• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Sval eller på tok för bränd GMT?

Alltså jag kan tycka att det är lite skoj med körda klockor, har tex en Sherpa OPS som är fuktskadad men med utbytt verk. En viktig skillnad är dock att jag inte betalar drygt 38 000 USD för denna typ av skoj.
Men iofs kul/intressant att det finns andra som gärna gör det...

5461911381_e325f28183_o.jpg
 

Aquaracer2

Ingamay
2-Faktor
Gryyym!! Skulle köra den på patinerat cordovan och alla som inte är klockskadade skulle tycka jag var dum i huvudet som springer omkring med en klocka som ser överkörd ut och Per skulle tycka jag var dum i huvudet som sprang omkring slirig på krogen med bakelit-bezelen på!

Älskar den!!
 
@ Jacob - fin klocka du har. På min var verket bortom räddning (tavlan antyder ju visst fuktproblem :)), men stör mig inte så mycket med ersättningsverk på denna typ av klocka - håller tiden bra nu i alla fall.
 

Jacob

”Kiss me im norwegian”
Moderator
@ Jacob - fin klocka du har. På min var verket bortom räddning (tavlan antyder ju visst fuktproblem :)), men stör mig inte så mycket med ersättningsverk på denna typ av klocka - håller tiden bra nu i alla fall.
Tack! Ja, jag tror även min fått in lite väta nån gång men blivit räddad. Eller så är tavlan bara sliten. Verket tuffar på men det är synd att den saknar originalkronorna. Våra två tillsammans kanske skulle bli en ok. :)
 

SenorE

Omega
Galet coolt om man hade slitit den själv eller ärvt den av en släkting, men att köpa en sådan överpatinerad klocka för 250 lakan känns lite, lite fånigt faktiskt.
 
Ser ut som skrot i mina ögon, det finns väl en gräns mellan patina (som är snyggt) och skrotigt och denna ligger helt klart i skrotigt deluxe kategorin...1956 Rolex Submariner Big Crown 6538 däremot är riktigt snygg....
 

jaqob

Omega
Jag kommer aldrig att förstå mig på den här branchen :)
En blek pepsi-GMT är bland det snyggaste som finns, men den här var ju mest trasig, och fruktansvärt dyr.
 

fc2

Rolex
Gillar den men verket känns inget vidare. Jag är en sådan som inte räds skitiga slitna saker men när det kommer till verken i sig vill jag att det ska vara helsnyggt.
 
Topp