• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Svarta klockor (keramiska, PVD etc...)

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Mitt enda bidrag, Heuer Padsdena från slutet av sjuttiotalet.
image.jpg
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Inte haft så mkt pvd, men denna deep blue hade jag och hade nog behållt om den inte haft tritiumtuber som jag estetiskt ogillar...

Boetten var ruggigt fin, mattsvart. Spöades friskt varje dag hela sommaren utan det minsta tillsyn av märke. Och den kosta 2lax så behövs inte mkt pengar för att få bra boetter :)

DSC_0211_zpsaea0764c.jpg


Ligger ju en breitling på K&S som är en goding med!
 

ranepaj

Omega
Har sista tiden snöat in lite på svarta klockor. Både Tudor Blach Shield och Omega DSOTM är superkoola. Även klockor från Bell&Ross är trevliga. Finns det fler som jag borde kolla in? Hur bra åldras/slits dessa klockor. Jag antar att det är skillnad på keramiska och PVD behandlade boetter.

Pannan jag har som avatar är ju tokfet. Synd bara att ranelid edition är så svår o få tag i... ;)
 

ScubaKing

Audemars
Kan bara säga något om PVD och främst Breitlings modeller där och jag tycker dem ser rätt skabbiga ut när dem börjar bli lite slitna och nötta PVD.n lossnar....
 

Andreas777

Cartier
Hade efter timmar av surfande ett galet ha begär efter Pam 438 Tottonero. När jag väl satt med den på armen blev det lite av ett antiklimax... den kändes inte... alldeles för lätt... även fast den kommer på länk så väger den knappt ngt. Kändes lite rapplig, lite på låtsas tyvärr. blev ingen affär.
 

Jakobb

Vacheron
2-Faktor
PVD och keramiska boetter är som liberalism - trevligt i teorin men i praktiken kommer någon fucka upp det. IWC Top Gun (3789) som är 44 mm är dock det givna valet.
 

Mforce

Vacheron
2-Faktor
Vafan [emoji14] man har väl gjort värnplikten eller?

Eller så kanske detta forum är fullt av vapenvägrare och snoriga småpojkar :shifty:

Räcker fem veckor för att anses ha gjort värnplikten?
Var inte jättebra på att uppskatta att någon stod och skrek vad jag skulle göra.
Annars får det väl anses som att det iaf finns en vapenvägrare här.
Är dock varken liten eller speciellt snorig. [emoji6]

Slitet svart stål är däremot snyggt. Mer så på klockor än automatkarbiner.
 

ScubaKing

Audemars
Keramiskt kan funka. PVD suger dock enligt mig, så fort klockan börjar nötas (räcker i praktiken med några synliga repor) så kommer metalfärgen fram under och det ser bara så jävla taskigt ut, riktigt risigt faktiskt. Förstår inte hur Breitling kan sälja dinkor för 40 lax som är PVD behandlade..:bag:

En äldre bratte, ja men ni förstår tanken.....

breitling-scratched-black-watch.jpg
 
  • Like
Reactions: ssl

SSL

Audemars
Keramiskt kan funka. PVD suger dock enligt mig, så fort klockan börjar nötas (räcker i praktiken med några synliga repor) så kommer metalfärgen fram under och det ser bara så jävla taskigt ut, riktigt risigt faktiskt. Förstår inte hur Breitling kan sälja dinkor för 40 lax som är PVD behandlade..:bag:

En äldre bratte, ja men ni förstår tanken.....

breitling-scratched-black-watch.jpg

Lite charmigt ändå
 
Topp