• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Svart på armen av länken.

adress

Friends of KS
Fan, blev inte nöjd!! Kanske för lite vatten i?
Någon som är jävlig på dessa saker?

image.jpg

image.jpg

1 tsk ammoniak i vattnet - och några droppar diskmedel. Diskmedlet är bara till för ytspenningens skull. Så lite/mycket vatten som möjligt. När vattnet vibrerar på ytan - och nästan " knastrar" har du bäst effekt. Är det riktigt - skall du se smutsen " strömma" ut ur föremålet.
Värmen är ointressant vid ultraljud i detta fall - behövs inte. Lycka till och glad påsk.
 

Holmqvist

Patek
2-Faktor
1 tsk ammoniak i vattnet - och några droppar diskmedel. Diskmedlet är bara till för ytspenningens skull. Så lite/mycket vatten som möjligt. När vattnet vibrerar på ytan - och nästan " knastrar" har du bäst effekt. Är det riktigt - skall du se smutsen " strömma" ut ur föremålet.
Värmen är ointressant vid ultraljud i detta fall - behövs inte. Lycka till och glad påsk.

Ok, provar igen imorgon.
Förstod inte vad du menade med vattenmängden?! Så lite/mycket vatten som möjligt? Är ju totalt olika.. Haha
 

adress

Friends of KS
Det var så jag körde. Insåg senare att värmeelementen sitter högre upp i kärlet.
Ska köra länken senare igen. :)

Fattar inte riktigt varför det är värme i maskinen. Har kört ultraljud i över 30 år som optiker. Vi hade aldrig någon värme i maskinerna. Inte i den jag har idag heller. Men det kanske är en fördel - vet inte. Däremot - om du har lite ammoniak hemma - och häller i en tesked - skall du få se på reaktion. Glöm inte några droppar diskmedel också.
 

Holmqvist

Patek
2-Faktor
Fattar inte riktigt varför det är värme i maskinen. Har kört ultraljud i över 30 år som optiker. Vi hade aldrig någon värme i maskinerna. Inte i den jag har idag heller. Men det kanske är en fördel - vet inte. Däremot - om du har lite ammoniak hemma - och häller i en tesked - skall du få se på reaktion. Glöm inte några droppar diskmedel också.

Som gammal målare så har man givetvis amoniak hemma. :)
Ang värme så vet jag inte varför, men har säkert någon bra funktion. Tittar man på tvättar inom industrin har dom ofta värme också.
Kör nog en runda imorgon med amoniak och yes! :)
 

adress

Friends of KS
Som gammal målare så har man givetvis amoniak hemma. :)
Ang värme så vet jag inte varför, men har säkert någon bra funktion. Tittar man på tvättar inom industrin har dom ofta värme också.
Kör nog en runda imorgon med amoniak och yes! :)
Det kommer att göra susen. Då vet du att inte vara för nära med näsan. Om man inte är boxare förstås....
 

Holmqvist

Patek
2-Faktor
Det kommer att göra susen. Då vet du att inte vara för nära med näsan. Om man inte är boxare förstås....

När jag lärde till målare stack jag näsan ner i en omärkt dunk och tryckte lite på den samtidigt som jag luktade.... Slutade med att en kollega fick leda mig till ett fönster där jag stod och flåsade en kvart!! :)
Tuffa saker det där. Tror den var 35%.
 
  • Like
Reactions: jhm
Topp