• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Swiss Made AB?

marlun

Rolex
God kväll!
Någon som tidigare köpt en klocka av Swiss Made i Göteborg? De har en Datejust till salu som kan vara intressant. Tänkte passa på att fråga också om det är allt för riskabelt att köpa en Rolex med 20 år på nacken med okänd servicehistorik eller är det bara att tuta och köra?
Är tacksam för svar!
 
Senast ändrad:

Compiss

Patek
2-Faktor
Bolaget - nja.... Hittar inte så mkt info


Klocka - att den är 20 år spelar ingen roll om den är skött som den skall. Finns ingen historik bör du beakta att servicekostnad kan tillkomma. Köper du den på nätet har du väl öppet köp typ två veckor, då kan du kolla upp den/mäta upp den
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Om jag inte minns fel så har de även en Reverso till salu. Den hittade jag även på TTT där @Zed står som säljare. Hans bolag heter Swissera AB. Men jag tror det är samma klocka. I alla fall samma bilder..
Zed har jag haft kontakt med tidigare utan problem.
 

Zed

Swissera
Professional Dealer
Då är det förklaringen till att det inte finns så mkt info om företaget med andra ord..

Ja. När jag startade bolaget var detta en lösning som jag uppmärksammade att de flesta mindre handlare körde med. Men det väcker ju frågor ju så klart. Men har ändå tänkt att slopa skyltnamnet och köra Swissera AB fullt ut i samband med att hemsidan kommer till.
 
P

Philippe Stern

Guest
Ja. När jag startade bolaget var detta en lösning som jag uppmärksammade att de flesta mindre handlare körde med. Men det väcker ju frågor ju så klart. Men har ändå tänkt att slopa skyltnamnet och köra Swissera AB fullt ut i samband med att hemsidan kommer till.
Lycka till med businessen där på Sveriges baksida.
PS. För 100 kr och en räkmacka får du ta mitt nick som bolagsnamn - ArchieLuxury.
 

Selvedge

Rolex
God kväll!
Någon som tidigare köpt en klocka av Swiss Made i Göteborg? De har en Datejust till salu som kan vara intressant. Tänkte passa på att fråga också om det är allt för riskabelt att köpa en Rolex med 20 år på nacken med okänd servicehistorik eller är det bara att tuta och köra?
Är tacksam för svar!
Priset är väl lite i överkant på den!
 

Zed

Swissera
Professional Dealer
Priset är väl lite i överkant på den!

Var får du en likvärdig 16220 för mindre pengar?

Min ambition är att vara bland de billigaste på marknaden men det räcker kanske inte alltid till och det kan vara någon eller några i världen som är billigare vid en given tidpunkt. Då kanske man som köpare ser ett mervärde i att jag finns i Sverige, tar ansvar för det jag säljer, beskriver varan korrekt och kollar så att klockorna har en ärlig historik.
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Priset är väl lite i överkant på den!
Nu vet jag inte ens vad den kostar. Men har du vägt in att det är ett företag som säljer? Det är ju oftast lite dyrare att köpa av ett företag som lämnar en viss garanti samt andra omkostnader som inte en privatperson gör på samma sätt.
 

JohnDoe

Rolex
Själv tycker jag att man får se till hela kostnaden inte bara prislappen. En seriös säljare som tar ansvar och lämnar garantier sparar mycket tid och besvär när något krånglar.
 

Selvedge

Rolex
Du är i överkant. :p
Vet inte ens vad Zed ska ha för klockan men Zeds klockor brukar säljas blixtsnabbt och annonseras alltid med bra pris. Finns andra att klaga på om man vill klaga på priser.
Kolla upp annonsen innan du gnäller! 26,900, inte mycket liv kvar i den länken! Ett böjt bandhorn...men kan ha fel...
 

Zed

Swissera
Professional Dealer
Kolla upp annonsen innan du gnäller! 26,900, inte mycket liv kvar i den länken! Ett böjt bandhorn...men kan ha fel...

Böjt bandhorn? Länken har visserligen en del stretch (som det brukar vara på gamla jubilee) men det är fortfarande en hel del liv kvar i den. Skulle vilja säga att den är snäppet bättre än genomsnittet.

 

Selvedge

Rolex
Böjt bandhorn? Länken har visserligen en del stretch (som det brukar vara på gamla jubilee) men det är fortfarande en hel del liv kvar i den. Skulle vilja säga att den är snäppet bättre än genomsnittet.

Perfekt bild! Vid ditt pekfinger är bandhornet böjt, antagligen pga stretchen i länken!
 

Hugii

Audemars
Aldrig förstått mig på gnäll om andras annonser eller prissättningen.

Det som är relevant här är att säljaren är GRÖN, man får vad man har köpt (sen om det är bra pris eller inte, det får säljaren avgöra).
 

Chattras

Cartier
Det är ju oftast så att det blir något dyrare att handla ifrån ett företag än privatperson. Men det ger viss säkerhet. Jag har själv ett företag som handlar med väskor och accessoarer från Chanel, Louis Vuitton, Hermes mfl. och mina priser benchmarkas ofta mot vad liknande kostar på Blocket och liknande. Sedan att man gör transaktionen via Klarna hos mig och erbjuds fri retur mm. värdesätts ofta inte i argumentationen ;).
 
Topp