Laddar...
Nymans Ur 1851

Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Svarta spring bars ?

Diskussion i 'Hemslöjd, modd och fix' startad av twisted, 15 juli 2015.

1. twisted
    Trådstartare

twisted Stadsbo

Hejsan klocksnack!

Här om dagen kom jag på tankar om att jag borde pröva ett svart mesh på min Glycine Combat Sub Golden Eye och ganska så samtidigt ansåg niclasnice att han behövde bli av med ett. Kan det bli bättre ? Paket med det svarta meshet dök upp och jag började pilla och dona. Men vad händer här ? Jo, jag inser ganska fort att dom silvriga spring barsen som håller meshet lyser igenom i gluggarna och skapar oönskad kontrast. Insikten kommer; svarta spring bars måste man ha till den här kombon!

I går tog jag mig friheten att gå gata upp och gata ner i Stockholm för att besöka urmakare efter urmakare med dåligt resultat. Ingen hade svarta spring bars ( hade väl inte förväntat mig att det var i standardsortimentet, men ändå. ). Jag har sett det på ebay, men vem orkar vänta veckor på ett paket när man man vill få ihop konceptet nu? Nej fy, då får man helt enkelt ta saken i egna händer!

Ett varv på Kreatima och lite pillande så blev det resultat! Ni får se för er själva på bilderna nedan. :)

Vi börjar med lite färg!

Där efter målar vi!

Sen får det torka i många timmar......... Sen ihop med allt!

Och sist ett bonus-skott med lite solljus!

Än så länge nöjd med resultatet. :)

eriksson850, M.L., Holmqvist och 3 andra gillar detta.
  2. Sullstrom

Sullstrom Friends of KS

Från:
    Västerås
    Blev bra! Bara hoppas att färgen håller ;)!

twisted gillar detta.
  3. twisted
    Trådstartare

twisted Stadsbo

Håller tummarna för det! Håller er uppdaterade i tråden om hur det håller sig! ^^,

Sullstrom gillar detta.
  4. Wozzor

Wozzor Stadsbo

Från:
    Borlänge
    Tjusigt!

twisted gillar detta.