• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Sätta diamanter i min Sub

TouchingEvil

Cartier
Tänkte höra om någon har koll på vart man kan sätta i diamanter i sin Rolex submariner och vad det skulle kosta.

Vill ha diamanter vid varje 5min pluparna är :)

Sett det på massa bilder och måste bara göra det om det inte kostar allt förmycket.
 

MJ24

Patek
2-Faktor
Ska du verkligen göra det?
Jag tror du sänker grundvärdet på den och gör den mer svårsåld (om du nu skulle vilja sälja någon gång), eftersom jag tror marknaden för en sub med diamanter på tavlan är betydligt mindre än marknaden för en vanlig ren sub.
Mitt tips är i så fall att köpa en "ren" tavla som du kan montera om du vill sälja.

Men bara min personliga åsikt…tycker du om glitter ska du givetvis köra ditt race!:)
 

pnt

Rolex
2-Faktor
Har du en guldsub eller stål/guld finns ju alltid sertitavlorna om du vill blinga till det lite. Är det en stålsub skulle jag inte rekommendera att isa till den alls faktiskt.
 

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Jag är inte helt emot en stålsub med diamanter
16610-SLV-ONX-BLK-2.jpg
 

JaTack

Rolex
2-Faktor
Efter en snabb koll på ebay så finns det Submariner-tavlor för 1500 kronor. Har dock ingen koll på äkthet mm. Men kan vara äkta, litar mer på andras åsikter vad det kommer till Rolex än mina!
 

Karatekid

Vacheron
2-Faktor
Aldrig hört en 116610 Serti... Nåja smaken är som baken men rekommenderar dig isåfall att sälja subben om du vill ha mer bling bling:)
 

Marquise

Omega
Ska du verkligen göra det?
Jag tror du sänker grundvärdet på den och gör den mer svårsåld (om du nu skulle vilja sälja någon gång), eftersom jag tror marknaden för en sub med diamanter på tavlan är betydligt mindre än marknaden för en vanlig ren sub.
Mitt tips är i så fall att köpa en "ren" tavla som du kan montera om du vill sälja.

Men bara min personliga åsikt…tycker du om glitter ska du givetvis köra ditt race!:)


Om det du säger stämmer så borde han ju kunna hitta någon typ av diamant modifierad Sub från någon som haft samma ide för en billig peng.

Kanske bara ska vänta på att de dyker upp en Touchingevil och ta tillfället i akt då?
 

MJ24

Patek
2-Faktor
Om det du säger stämmer så borde han ju kunna hitta någon typ av diamant modifierad Sub från någon som haft samma ide för en billig peng.

Kanske bara ska vänta på att de dyker upp en Touchingevil och ta tillfället i akt då?
Frågan är om någon annan försökt sätta diamanter på en stål-sub?
Det är ju inte direkt vanligt, eller tillrådigt (tycker jag)!
 

Marquise

Omega
Frågan är om någon annan försökt sätta diamanter på en stål-sub?
Det är ju inte direkt vanligt, eller tillrådigt (tycker jag)!


Det länkades ju precis en bild, så någon finns det säkert där ute. och är det något jag lärt mig under min tid på KS så är det att klockor säljs och köps fortare än någonsin.
 

TouchingEvil

Cartier
Ähhh. Skärp dig. Har du pengarna och kan leva med att de inte kommer tillbaka så kör. Inte min kopp te men jag kan ändå tycka att det är lite coolt. Är det dig själ eller andra du ska tillfredsställa?

Handlar inte om det, ingen har sagt vart man kan fixa det utan bara att det är galet. finns inget på ebay eller liknande så vart vänder man sig ?
 

mace

Cartier
2-Faktor
Handlar inte om det, ingen har sagt vart man kan fixa det utan bara att det är galet. finns inget på ebay eller liknande så vart vänder man sig ?

Helt omöjligt verkar det ju inte vara. Googla vettja. (Och nej, jag har inte kollat i detalj hur legit de är - det var mer inspiration.)

http://www.watchstyler.com/categories/Dials/Rolex-Dials-for-Sport-Models/

http://chronostore.com/watch-parts/...-custom-diamond-men-s-watch.html#.VGJzrNm9LCQ

Finns på bukten också.
 

Mcgregor

Rolex
2-Faktor
Nu är jag säkert inte till någon hjälp. Min svärmor har en DJ two tone som hon satte diamanter runt hela bezellringen och runt hela tavlan med. Inte riktigt min stil. Men hon gillar det och det var för hennes skull hon gjorde inte någon annans. Så jag säger kör på det om set är vad du vill! Det är ju du som ska bära din klocka
 
Topp