• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Svårt det här med att välja ny klocka...

Målarn

The Steak
När man har en limiterad budget, för man vill ju ha Alla klockor eller aah kanske inte alla ;)

Skulle det vara sjukt om jag köpte en 116718 Igen?!?!?

Har kollat på både 116618 (guld Sub) och på 116528 (guld Daytona) men jag tycker fan fortfarande att GMTn slår båda i den prisklassen.... What to do?!

Eller köpa en Speedy Pro i guld från 82 + en DD 1803/18038??? :)

Slänger in bilder på samtliga klockor.

116618


116528


Eller dessa två, kan tänka mig ha en 36mm guldis om jag har en till guldis på minst 40mm :)
















Elleeeeer köpa denna Skönhet Igen :D???
 

MKRGG

Annie Leibovitz
2-Faktor
Yachtmastern på köp och sälj. Eller subben och så köper du serti senare. Fast det visste du ju redan att jag skulle säga :)
 

k0ltrasten

The Bird
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
I mina ögon är helt klart GMT snyggast!

Men är det inte som att ta tillbaka en flickvän man gjort slut med tidigare? Något var ju fel första gången? ;-)
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Subben - här är varför:

- Du har redan haft en GMT
- DD på 36mm blir för liten för dig
- Daytona kommer nog se aningen för liten ut på dig oxå

Fast du kan ju alltid spara lite till och köpa nått ännu mer exklusivt.... :angel:
 

Sond

Patek
När man har en limiterad budget, för man vill ju ha Alla klockor eller aah kanske inte alla ;)

Skulle det vara sjukt om jag köpte en 116718 Igen?!?!?

Har kollat på både 116618 (guld Sub) och på 116528 (guld Daytona) men jag tycker fan fortfarande att GMTn slår båda i den prisklassen.... What to do?!

Eller köpa en Speedy Pro i guld från 82 + en DD 1803/18038??? :)

Slänger in bilder på samtliga klockor.

116618


116528


Eller dessa två, kan tänka mig ha en 36mm guldis om jag har en till guldis på minst 40mm :)

Elleeeeer köpa denna Skönhet Igen :D???

Limiterad budget.. När man har en limiterad budget.. Okey..:D. Haha, den var sjukt rolig..:) Gillar den inställningen! Även om det är far from me...

Men om jag nu skulle säga något om dessa fantastiska klockor så tycker jag Daytonan utklassar de andra. En underbar klocka helt enkelt! Hade jag möjlighet skulle jag inte tveka många sekunder. KÖP!!!
 

garfield

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Nu e ju jag en tråkmåns som inte har flippargenen så min rekommendation blir som följer: Välj den du gillar bäst och behåll den. Just do it: Become an OWG. :D
 

JayJay

Rolex
Tyvärr måste jag säga att din gröntavlade GMT är det hetaste av de alternativ du listat. Problemt är ju dock som sagt att du redan haft den... och oftast är det dumt att försöka igen med gamla kärlekar.
 

Målarn

The Steak
Yachtmastern på köp och sälj. Eller subben och så köper du serti senare. Fast det visste du ju redan att jag skulle säga :)

Det är ju fan Stål?! :eek:


I mina ögon är helt klart GMT snyggast!

Men är det inte som att ta tillbaka en flickvän man gjort slut med tidigare? Något var ju fel första gången? ;-)

Nej Inget var fel första gången, anledningen till varför jag sålde klockan är att jag skulle investera i en projekt men den blev aldrig av :)

41mm DD? Omöjligt med din budget?

Ja det tror jag verkligen, minst 170-180tkr beg???

Köp det som tilltalar dig mest vilket uppenbarligen är subben :D

Nej det är GMTn som tilltalar fortfarande mest känns det som...


Subben - här är varför:

- Du har redan haft en GMT
- DD på 36mm blir för liten för dig
- Daytona kommer nog se aningen för liten ut på dig oxå

Fast du kan ju alltid spara lite till och köpa nått ännu mer exklusivt.... :angel:

Och det något mer exklusiva skulle vara en.....??? Sky Dweller :D??

Limiterad budget.. När man har en limiterad budget.. Okey..:D. Haha, den var sjukt rolig..:) Gillar den inställningen! Även om det är far from me...

Men om jag nu skulle säga något om dessa fantastiska klockor så tycker jag Daytonan utklassar de andra. En underbar klocka helt enkelt! Hade jag möjlighet skulle jag inte tveka många sekunder. KÖP!!!

Hahah så är det tyvärr, önska kunde lägga mer och Mycket Mer :)!!

Har faktiskt aldrig sett den Live, skulle gärna vilja klämma lite på en sån Daytona
 

Isodor

Audemars
Helt ärligt Målarn, GMT satt som en jävla smäck på dig :D Men skulle jag rekommendera något igen får det bli Subben, då jag inte tycker Daytona passar dig. Daydate passar nog inte dig heller. Guld Speedy osar Gran Canaria även om den är kool. Så kör på Subben, du ska ha en "fet" klocka, och inte någon kronograf/gubbdinka :D
 

_jonte

Patek
Limiterad budget.. När man har en limiterad budget.. Okey..:D. Haha, den var sjukt rolig..:) Gillar den inställningen! Även om det är far from me...

Men om jag nu skulle säga något om dessa fantastiska klockor så tycker jag Daytonan utklassar de andra. En underbar klocka helt enkelt! Hade jag möjlighet skulle jag inte tveka många sekunder. KÖP!!!
Håller med, klart Målarn ska ha en GuldDaytona!! :D
 

Målarn

The Steak
Helt ärligt Målarn, GMT satt som en jävla smäck på dig :D Men skulle jag rekommendera något igen får det bli Subben, då jag inte tycker Daytona passar dig. Daydate passar nog inte dig heller. Guld Speedy osar Gran Canaria även om den är kool. Så kör på Subben, du ska ha en "fet" klocka, och inte någon kronograf/gubbdinka :D

Joo jag vet :(, men Subben är så nära GMTn så då tycker jag att man kan typ köpa GMTn igen.... Tackar för din input :D!!

Skulle tippa att en DD 41 mm gå på ca 170? Men vad kostar inte en Gmt eller Sub guld då?

Aah minst 170.. Jag har fått pris på en fullset GMT, 114.999kr

Hahaha ser man pååå!!! Såg bara den nya stålisen med blåa tavlan när jag checkade :D
Men vännen...... 107tkr för en 97a??? För 7tkr till får jag en 116718
 

acce1999

Patek
2-Faktor
116528an är verkligen snygg med svart tavla, men jag får känslan av att den är lite för ... eh ... slank, för dig?

Var inte den gröna GMTn väldigt mycket du? I varje fall som jag minns det.

Annars är ju en 1803 i väl använt format en ganska schysst accessoar till målarkostymen. Lite "blankdirektör" i valfri kulör över det hela... ;)

A
 

Omega

Omega
En 116618 ligger väl på 260' ny? För samma pris får du en Patek 7011/1R/010...
Med det sagt röstar jag på Suben (om PP inte är aktuellt).
 

Målarn

The Steak
Topp