget så jag hade valt ett vanligt spänne.
196 USD = 1 256 SEK. Inte så himla farligt... Men frågan är om inte ett traditionellt spänne passar bättre.
 

plattfot

Rolex
Viklås är trevligt, men klart känsligare för att bandet är i rätt längd. Jag, med smala handleder, kan typ aldrig ha viklås på band av standardmodell.

+1 på den.
Viklås kräver rätt längd på framför allt den del som tradidionellt huserar spännet för att sitta bra på armen. Även viklåsets utformning är viktig för att få till det. Ett välsittande, anpassat viklås av bra modell är dock en hit.
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Viklåset du länkar till kan man ju använda både som viklås och som ett vanligt spänne....
Om detta stämmer, och du tycker priset är ok, så är det väl en s.k. No brainer eller? Är allmänt för viklås då det göra att klockan idealiskt är lättare att ta på och av (får alltid bilden av att jag håller fast klockan med hakan, samtidigt som jag knäpper ett vanligt spänne, tycker dettta förhavande INTE är ok, av någon anledning ;) ), samt ger en lyxigare och säkrare känsla.
 

digger

Bannad
Viklåset är väldigt snyggt så om du kan få till längderna så skulle jag välja det, det var ju inte så hemskt dyrt heller.
 

Molle

Kambei
Moderator
2-Faktor
Vanligt

EDIT: Om du kommer på KS-festen alternativt har vägarna förbi Stockholm någån gång så kan du få prova ett sånt viklås innan du beställer.
 

maxmol

Panerai
Du köper ett original spänner för att det alltid känns lyxigare. Varför då fega på vägen. Köp viklåset nu! (eller ångra dig sen)
 
Topp