Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Synpunkter om Longines master?

Diskussion i 'Diskussion' startad av Tobias Eriksson, 19 september 2014.

1. Tobias Eriksson
    Trådstartare

Tobias Eriksson Friends of KS

Är ute efter en klocka åt det mer dressade hållet och efter att många klockor fått fet tumme ner av flickvännen börjar jag kika på denna Master collection L2.673.4.78.3. Den är 40 mm och visst hade den gärna fått vara 38 men känns ändå ok.

klockor som blivit sågade är bl.a. Explorer I, GMT, Submariner, DJ m.m. Reverson är fullt godkänd men är i dagsläget lite för dyr.

Så vad tycker samlade expertisen?

L2.673.4.78.3.jpg

theargonaut gillar detta.
  2. cultshit

cultshit Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Jag tycker den är grym. Den har allt, + att det är bra pris. Mycket för pengarna. Har tänkt många gånger att jag ska köpa en, men kommer alltid något annat i mellan. Det enda minus jag kände när jag provat den är låset och bandet. Men det går ju att byta om man stör sig på det!

Micce gillar detta.
  3. Carlton

Carlton Stadsbo

Jag tycker att det händer lite för mycket på tavlan på just den där modellen. I övrigt så gillar jag den, men det kan bero på att jag har blivit en riktig sucker för Longines, nytt som gammalt. Tycker de håller hög kvalitet, bra prissättning och helt enkelt helgrymma ur. Något som jag även kan gå igång lite på är att igenkänningsfaktorn inte är så stor hos icke klockfrälsta, lite likt Tudor m.fl.

Ako gillar detta.
  4. egbert

egbert Friends of KS

Den är snygg, Longines är fina grejer! Sedan, om man får tycka, så tycker jag du köpa ett ur som du vill ha, inte bara för att blidka din flickvän. Det var många fina klockor som nobbats där.

5. Sundström

Sundström Friends of KS

6. don segundo

don segundo Biskop

Av någon anledning är jag inte helt överens med strukturen/våfflingen i tavlan, men det är ju en högst subjektiv anmärkning. Annars väldigt mycket pang för pengen.

7. Ako

Ako Biskop

Från:
    Malmö
    Håller med om att tavlan är för rörig.
    En beggad reverso kanske ?

8. DanielR

DanielR Friends of KS

Tavlan är lite plottrig, men jag tycker att det generella intrycket är väldigt bra. Alltid trevligt med glasbaksida.
    Jag tycker att det är en väldigt prisvärd klocka, andrahandspriset ligger runt 16~, hur många automatiska trippelkalendrar kan man köpa för de pengarna? Jag vet inte om jag hade otur men min fick jag lämna in på service då den hade problem med kronografen, som inte nollställde korrekt.
    Tror faktiskt jag fick fler komplimanger för den klockan än min subc...
    Även om jag har sålt min så kan jag än idag sakna den.

Bifogade filer:

9. Tobias Eriksson
    Trådstartare

Tobias Eriksson Friends of KS

Tack för era synpunkter. Känns som att de flesta är ungefär i linje med mina egna funderingar. Vad gäller priset så skulle jag gärna se det ligga kring 20 strecket lite +- så tyvärr är en beggad reverso svår att hitta tror jag. Även kikar på AT som jag också gillar...

10. morrism

morrism Friends of KS

Den är riktigt fin, den ser bättre och inte lika plottrig ut i verkligheten, men tror ändå att det är lätt att tröttna på, deras heritage är lite lugnare och håller nog längre stilmässigt.

joF gillar detta.
  11. Stomatologen

Stomatologen Friends of KS

Väldigt fin! Helt klart prisvärd klocka.

morrism gillar detta.
  12. joF

joF Friends of KS

Håller verkligen med! Jag älskar verkligen min panda-heritage :) Longines är ett märke jag nu gillar väldigt mycket!

13. Galaxy

Galaxy Friends of KS

Snygg! Vad tyckte du om storleken? Den såg iofs ut att sitta bra på dig, men skulle du hellre se den 2mm mindre i diameter, eller känns den bra som den är? :)

14. Gavve

Gavve Greven

Mkt fin och är själv sugen. osäker på lug widthen; är det inte 21 mm på denna? Det är ett sattyg...

Sen kan väl servicekostnadem avskräcka om du köper beggat...

15. joF

joF Friends of KS

Jo jag tror mycket från Master-serien har 21 mm lug width.

Mårtenssons ur Brookfield