• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Svar på kostnadsfrågan?

JoberMan

Politruk
2-Faktor
Ange priset i dollar utan att säga det, om du vill vara ärlig utan att ljuga. "-Den kostade lite drygt 10 000", svarade jag vid ett tillfälle när någon frågade vad min Redsub kostade. Personen tyckte ändå att jag var störd, men fattade bara inte hur störd :)
 

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
Alltid lika jobbigt att diskutera stålar med folk oavsett om det handlar om klockor, bilar eller bostäder. Om det är någon som har ett genuint intresse av klockor, bilar eller bostäder är det en annan sak.
 

TicTack

Cartier
Ange priset i dollar utan att säga det, om du vill vara ärlig utan att ljuga. "-Den kostade lite drygt 10 000", svarade jag vid ett tillfälle när någon frågade vad min Redsub kostade. Personen tyckte ändå att jag var störd, men fattade bara inte hur störd :)

Den kör jag mest med hemma. Det är ju inte ens oärligt, man svarar helt enkelt på frågan vad den kostade, och jag köper ofta från utlandet. En av få gånger då det är bra att SEK är en "skitvaluta".

Visste ni att 1915 så kostade
1 USD = 3,81 SEK

och tänk er klockorna man kunnat köpa idag för det årets
1 CHF = 0,72 SEK

Ingen tvekan vilket land som förvaltat sitt "pund" bäst sedan 1915 av Sverige och Schweiz...
Så sent som 1970 var förhållandet
1 CHF = 1,20 SEK

Men efter det har raset till nuvarande skitnivå kommit.
 

TicTack

Cartier
Alltid lika jobbigt att diskutera stålar med folk oavsett om det handlar om klockor, bilar eller bostäder. Om det är någon som har ett genuint intresse av klockor, bilar eller bostäder är det en annan sak.

De flesta kan ju köpa en "värstingklocka", även med normal lön. De flesta kan med normal lön köpa en beg. "värstingbil", en Porsche funkar liksom, även om en Fejaji och dyrare bilar kan bli riktigt dyra i underhåll.

Däremot har ju väldigt få råd med "värstinghus" - så där tycker jag inte liknelsen om "genuint intresse" stämmer riktigt.
 

slimjim

Rösten från Bro
2-Faktor
Jag tror att majoriteten av användarna på forumet inte bryr sig om vad andra tycker om ens kostnader Sebbev . Där emot tror jag att folk vill undvika att "snacket" skall gå om att man har dyra klockor osv. Då detta kan orsaka en ökad hotbild och risk för personrån eller inbrott. Om fel person råkar höra.

Får passa på att hälsa dig välkommen till forumet!
 

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
De flesta kan ju köpa en "värstingklocka", även med normal lön. De flesta kan med normal lön köpa en beg. "värstingbil", en Porsche funkar liksom, även om en Fejaji och dyrare bilar kan bli riktigt dyra i underhåll.

Däremot har ju väldigt få råd med "värstinghus" - så där tycker jag inte liknelsen om "genuint intresse" stämmer riktigt.

Vem som helst kan köpa en begagnad sportbil som kostar som en ny Volvo men när det börjar kliva uppåt miljonen är det inte många kvar.
 
Topp