• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

sxk 007 från Amazon.de - Ostämplat cert?

Hej!

Tänkte bara kolla med er, köpte som sagt en Seiko skx007 från tyska Amazon.

Stod att allt skulle vara med och har även pratat med säljaren som sa att allt skulle vara med. Dock den asiatiska modellen på boxen.
Men certet verkar ostämplat, eller? Vad borde man göra? Konsekvenser? Och ser allt annat legit ut?


upload_2015-11-17_18-27-34.png

upload_2015-11-17_18-27-54.png
 
Modellen verkar vara slut på dom flesta ställena och en kompis sa att den nog inte skulle säljas mer så är ju kul för framtiden att ha en klocka där man har allt. Väldigt tacksam för all er hjälp :)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Frågan är hur petig man är, det är VÄLDIGT vanligt att dessa billiga SEIKOs säljs med fel grejer. @Compiss cert är ju exempelvis stämplat men inte av en AD så klockan har ändå ingen SEIKO-garanti utan bara CW-garanti. :bored:

Jag hade inte brytt mig om certet på en så billig klocka, rätt box är dock kul att ha och det verkar du ju fått (gissar jag utifrån din kassa bild på boxen). Men svaret på frågan är såklart att certet ska vara stämplat av en av SEIKO godkänd återförsäljare vilket inga cert hittills i tråden är.
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Frågan är hur petig man är, det är VÄLDIGT vanligt att dessa billiga SEIKOs säljs med fel grejer. @Compiss cert är ju exempelvis stämplat men inte av en AD så klockan har ändå ingen SEIKO-garanti utan bara CW-garanti. :bored:

Jag hade inte brytt mig om certet på en så billig klocka, rätt box är dock kul att ha och det verkar du ju fått (gissar jag utifrån din kassa bild på boxen). Men svaret på frågan är såklart att certet ska vara stämplat av en av SEIKO godkänd återförsäljare vilket inga cert hittills i tråden är.
Tror du den kommer sluta säljas?
 
Frågan är hur petig man är, det är VÄLDIGT vanligt att dessa billiga SEIKOs säljs med fel grejer. @Compiss cert är ju exempelvis stämplat men inte av en AD så klockan har ändå ingen SEIKO-garanti utan bara CW-garanti. :bored:

Jag hade inte brytt mig om certet på en så billig klocka, rätt box är dock kul att ha och det verkar du ju fått (gissar jag utifrån din kassa bild på boxen). Men svaret på frågan är såklart att certet ska vara stämplat av en av SEIKO godkänd återförsäljare vilket inga cert hittills i tråden är.

Aha okej, det gör det lite klarare. Jag tänkte mest om jag någon gång skulle vilja sälja den i framtiden. Men då kanske det inte spelar så stor roll? För den är ju mkt billigare än att köpa den tex i svensk butik. Betalade 2500 tror jag.
Tack så mkt för ditt svar! Känns bättre och klarare nu :)!
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Tror du den kommer sluta säljas?
Ja.
Aha okej, det gör det lite klarare. Jag tänkte mest om jag någon gång skulle vilja sälja den i framtiden. Men då kanske det inte spelar så stor roll? För den är ju mkt billigare än att köpa den tex i svensk butik. Betalade 2500 tror jag.
Tack så mkt för ditt svar! Känns bättre och klarare nu :)!
Och jag betalade 1500kr tidigare denna vecka.
Ingen bryr sig om cert när de köper en begagnad skx så du behöver inte vara orolig vad gäller värdet om du säljer den vidare.
@yonsson är lite mer åt det blåa hållet
upload_2015-11-17_19-8-50.png
upload_2015-11-17_19-9-8.png
Det där är fel box, så här ska det se ut:
image.jpeg

image.jpeg
 
Ja.

Och jag betalade 1500kr tidigare denna vecka.
Ingen bryr sig om cert när de köper en begagnad skx så du behöver inte vara orolig vad gäller värdet om du säljer den vidare.

Det där är fel box, så här ska det se ut:
image.jpeg

image.jpeg
Tack!
Var det också J-modellen? Som jag har sett så verkar den vara dyrare än K-modellen nämligen?

Kan det inte vara så att jag har den asiatiska varianten då? För det sa säljaren. Borde kanske kontakta honom också med mina synpunkter...
 
Borde man på något sätt förresten bekräfta datumet man köpte klockan? Går det? Skriva på certet? Ta en bild och lägga upp här? Eller kvittot via mail kanske räcker?
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Helt normalt. Har köpt massa seikos från ebay och cw. Kommer alltid med fel box och blankt cert (ibland inget cert alls). Sånt får man stå ut med när man oftast betalar under halva retailpriset i sverige. Som någon skrev så är det inte många som bryr sig om sådant när det gäller billiga klockor. Och vad garantin beträffar så kan man ofta köpa två likadana klockor för samma pris som en med riktig ad-garanti. :)
De flesta gråhandlare lämnar även egen inskicksgaranti.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag lunchade med en polare idag som sa att han kör sin skx009 i ultraljudstvätten ibland och då menar jag inte bara länken utan hela klockan med länken på helt under vattenytan.

Jag avrådde honom starkt upprepade gånger men hans svar vara bara; Och? Den kostar 1500kr, går den sönder så köper jag en ny. :D
 
Men är det troll-inlägg eller vad är det frågan om?

Jag fick nog inte ens nåt cert överhuvudtaget trots att jag köpte nyss via nån av de stora välkända siterna. Bryr mig inte ett dugg, det är ju världens billigaste klocka det handlar om. Det är väl bara köpa ny om nåt krånglar. Ja jisses... :rolleyes:

Modellen skall tas ur produktion.

Tack för alla svar! Har inte så bra koll på allt så är glad att ni kunde besvara mina frågor!
 

Kanadicken

Panerai
Tack!
Var det också J-modellen? Som jag har sett så verkar den vara dyrare än K-modellen nämligen?

Kan det inte vara så att jag har den asiatiska varianten då? För det sa säljaren. Borde kanske kontakta honom också med mina synpunkter...
Det är en J model du här och den annan är en K model. J är ju dyrare men link är ochså dyare en gummi. Du börda ha fått betalla lite mer men kankse inte så mycket. Men det ingen jätte dåligt pris 2500 for en J, det mycket bättre än att köpa i sverige iaf. Jag bestält en likadant som dig från monster watches och jag tror det kommer landa runt 2000 (214 euro med frakt)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Det är inte så att den kommer att säljas framöver också, men med bättre verk, typ 4r**???
Det vet vi ju inte. Att den utgått är också bara ett rykte än så länge vad jag vet. Jag har i alla fall inte läst att SEIKO bekräftat det.
Det pågår dock ett gerenationsskifte och modellen har funnits i 20 år så det är troligt att ryktet stämmer.
 
Det vet vi ju inte. Att den utgått är också bara ett rykte än så länge vad jag vet. Jag har i alla fall inte läst att SEIKO bekräftat det.
Det pågår dock ett gerenationsskifte och modellen har funnits i 20 år så det är troligt att ryktet stämmer.

Tror du dom tar bort en av sina bästsäljande klockor? Kanske den kommer i en uppdaterad version:)
 
Topp