• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Sveriges största Longines - på väg att dö?

Moffan

Rolex
2-Faktor
Vi pratar så klart om den klassiska klockan vid Järva Krog....

221-stockholm-scandic-j-rva-krog.jpg

Denna klocka har ju under åratal lite småcharmigt gått fel och varit smått utskrattad av många, dock inte av mig. Tycker den är lite av ett landmärke.
Hur som haver så noterar jag nu att dom monterat bort visarna från den! Är klockan månne under service? Eller kommer Sveriges största Longines att försvinna?

Någon som vet mer om detta?
 

Moffan

Rolex
2-Faktor
En viktig fråga. Du får ta och ringa fastighetsägaren och fråga. Rapportera sedan tillbaka :)
Sagt och gjort, ringde och pratade med Emma i receptionen på Scandic, otroligt trevlig dam.
Visar sig att den är under service, nya visare beställda bland annat.
Nu känns hela trådstarten lite onödig. Lite som ett like-fiske a'la @Philippe Stern ;)
Alla Longines fans kan i alla fall andas ut, och mina morgnar i bilkön in mot stan är räddade.
 
P

Philippe Stern

Guest
Sagt och gjort, ringde och pratade med Emma i receptionen på Scandic, otroligt trevlig dam.
Visar sig att den är under service, nya visare beställda bland annat.
Nu känns hela trådstarten lite onödig. Lite som ett like-fiske a'la @Philippe Stern ;)
Alla Longines fans kan i alla fall andas ut, och mina morgnar i bilkön in mot stan är räddade.
Jag bor i stan och jobbar på Stureplan. Här funkar klockorna. Den här tråden är ett landsortsproblem.
 

Moffan

Rolex
2-Faktor
Jag bor i stan och jobbar på Stureplan. Här funkar klockorna. Den här tråden är ett landsortsproblem.
Vart du bor är ointressant i detta fall, jag är född och uppvuxen i Stockholm (innanför tullarna). Du är uppvuxen i Skåne nånstans. Med det sagt så kan vi skippa drygheten och polariseringen.
Järva krog ligger i Solna Stad, således är det i allra högsta grad ett stadsproblem.
 
P

Philippe Stern

Guest
Vart du bor är ointressant i detta fall, jag är född och uppvuxen i Stockholm (innanför tullarna). Du är uppvuxen i Skåne nånstans. Med det sagt så kan vi skippa drygheten och polariseringen.
Järva krog ligger i Solna Stad, således är det i allra högsta grad ett stadsproblem.
Allt norr om Stallmästaregården är landsorten.
 

JLW

Blanda inte ihop mig med JLC!
2-Faktor
Vi pratar så klart om den klassiska klockan vid Järva Krog....

221-stockholm-scandic-j-rva-krog.jpg

Denna klocka har ju under åratal lite småcharmigt gått fel och varit smått utskrattad av många, dock inte av mig. Tycker den är lite av ett landmärke.
Hur som haver så noterar jag nu att dom monterat bort visarna från den! Är klockan månne under service? Eller kommer Sveriges största Longines att försvinna?

Någon som vet mer om detta?
Hela huset tillsmamans med Audi och Statoil/CircleK ska jämnas med marken så småningom. Intressant att de servar den?

Landmärke? Det där huset är så gräsligt - landmärke eller ej, Longines eller Rolex, landsort eller innerstan. RIV SKITEN!
 

daveid

Cartier
2-Faktor
Allt norr om Stallmästaregården är landsorten.
(OT) Du är uppväxt långt ifrån Stockholm va? Jag är född och uppvuxen i Stockholm och det är mig veterligen nästan enbart folk som flyttar in från "landet" som verkligen måste bo innanför tullarna. ;) Skämt och sido. Åker förbi järva krog i princip varje dag men har inte noterat att det är en Longines som sitter där. Intressant
 

Adro

Panerai
2-Faktor
Hela huset tillsmamans med Audi och Statoil/CircleK ska jämnas med marken så småningom. Intressant att de servar den?

Landmärke? Det där huset är så gräsligt - landmärke eller ej, Longines eller Rolex, landsort eller innerstan. RIV SKITEN!
Det ska verkligen inte rivas. Jobbar med projekteringen om renovering på hela det huset. Skulle vara mycket märkligt om dom rev det då
 

DrKlocka

Audemars
(OT) Du är uppväxt långt ifrån Stockholm va? Jag är född och uppvuxen i Stockholm och det är mig veterligen nästan enbart folk som flyttar in från "landet" som verkligen måste bo innanför tullarna. ;) Skämt och sido. Åker förbi järva krog i princip varje dag men har inte noterat att det är en Longines som sitter där. Intressant
Låt honom spela tuff...
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Sagt och gjort, ringde och pratade med Emma i receptionen på Scandic, otroligt trevlig dam.
Visar sig att den är under service, nya visare beställda bland annat.
Nu känns hela trådstarten lite onödig. Lite som ett like-fiske a'la @Philippe Stern ;)
Alla Longines fans kan i alla fall andas ut, och mina morgnar i bilkön in mot stan är räddade.
Bra jobbat. Jag har varit orolig hela förmiddagen ;)
 

JLW

Blanda inte ihop mig med JLC!
2-Faktor
Det ska verkligen inte rivas. Jobbar med projekteringen om renovering på hela det huset. Skulle vara mycket märkligt om dom rev det då
Då ver jag om ursäkt om jag antog att du skulle bli av med jobbet - enligt kollegor ska det området bli bostäder och befintliga kåkar skall rivas. Audi bla. bygger en ny anläggning pga detta :bookworm:
 

Moffan

Rolex
2-Faktor
Vem vare som fucking serva? :cool:
Det vet jag faktiskt inte, men det var säkert ingen lätt match, visarna mäter väl nästan 2 meter och jag kan tänka mig att dom väger en del. Hur klockor i den här sizen fungerar rent mekaniskt i övrigt har jag ingen aning om. Vore dock kul om någon på forumet kunde komma in i tråden och daska till med en teknisk förklaring på den här typen av ur.
 
Topp