Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Svårt att få tag på Longines HydroConquest-serien

Diskussion i 'Diskussion' startad av EricMcG, 5 februari 2014.

1. EricMcG
    Trådstartare

EricMcG Friends of KS

Varför är det så svårt att få tag på en Longines ur HydroConquest-serien som är automat? Eller "large".
    Tar tydligen lång tid. Quartzen finns inne, lite mindre men snygg, fast jag vill ju gärna ha sjävuppdragning och svepande sekundvisare :)

Dock var jag inne på klockbutiken i stan, dom hade inne fast till maxpris då 9250:- Uret.se tar väl ca 7K
    Butiken sa iofs att det hade gått snabbt den här gången så jag mailade uret.se och kollade om dom Kunde kolla leveranstid noggrannare, om det nu går.

Finns HydroConquesten large (blå) inne någon annanstans som ni känner till? Jag hittar inte.

2. slimjim

slimjim Rösten från Bro

Hör med klockia.se

3. EricMcG
    Trådstartare

EricMcG Friends of KS

Tack, jag drar iväg ett mail till dom och kollar. Men jag tycker att det borde vara en populär och prisvärd klocka som borde finnas på lager :)

4. Ryttaren

Ryttaren Friends of KS

Från:
    Västerås
    Det är verkligen ett gissel med Longines små korta tillverkningsserier och obefintlig information om tillgänglighet inför nästa batch. :shifty:

5. Frosse

Frosse Borgare

Från:
    Feskekôrka
    Hört att Klockia ska vara reko som även är en fd kollega till en bekant så jag mailade iväg en förfrågan och fick ett väldigt fort svar men mailade iväg ett svar till svaret men fick inte nytt svar :(

...Mycket svar här haha

6. slimjim

slimjim Rösten från Bro

Då får du svar i morgon. Har handlat 3-4 klockor därifrån. Varav 1 Longines Hydroconquest faktiskt. De är AD åt Longines och 100% reko.

tissoter gillar detta.
  7. Frosse

Frosse Borgare

Från:
    Feskekôrka
    Jag är inte TS :) Och det här var längesedan, säkert ett halvår sedan :) Men mitt mail hamnade säkert mellan stolarna :)

8. slimjim

slimjim Rösten från Bro

Aha okej. Får skylla på Denke han får göra den där pennan större! Eller så blir jag mer observant. Fakta kvarstår klockia är Goodguys!

Frosse gillar detta.
  9. vaniljglass

vaniljglass Nisse på lagret

Från:
    Göteborg
    Intressant. Är det med "gamla" eller nya tavlan?

Riktigt bra klocka hursomhelst. Har slitit på min i över 3 år.

slimjim gillar detta.
  10. slimjim

slimjim Rösten från Bro

De är grymma!

11. vaniljglass

Från:
    Göteborg
    Ja. En ren jäkla lyckoträff att man lyckades köpa den som första klocka :D

12. slimjim

slimjim Rösten från Bro

Det var min första automat också. Har den kvar och älskar den! Kör dock 39mm och givetvis den gamla tavlan med 12,6,9 markeringarna. Tycker att den nya tavlan är lite plottrig. Men det är fortfarande en grym klocka.

vaniljglass gillar detta.
  13. Eurenius

Eurenius Friherre

Från:
    Höga Kusten
    Fan vad less jag blir på er! Fattar ni inte att jag saknar min! Sluta berömma den! ;)

Doncorleone och EricMcG gillar detta.
  14. EricMcG
    Trådstartare

EricMcG Friends of KS

Quartzen då? Hur är den? Känns den "liten"?

Jag har kollat på den "gamla" tavlan. Några nackdelar med den är att den inte har "taggar" vid 12 eller 6. Och bredden på bandet = 21mm. Annars är den fin som fan.

15. slimjim

slimjim Rösten från Bro

Hur menar du med att quartzen skulle kännas liten? Även den är ju 39 eller 41mm plus Damvarianten. Bandbredden är inget som stör på 39mm är bandet 19mm själv kör jag 20mm Nato utan problem

16. EricMcG
    Trådstartare

EricMcG Friends of KS

Jaså, jag trodde alla HydroConquest Quartz var 39mm.

17. ANkk

ANkk Stadsbo

Från:
    Skåne
    Sorry bro men d en jävla bra klocka. När jag tänkte slå till i början av nov skickade jag iväg ett mail varav de svarade att den skulle komma in i början av dec (2013). Slutade med att jag köpte den på annat håll men jo, de svarade ganska direkt.

18. vaniljglass

Från:
    Göteborg
    Måste nog prova 39mm. Misstänker att den kan vara snäppet vassare än min 41mm.

slimjim gillar detta.
  19. slimjim

slimjim Rösten från Bro

20. richard1991

richard1991 Stadsbo

Från:
    Stockholm
    Har 39mm nya tavlan automat. Inga taggar vid 12 och 6 på den heller men inget som stör tycker jag. Grym klocka! :)

21. richard1991

richard1991 Stadsbo

Från:
    Stockholm
    Visserligen partisk men jag tycker tvärtom. Gamla tavlan känns för mycket med extremt stora siffror och både punkter och streck vid resterande klockslag.

22. slimjim

slimjim Rösten från Bro

Som sagt fortfarande en grym klocka. Smaken är olika. Däremot så gillar jag den nya länken bättre. Det är snyggare med helborstat. Nu kör ha iofs alltid Nato.... Men ändå.

vaniljglass gillar detta.
  23. richard1991

richard1991 Stadsbo

Från:
    Stockholm
    Absolut. Det är en fråga om tycke och smak, mena inget annat :).
    Håller med om länken. Men å andra sidan är det lätt fixat att borsta den om man vill det (var någon som gjorde det i en annan tråd typ igår).

24. slimjim

slimjim Rösten från Bro

Såg den tråden också. Kan erkänna att det kliar lite i fingrarna. Men tror inte att jag skulle använda länk ändå.

richard1991 gillar detta.
  25. EricMcG
    Trådstartare

EricMcG Friends of KS

Verkar som Klockia har den nya tavlan men inte Uret.se, eller så har Uret gamla bilder.

Den nya tavlan har också röda sträck i kanten, snyggt på den svarta.

26. slimjim

slimjim Rösten från Bro

Köp hos klockia. Alltid skönt att köpa hos AD. Låter bra om du flippar vidare sedan också.

EricMcG gillar detta.
  27. EricMcG
    Trådstartare

EricMcG Friends of KS

Det blev Klockia :)

Dom skulle få in dom i slutet av februari, så det var först till kvarn.

slimjim gillar detta.
  28. richard1991

richard1991 Stadsbo

Från:
    Stockholm
    Gött! Vilken storlek och variant på tavlan blev det?

29. EricMcG
    Trådstartare

EricMcG Friends of KS

41mm Automat. image.jpg
    Den nya tavlan va?

Jag gillar dom röda markeringarna i kanten.

Jerry, Eurenius och richard1991 gillar detta.
  30. richard1991

richard1991 Stadsbo

Från:
    Stockholm
    Snyggt! Japp, nya tavlan - riktigt fin i blått, ångrar lite att jag körde på svart (men är riktigt nöjd med den också).

Mårtenssons ur Brookfield