Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Synpunkter på denna?

Diskussion i 'Diskussion' startad av RobertD, 5 december 2013.

1. RobertD
    Trådstartare

RobertD Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Hej!

Denna ligger under Köp & Sälj, och jag ska väl erkänna att jag är lite sugen. Trots att det är en lite udda fågel, kanske.

http://klocksnack.se/threads/breguet-3800-type-xx-aeronavale-sänkt-3000kr.15107/

Undrar därför om forumet har några synpunkter, då jag själv kan extremt lite om Breguet? Är det ett "bra" verk? Är det en modell som är "lättflippad" om man ångrar sig? Är priset rimligt?

Tacksam för all input!

/Robert

2. klockodile

klockodile Friends of KS

Från:
    Gbg
    Är ingen expert direk, men här är mina tankar...

Breguet är ett av originalen. Anrikt märke. Ang just denna modell har jag saxat lite från nätet (WUS):

"The Type XX Aeronavale and Transatlantique are currently available from Breguet with black dials (some variant in the hands, dial finish and case finish between them). The blue dialed Type XX is a discontinued limited edition with a display caseback that was available some years back.
    The Type XXI is available with a brown dial.
    They are all fine watches powered by variants of a Lemania 1372 flyback chronograph calibre used exclusively in these Breguet models. The movement is similar to the Lemania 1350 sold to Ebel for its chronographs but has a flyback feature and is more finely finished. The movement's origins were originally based on the Lemania 1873 used in the Omega Speedmaster. So it is technically an in-house movement (Lemania is part of Breguet). As others have said, by the watch and not the movement.".

Är tyvärr ganska svårsålt i Sverige, (precis som många andra högkvalitativa klocktillverkare).

Snygg klocka. Priset kan jag inte bedöma.

RobertD gillar detta.
  3. Fabian

Fabian Manboy

Från:
    Stockholm
    RobertD gillar detta.
  4. MartinSWE

MartinSWE Stadsbo

Från:
    Finare delen av Stockholm
    Jooooo, ärligt talat så är detta ett kap från ett av de finaste urtillverkarna.

Dock ska man bara äga en om man har råd. Service går på ca 15'

Men tavlan och känslan är magisk!

plattfot, RobertD och Aquaracer2 gillar detta.
  5. Hardy

Hardy Thug

Från:
    och till
    breguet har haft sin tid.

6. Sagedal

Sagedal Torpare

Hade jag råd skulle jag klippa den direkt. Fantastiskt snygg IMO.

RobertD gillar detta.
  7. RobertD
    Trådstartare

RobertD Friends of KS

Från:
    Stockholm

15' för en service? Det är ju vansinne... Huh... Och en klocka från 2003/2004 utan servicehistorik låter ju lite som en chansning då?

par gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield