• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

swiss-watches-discounted.com, våga handla av?

demondave

Rolex
Hej forumet! En av dessa som smygläst här en stund, och nu kommit till det läget att jag är redo att registrera mig. Min plånbok kommer antagligen inte tacka mig.. :D Presentation och sånt kommer, förhoppningsvis med min första riktiga klocka.

Sitter alltså och letar klocka. Hittat en modell som tilltalar mig, och plånboken klarar det även om jag tagit ett rätt bra hopp från vad jag tänkte betala.

Men så hittade jag swiss-watches-discounted.com med priser som verkar helrätt.. OM man nu faktiskt kan handla där utan att bli blåst härifrån till Nigeria. Skeppas från UK enligt hemsidan, så moms- och tullmässigt rätt, vill gärna handla inom EU.

Någon med erfarenheter från den här siten? Både bra och dåliga mottages tacksamt! :)

/David.
 

Porsan

Efraim
2-Faktor
Spontant tycker jag deras priser är liiite för låga, vissa klockor är halva priset mot listpris, något som inte står rätt till. En ny SS Daytona för 49k, ny DeepSea för 32k, ny Day-date för 78k, nja jag tror inte det... Stay away!
 

Asplund

Patek
2-Faktor
Porsan skrev:
Spontant tycker jag deras priser är liiite för låga, vissa klockor är halva priset mot listpris, någonting står inte rätt till. En ny SS Daytona för 49k, ny DeepSea för 32k, ny Day-date för 78k, nja jag tror inte det... Stay away!

+1
 

Sten

Cartier
Kan inte uttala mig om den försäljaren, har inte ens tittat på sidan. Men som regel gäller väl nog ännu: Det som låter för bra för att vara sant är det också.
 

demondave

Rolex
Porsan skrev:
Spontant tycker jag deras priser är liiite för låga, vissa klockor är halva priset mot listpris, något som inte står rätt till. En ny SS Daytona för 49k, ny DeepSea för 32k, ny Day-date för 78k, nja jag tror inte det... Stay away!


Lite det jag känner också, det blir ingen beställning därifrån utan referenser, och då inte deras egna, väldigt anonyma referenser på hemsidan :)

Min förhoppning är väl lite att någon här hänger på exempelvis brittiska forum eller liknande som inte jag känner till. Eller beställt och blivit scammad, eller överlycklig med tanke på prisnivån :)
 

demondave

Rolex
En annan nätbutik som ger bättre vibbar är precisiontime.co.uk, har min magkänsla rätt i att man kan köpa därifrån?

För övrigt verkar priset på uret.se hoppat upp en tusing sen jag började kolla klockan. Känner webshopen av klick och intressestyr priset månne?

Sökt en hel del på forumet, faktiskt inte lyckats hitta nån handlar-review-tråd. Vet att det där är tricky, men det kanske finns ett behov för en sådan?
 

Pappi

Bib Fortuna
2-Faktor
Jag tror att siten är lurendrejeri.

Domain name: swiss-watches-discounted.com
Domain Title: Swiss Watches Discounted
Domain Age: 0 Years, 27 Days
Website Speed: Average
Owner: Amira Milutonovic
Address: 311 canyon springs dr, allen, 75002, TX, UNITED STATES
Country: United States
Website Location: Netherlands

Probable website origin :-

62%; United States

34%; Netherlands

5%; Australia

Notes:-
Administrative contact email address is a free one
This website is 27 Days old
The website expected life (365 days) is relatively short.
The website appears to be less than six months old

Analysis Details:-
Although this website appears to be based in Netherlands there are other countries involved and you should review this information carefully and decide if it is as you expect.This webite is very new , and as such doesn't have an online reputation yet. As with all new businesses , we suggest that you take care and if necessary get in contact with the owners before placing an order of value.

Free email addresses have been used in the setup of this website. This is not necesarily worrying, depending on the site. For online shops, this can be a sign that the site has some risk.

Edit: Googlade på namnet "Amira Milutonovic" och fick en (1!) träff.
 

demondave

Rolex
Magkänslan bommar ibland, efter intensivt googlande hoppar jag nog den sidan också. Billigt är bra, men rätt är bättre.
 

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
Pappikjolo skrev:
Probable website origin :-

62%; United States

34%; Netherlands

5%; Australia

.
Blir inte det 101 procent ? :)

Jag är helt kass på hur man söker på nätet. Hur gjorde du pappikjolo för att få fram den infon?

Edit: alltså allt det som stod i ditt svar inte bara det jag kopierade i humor syfte .
 
C

China

Guest
Pappikjolo skrev:
Jag tror att siten är lurendrejeri.

Domain name: swiss-watches-discounted.com
Domain Title: Swiss Watches Discounted
Domain Age: 0 Years, 27 Days
Website Speed: Average
Owner: Amira Milutonovic
Address: 311 canyon springs dr, allen, 75002, TX, UNITED STATES
Country: United States
Website Location: Netherlands

Probable website origin :-

62%; United States

34%; Netherlands

5%; Australia

Notes:-
Administrative contact email address is a free one
This website is 27 Days old
The website expected life (365 days) is relatively short.
The website appears to be less than six months old

Analysis Details:-
Although this website appears to be based in Netherlands there are other countries involved and you should review this information carefully and decide if it is as you expect.This webite is very new , and as such doesn't have an online reputation yet. As with all new businesses , we suggest that you take care and if necessary get in contact with the owners before placing an order of value.

Free email addresses have been used in the setup of this website. This is not necesarily worrying, depending on the site. For online shops, this can be a sign that the site has some risk.

Edit: Googlade på namnet "Amira Milutonovic" och fick en (1!) träff.

Bra jobbat Pappikjolo, är det för bra för att vara sant så är det som regel "monkey business"eller rent skojeri.
 

demondave

Rolex
Jag har konstaterat att min magkänsla är bäst på att avgöra när jag är hungrig, inget annat. AD here i come ;)
 

Pappi

Bib Fortuna
2-Faktor
Beastie skrev:
Pappikjolo skrev:
Probable website origin :-

62%; United States

34%; Netherlands

5%; Australia

.
Blir inte det 101 procent ? :)

Jag är helt kass på hur man söker på nätet. Hur gjorde du pappikjolo för att få fram den infon?

Edit: alltså allt det som stod i ditt svar inte bara det jag kopierade i humor syfte .
Jag sökte på scamadviser.com. Jag vet inte hur pålitlig den siten är. Kan bara konstatera att de inte är världsstjärnor på matte :lol:
 

MERL

Omega
demondave skrev:
En annan nätbutik som ger bättre vibbar är precisiontime.co.uk, har min magkänsla rätt i att man kan köpa därifrån?

För övrigt verkar priset på uret.se hoppat upp en tusing sen jag började kolla klockan. Känner webshopen av klick och intressestyr priset månne?

Sökt en hel del på forumet, faktiskt inte lyckats hitta nån handlar-review-tråd. Vet att det där är tricky, men det kanske finns ett behov för en sådan?

Nypris justeras efter inflation och råvaruprisernas utveckling
 
Topp