• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Svarta spring bars ?

twisted

Cartier
Hejsan klocksnack!

Här om dagen kom jag på tankar om att jag borde pröva ett svart mesh på min Glycine Combat Sub Golden Eye och ganska så samtidigt ansåg niclasnice att han behövde bli av med ett. Kan det bli bättre ? Paket med det svarta meshet dök upp och jag började pilla och dona. Men vad händer här ? Jo, jag inser ganska fort att dom silvriga spring barsen som håller meshet lyser igenom i gluggarna och skapar oönskad kontrast. Insikten kommer; svarta spring bars måste man ha till den här kombon!

I går tog jag mig friheten att gå gata upp och gata ner i Stockholm för att besöka urmakare efter urmakare med dåligt resultat. Ingen hade svarta spring bars ( hade väl inte förväntat mig att det var i standardsortimentet, men ändå. ). Jag har sett det på ebay, men vem orkar vänta veckor på ett paket när man man vill få ihop konceptet nu? Nej fy, då får man helt enkelt ta saken i egna händer!

Ett varv på Kreatima och lite pillande så blev det resultat! Ni får se för er själva på bilderna nedan. :)


Vi börjar med lite färg!
cY4DUbg.jpg


Där efter målar vi!
9C4R4NT.jpg


Sen får det torka i många timmar......... Sen ihop med allt!

L5yww0D.jpg


Och sist ett bonus-skott med lite solljus!
e8pP0ef.jpg


Än så länge nöjd med resultatet. :)
 
Topp