• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tänk vilken tur en del har....

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Den som lyckades få tag på ett sådant här ex av en Grand Seiko 6146 kan ju verkligen skatta sig lycklig...

home_image.3486258.jpg

home_image.3486253.jpg

home_image.3486248.jpg

home_image.3486268.jpg

home_image.3486263.jpg


"inte avundsjuk alls....." :rolleyes:

http://home.watchprosite.com/show-forumpost/fi-17/pi-6035293/ti-884703/s-0/
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Du är ju för jäkla rolig med dina manier. Jag känner på mig att du drömmer om denna klocka också. Lagar ni mat med bokstäverna G och S i hemma denna veckan eller? :D

Frugan: Jag vill ha krov stroganoff idag...
80: -Nej det går inte, för G och S är i fel ordning i den maträtten, men spaGhetti och köttfärssåS borde gå. Det är visserligen ett S först också, men det kan vi låtsas som om inte det finns.
 

ErikGBG

Audemars
Gillar inte alls dag/datumplaceringen, men kanske inte är designen som är grejen med denna klockan. Varför är den så häftig?
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Du är ju för jäkla rolig med dina manier. Jag känner på mig att du drömmer om denna klocka också. Lagar ni mat med bokstäverna G och S i hemma denna veckan eller? :D

Frugan: Jag vill ha krov stroganoff idag...
80: -Nej det går inte, för G och S är i fel ordning i den maträtten, men spaGhetti och köttfärssåS borde gå. Det är visserligen ett S först också, men det kan vi låtsas som om inte det finns.
Du får fan förlåta mig... Jag har blivit helt jävla besatt av vintage sen 1 vecka tillbaka... Efter jag fått tag i drömexmplaret av en 61GS så har jag känslan jag kommer börja jaga en Rolex 1601:a... Är jag förlorad? Vad fan gör detta vintage-galenskap med en? Jag har inte tittat efter en enda modern klocka sen jag fick den här psykosen...
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Gillar inte alls dag/datumplaceringen, men kanske inte är designen som är grejen med denna klockan. Varför är den så häftig?
Det är boettfoemen mycket för min del, visarna. Sen historiken bakom den, hi-beatkalibern i den som ska vara bland det bästa som Seiko har tillverkat.

Men den finns med enbart datum. Den med ref. nr. 6145.
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Grand Quartz funkar också (nästan lite bättre då boetten är 38.5mm).
gqwdt.jpg
Jävligt fin! men jag vill ha en Hi-beat 36000! :)

Förresten, tror du man kan hitta en 6145/46-8000 i liknande skick som den här? jag betalar gärna extra för att få något liknande...

home_image.3486263.jpg


Jag väntar på ett svar från Kuma-kun... Han skulle nog kunna vara till stor hjälp vid inhandlande av sådana då han har möjlighet att kolla på de ex han köper.
 

Molle

Kambei
Moderator
2-Faktor
Jävligt fin! men jag vill ha en Hi-beat 36000! :)

Förresten, tror du man kan hitta en 6145/46-8000 i liknande skick som den här? jag betalar gärna extra för att få något liknande...

home_image.3486263.jpg


Jag väntar på ett svar från Kuma-kun... Han skulle nog kunna vara till stor hjälp vid inhandlande av sådana då han har möjlighet att kolla på de ex han köper.

Om du är snäll mot Björn så är det nog din absolut bästa chans. De som ligger på eBay är ju oftast rundpolerade...
 
Topp