• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Swatchtråden

Josef B

Bestraffaren
Jag är både intresserad av klockor och modern konst och har samlat på mig några klockor designade av
Sundsvallskonstnären Bengt Lindström. Min enda Swatch är Temps Zero GB166 designad av Bengt Lindström.
Dom övriga är inga Swatch utan klockor ur Lindström kollektionen, tillverkade i serier från 10 till några hundra.

Swatch Temps Zero GB166
012-1.jpg


Klockor ur Lindström kollektionen
005-1.jpg

007-1.jpg

014-1.jpg

005-2.jpg

009-1.jpg

009.jpg
Bengt är najs, en sådan Swatch skulle passa perfekt till tavlan :)

 
Hittade ingen liknande tråd som enbart behandlade Swatch så jag tänkte att jag startar en.

Jag personligen tycker Swatch är kul för deras roll som tidsdokument över konst, kultur och musik genom åren. Kanske lite också för att min första klocka var en Swatch...first love.

Hoppas på mycket plast i denna tråden, så jag inleder med en Swatch Chrono från 1991 i Mint Condition på ett härligt våffelband. Påminner mig om den underbara färgskalan från tidigt 1990-tal, då man fortfarande var för ung för att oroa sig för kommande bankkriser...




Hmm... ser bekant ut...

ImageUploadedByTapatalk1399307191.332870.jpg




Sent using Tapatalk
 

ROB-1832

Cartier
2-Faktor
Gillar Swatch ! Kommer ihåg när man var liten med föräldrarna i Italien och fick typ köa in i en Swatch butik,

Denna hänger framför muggen :angel:

image.jpg


B. Lindröms prylar e fina! Tror vi har någon sådan Swatch någonstans...
Vi hade en butik på Arlanda där vi sålde Swatch, vi var faktiskt top i Sverige på att sälja Swatch ett tag :happyhappy:
 

Mrjsander

Omega
Gillar Swatch ! Kommer ihåg när man var liten med föräldrarna i Italien och fick typ köa in i en Swatch butik,

Denna hänger framför muggen :angel:

image.jpg


B. Lindröms prylar e fina! Tror vi har någon sådan Swatch någonstans...
Vi hade en butik på Arlanda där vi sålde Swatch, vi var faktiskt top i Sverige på att sälja Swatch ett tag :happyhappy:


Kul att höra!

Ser ut som en "Wall Street" chronograph i mitten om jag inte ser helt fel? En av mina absoluta favoriter från Swatch, perfekt lättburen till en kostym! ;)
 

Fred

Breitling
IMG_6775.JPG
Tittade in på Gassan på Shipol förra månaden. De hade inte vad jag sökte i butiken till höger så jag gick in i deras Swatchbutik för att köpa en klocka i 8års present till dottern. Blev nostalgisk och kom ut med denna på armen. Blev ingen klocka till dottern denna gång, men blir hon bara några år äldre så passar den säkert henne också.
 

pix87

Omega
Ok kanske därför dom inte skriver hur många meter vattentålig den är då:D men åldern är det jag är mest intresserad av så är det någon annan som har koll på det så får ni gärna skriva:)
 

Kattvakt

Panerai
2-Faktor
Fick syn på en modell härom dagen som jag bara inte kunde motstå, som inom ett par dagar skall man förhoppningsvis ha något att visa upp :)
 

Erik1

Patek
2-Faktor
Topp