Laddar...
Nymans Ur 1851

Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sista chansen att rösta! Röstningen stänger 23:59 idag.

Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Symptom vid trasig main spring?

Diskussion i 'Hemslöjd, modd och fix' startad av JoakimS, 13 juni 2014.

1. JoakimS
    Trådstartare

JoakimS Bonde

Hej!

Har under en tid lekt med ett gamalt certina verk hemma. Plockade i sär alla delar och tycker mig ha fått ihop den igen. Dock verkar den gå bra ett tag för att sedan bara spinna loss tills all spänning i fjädern är borta. den tappar motståndet i nåt läge. Tyder det på en trasig mainspring? Har inte öppnat och kollat. Tänkte om det är något annat slipper jag gärna det just nu.

Idéer?

Tack!

2. plattfot

plattfot Friends of KS

Från:
    Norrort Sthlm
    Låter troligt, men kan bero på flera saker beroende på hur, exakt, den beter sig.
    Kanske har en av pallet-stenarna ha lossnat eller sitter fel, spärren vid uppdragshjulet krånglar och inte låser som den skall?
    Öppna och luppa.

3. alexndr

alexndr Borgare

Från:
    Stockholm
    Hur länge kör den innan den "spinner" loss? Spotant skulle jag tippa på ett trasigt hjul i löpverket ..

4. Minuteman

Minuteman Friends of KS

På vilket sätt "spinner den loss"?
    Rör sig visarna, eller hör man bara att fjädern vrids ur?