• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Swiss Made AB?

Selvedge

Rolex
image.png
Får väl överbevisa polarna från götet!
Det är inte böjt utan det är poleringen som spelar dig ett spratt.
Eller hur, @yonsson o @vaniljglass som alltid vet bäst!! Men i detta fall har ni fel! Har nämligen ägt denna klocka själv och tycker det är anmärkningsvärt att det inte framkommer i annonsen......
image.png
 

Bilagor

  • image.png
    image.png
    194.4 KB · Visningar: 26

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
image.png
Får väl överbevisa polarna från götet!

Eller hur, @yonsson o @vaniljglass som alltid vet bäst!! Men i detta fall har ni fel! Har nämligen ägt denna klocka själv och tycker det är anmärkningsvärt att det inte framkommer i annonsen......
image.png
Vi är jävligt tighta jag och Zed :rolleyes:, träffat honom två gånger under tre år.

Förstår dock fortfarande inte vad du syftar på gällande klockan.
 

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Deja vu, samma diskussion som det var kring AP'n tidigare i veckan...
"Skadan"/slitaget på den nedre vänstra bandhornet syns ju på bilderna i annonsen, bilderna är dessutom högupplösta och bra. @Zed erbjuder 14 dagars full returrätt samt har bra referenser, det borde väga mer än mängder av "boiler plate"-text i annonsen.
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Vi är jävligt tighta jag och Zed :rolleyes:, träffat honom två gånger under tre år.

Förstår dock fortfarande inte vad du syftar på gällande klockan.
Nedre vä bandhornet (det som visas inzoomat ovan.) "innerlinje/-kant", ser inte helt rak ut, men kan vara bilden som luras... Beror dock förmodligen inte på streetch i länken.
 

Flow

KS Explorers Club
2-Faktor
image.png
Får väl överbevisa polarna från götet!

Eller hur, @yonsson o @vaniljglass som alltid vet bäst!! Men i detta fall har ni fel! Har nämligen ägt denna klocka själv och tycker det är anmärkningsvärt att det inte framkommer i annonsen......
image.png
Bandhornet är lite krogigt men faktum att du aldrig nämnde något om det i din annons från första början får mig att undra hur du är funtad? Fattar inte, hur svårt kan det vara att beskriva det objekt man säljer? Om en sådan grej varken förekommer i klartext eller på bild som ska hjälpa till att beskriva varans skick så hade jag känt mig lurad av dig. Är det så vi ska ha det? Lura skjortan av varandra på köp/sälj forumet?
 

Zed

Swissera
Professional Dealer
Har kollat på bandhornet noga nu och plockat av länken. Det verkar vara en liten böjning längst ut på nedre högra bandhornet. Otroligt svårt att avgöra och se utan att plocka av länken och fokusera på just det bandhornet. Jag tror dock inte att det är någon biggie, det syns knappt och jag har svårt att se att det påverkar hållfasthet på boett eller bandhorn. Annonsen kommer att uppdateras med nytt pris och info om bandhornet. Otroligt tråkigt att Stene kommer med detta i efterhand.

 

Khoma

Cartier
2-Faktor
Trist att detta ska behöva gå ut över @Zed som är den bästa och trevligaste säljaren här på KS som dessutom har detta som passion och inte gör det endast av vinst intresse som de flesta andra säljarna här på KS ....
 

Johe

Omega
Kan iaf intyga att Zed/Swissera/Swiss Made är bra att handla av ifall någon tvekar. Köpte en Panerai som visade sig ha ett dolt fel och det var inget snack, han tog tillbaks och åtgärdade på en gång. Mycket nöjd med klockan därefter!
 

plattfot

Rolex
Annonsen kommer att uppdateras med nytt pris och info om bandhornet.

Mycket, mycket märkligt sätt "felet" uppdagades på och det är trist att den som verkligen försöker (privatperson som näringsidkare) får ta den ekonomiska smällen ensam....

Köparens ansvar att granska objektet innan köp förstås, men i detta fall skulle det krävts att man plockade av länken för att upptäcka skadan.
 

CaptainOats

Patek
2-Faktor
Har kollat på bandhornet noga nu och plockat av länken. Det verkar vara en liten böjning längst ut på nedre högra bandhornet. Otroligt svårt att avgöra och se utan att plocka av länken och fokusera på just det bandhornet. Jag tror dock inte att det är någon biggie, det syns knappt och jag har svårt att se att det påverkar hållfasthet på boett eller bandhorn. Annonsen kommer att uppdateras med nytt pris och info om bandhornet. Otroligt tråkigt att Stene kommer med detta i efterhand.

Knappt märkbart. Du är en reko säljare så du har inget att oroa dig över.

Pajasen är stene.
 
Topp