• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Svårt att få tag på Longines HydroConquest-serien

Ryttaren

Rolex
Hur går det att ta bort länkar i armbandet? Är det lätt? skruv? pin att banka ut?
Köpte ett billigt set med verktyg på ebay för ett tag sen, det borde funka.
eric.png


Det är pinnar som pressas ut (om de inte ändrat på nya) så det verktyget funkar nog bra. Var noga med att armbandet ligger rakt bara, spetsen på dom där enklare kan lätt gå av om de böjs.
 

EricMcG

Panerai
2-Faktor
Det är pinnar som pressas ut (om de inte ändrat på nya) så det verktyget funkar nog bra. Var noga med att armbandet ligger rakt bara, spetsen på dom där enklare kan lätt gå av om de böjs.


Tack, ska undersöka när jag får klockan om jag vågar mig på att pressa ut.
Men som du säger så ska verktyget där kunna fixa det.
 

EricMcG

Panerai
2-Faktor
Satt fan o tänkte på den här tråden för ngn dag sedan. Hoppas den kommer snart !


Tack, ja det är väl inte för långt till början av mars, men det känns som varning för ytterligare förskjutningar i tid, rätt osäkert. Klockan med längst leveranstid från fabrik?

Som tur är har jag ju fått in två nya klockor + två nya böcker sedan jag beställde, så inte abstinensen blir för stor :)
 

ANkk

Cartier
AD = Authorized Dealer. Finns säkert ngn tråd som propagerar för varför man ska handla från AD eller inte..

Vilket som, hoppas att era grejer rullar in.

EricMcG
jag tror att du har skyldighet att göra ngn form av paketöppning haha
 

Bojke

Wicket Wystri Warrick
2-Faktor
Hur går det att ta bort länkar i armbandet? Är det lätt? skruv? pin att banka ut?
Köpte ett billigt set med verktyg på ebay för ett tag sen, det borde funka.
eric.png


Om det bara är vanliga oskruvade sprintar så är det rätt simpelt.
Det du måste tänka på är att trafiken är enkelriktad, sprinten går bara ur och i åt ett håll. Om du t.ex. trycker med verktyget från vänster sida så att sprinten ploppar ut på höger sida så ska den sedan sättas i från vänster sida.
Gissningsvis så finns det små pilar på insidan av länken som indikerar vilket håll det är som gäller.
Det kan vara bra att ha någon slags tång när du ska dra ut sprintarna. Jag använder vanligt hushållspapper för att maskera sprinten.
 

EricMcG

Panerai
2-Faktor
AD = Authorized Dealer. Finns säkert ngn tråd som propagerar för varför man ska handla från AD eller inte..

Vilket som, hoppas att era grejer rullar in.

EricMcG
jag tror att du har skyldighet att göra ngn form av paketöppning haha


Jag köpte ju från AD:n på nätet Klockia. Tror det var Ljungrens ur som ville ha 2K över Klockia-priset..

Jag får väl fixa en paketöppning sen i den här tråden :D
 

EricMcG

Panerai
2-Faktor
Om det bara är vanliga oskruvade sprintar så är det rätt simpelt.
Det du måste tänka på är att trafiken är enkelriktad, sprinten går bara ur och i åt ett håll. Om du t.ex. trycker med verktyget från vänster sida så att sprinten ploppar ut på höger sida så ska den sedan sättas i från vänster sida.
Gissningsvis så finns det små pilar på insidan av länken som indikerar vilket håll det är som gäller.
Det kan vara bra att ha någon slags tång när du ska dra ut sprintarna. Jag använder vanligt hushållspapper för att maskera sprinten.


Tack! Precis, har andra klockor som är märkta med pilar.

Hur menar du maskera sprinten, alltså skydd när man drar ut den med tången?
 

EricMcG

Panerai
2-Faktor
Någon gång April/Maj är senaste beskedet :grumpy: :banghead: :sorry:
Vad i hela friden.

Nu vill jag ju gärna ha den klockan men jag har god lust att avbryta köpet (om jag får det) och go shopping igen.
 

ANkk

Cartier
Bara hört gott om klockia tidigare så japps, felet lär ligga hos fabriken. Du borde kolla runt med andra AD's och se om ngn har Din klocka inne
 

Ryttaren

Rolex
Om det inte redan nämnts ovan så kolla med www.lindahlsurmakeri.se om de har några på lager och är villiga att matcha klockias pris. Köpte min där för ett par år sen just för att de lyckades få hem en hyfsat snabbt, kostade några hundralappar mer än billigaste stället.
 

EricMcG

Panerai
2-Faktor
Om det inte redan nämnts ovan så kolla med www.lindahlsurmakeri.se om de har några på lager och är villiga att matcha klockias pris. Köpte min där för ett par år sen just för att de lyckades få hem en hyfsat snabbt, kostade några hundralappar mer än billigaste stället.

Enligt deras hemsida: "Denna produkt kan för tillfället inte beställas."

Vad håller Longines på med? Det är ju nya modellen, dom borde ju köra hårt på den.
 

Rikard

Omega
Om jag inte missuppfattat det hela har de lagt krutet på produktionen av deras Conquest Classic -13/14 och därför hamnat efter med just Hydroconquest-serien.
 

EricMcG

Panerai
2-Faktor
Om jag inte missuppfattat det hela har de lagt krutet på produktionen av deras Conquest Classic -13/14 och därför hamnat efter med just Hydroconquest-serien.


Måste ju vara så. Det här är andra eller tredje gången dom skjuter fram datumet.

Men jag har också hört om andra fall rätt långt bak i tiden där dom fått vänta 8 veckor.
Till exempel den här snubben som ger recension på den gamla tavlan 39mm
 

EricMcG

Panerai
2-Faktor
Väntat som fan på klockan ju, sen får man 1-2 månader till i ansiktet.

Har börjat titta lite åt L3.641.4.56.6-hållet. (Automat, 39mm, gamla tavlan, svart). Också snygg och verkar som uret.se har den inne. Lindahls ur har samma fast blå tavla men mycket dyrare (över tusenlappen).

Ingen jätteskillnad på 39mm och 41mm. Kanske till och med att 39 mm sitter lite bättre på min handled. Dock testade jag 41mm i butik och den kändes inte övermäktig på något sätt.

Lindahls ur verkar också ha "Longines HydroConquest 41 mm Automatic L3.695.4.53.2" på gummi med nya tavlan (svart) inne.
 

Rikard

Omega
Tycker att skillnaden rent visuellt mellan 39 och 41 är väldigt liten, mindre än på andra klockor. På tex vanliga conquesten syns det direkt vilken som är störren o mindre, svårare på hydron. Tycker man ska ta den som man trivs med bäst på sin handled.
 

EricMcG

Panerai
2-Faktor
Tycker att skillnaden rent visuellt mellan 39 och 41 är väldigt liten, mindre än på andra klockor. På tex vanliga conquesten syns det direkt vilken som är störren o mindre, svårare på hydron. Tycker man ska ta den som man trivs med bäst på sin handled.


Har ju testat 41mm på stan, den såg bra ut på handleden, hann dock inte testa på riktigt eftersom länken var lite för stor.
Tror det blir en svart tavla (gamla) 41mm automat. Kollat runt på bilder på den och den är ju riktigt snygg också faktiskt. Och den verkar finnas inne på klockia.
 

EricMcG

Panerai
2-Faktor
Denna är ju riktigt snygg också. Tror jag ändrar mig till denna så har jag den inom några dagar.
Vad tycker ni?


335383d1323027105-longines-hydroconquest-automatic-41-mm-l3-642-4-56-6-dsc_0670.jpg
 
Topp