• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Swatch Sistem51 - hur ska man få tag på en?

Apansson

Torpare
Till stockholm alltså. Är det ebay som gäller? Både den blå och den röda är ju perfekta arbets/sommarbeaters. Någon som har koll/tips på detta? :D
 

M021

Rolex
2-Faktor
säljs inte i Svea? Har Dom gamla modellerna i Amsterdam, kan skickas till Svea men tror det blir dyrare än bukten, skicka pm om jag kan hjälpa till,
 

Ingeröd

Omega
Är helt säker på att jag har sett dem i butik i Stockholm, men kommer inte ihåg var. Det där stället i Konserthuset, eller "Step in" (eller vad de heter) på Drottninggatan kanske?
 

Smack

Omega
Klockmäster i fältöversten har haft. Samma affär i globen området har säkert också. Ring och kolla vetja!
 
Kanske inte är något spännande köp? Här är en ingående recension av insidan på klockan:
http://watchguy.co.uk/review-a-trip-inside-the-swatch-sistem51-eta-c10111/


Kan ju lägga till denna länk också...
http://www.europastar.com/magazine/features/1004087135-swatch-group-stripping-down-the-sistem51.html

Kollade på en nyligen i Paris, men det blev inget köp.
F.ö. €10 dyrare i deras egen shop på Avenue des Champs-Élysées än i varuhuset Lafayette....
 

Blackmore

Panerai
Skräp eller inte, man får ta det för vad det är helt enkelt, en billig klocka som kanske håller ett par år och sedan slänga den. Ur miljösynpunkt inte optimalt ... Men jag gillar den ändå. Har klämt på den på några flygplatser när jag har flugit den senaste tiden. Runt en 1000-lapp har den legat på i pris.
 

Matts

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Kollade in några 51or på Schipol för några månader sedan. Blev speciellt intresserad av en som låg i en winder utan att fungera. När jag frågade personalen och påpekade att det nog inte ska vara så sa dom bara att " nä vi vet"

Efter det är jag inte det minsta nyfiken längre
 

Blackmore

Panerai
Mitt intresse börjar svalna måste jag tillstå. Petar nog hellre i batterier i några gamla Swatch som ligger i en byrålåda istället.
 

Jokkmokkswe

Cup of Jawa
2-Faktor
Hysterisk rolig klocka som ger ett leende varje gång den brukas. Bärs rejält och är riktigt jädrans nördig. Klart den roligaste swatchen out there now.
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Gillar också den.
Man får så klart vad man betalar för. Min diffar på ett par sekunder/vecka.

Förstår inte riktigt reaktionen i blogginlägget. Vad förväntade han sig från en Swatch (som gjort sig kända för just plastklockor), ett urverk i 18k?
 

Jayou

Breitling
Såg dem sist jag var på Erikssons i Sumpan.
De visste inte när de nya modellerna skulle komma in, men det kanske finns där nu? Jag kan tänka mig att testa en, och de slår ju inte sönder hela ekonomin direkt.
 
Topp