• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Svalan

Jon_s

Breitling
Köpte den här klockan på en loppis nyss för 5:- Nån som vet lite om klockan, modell, årtal osv? Glaset är sprucket och den fungerar inte vad jag vet. Är det värt att fixa iordning den? Jag gillar den skarpt, har letat efter en klassisk klocka länge så det vore kul att få igång den.
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    66.5 KB · Visningar: 144
  • image.jpg
    image.jpg
    103.4 KB · Visningar: 149

Martin Lovasz

Audemars
Ser ut som att den är från mitten av 80-talet men modelltypen kan även vara från tidigt 90-tal. Glas köper jag in för 4kr styck så det är ingen kostnad och lika så batteriet. Det som gör det värt det eller inte är om urverket fungerar och då det förmodligen sitter ett Japanskt urverk i kan det vara lite av ett lotteri. Jag sålde nästan samma modell på Tradera för runt 250kr för några månader sedan och det kanske inte låter så mycket men med tanke på vad jag betalade för klockan så var den en vinst med råge.
 

Jon_s

Breitling
Var till urmakaren häromdagen. Tydligen är den vattenskadad så hela urverket behöver bytas ut. Han trodde inte det skulle räcka med att bara byta batteri. Priset skulle landa på 1500:- och uppåt för att hitta ett ersättningverk. Är det värt att lägga pengar på? Vet att klockan inte är värd så mycket men jag tycker den är för fin för att bara slänga. Finns det nån i Karlstad förutom klockbutiker som är duktig på att byta urverk? Eller är det något man kan göra själv? Dvs om man har rätt verktyg osv.
 

Jon_s

Breitling
Det här stod på verket "Harley Ronda 8a 11 3 - 118" Tror han sa att det var ett Harley-verk fast det var Ronda eller om det var lika. Tacksam för all hjälp!
 
C

China

Guest
Det är ett ganska billigt verk, du kan säkert köpa verket på t.ex. ebay och fråga om någon urmakare/hemmafixare på forumet kan hjälpa dig.
 
Topp