Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Tänka med hjärnan eller hjärtat?

Diskussion i 'Diskussion' startad av mouqvist, 11 november 2014.

1. Jag är sugen på en ny klocka men har inte råd med en jättedyr en, finns just nu så mycket annat att behöva prioritera.
    Två modeller har dock jag fastnat för, en NOS Oris Classic som går för eller en Orfina Military MKII

Älskar Orfina, den har större diameter, safirglas, levereras med band och länk, och skyddad mot magnetfält (vilket är enligt en engelsk urmakare som jag pratade med nyligen "en mycket bra lösning på ett icke existerande problem") men kostar 16000:- numera(!) och dess andrahandsvärde lär inte vara högt

Oris är 39mm i diameter med plexiglas och levereras endast med läderband, men kostar en tredje del.

Båda är jättefina och av bra kvalité, tycker om att de är stilrena, men finns det något som jag missar som berättigar prisskillnaden?

2. Marckus

Marckus Präst

Från:
    Stockholm
    IWC Mark-modellerna? Mer stålar att ligga ute med, men står sig bättre i pris

3. hemingway1999

hemingway1999 Friends of KS

Har du tittat på Speedbird III från Timefactors? Liknande design, magnetskyddat och kostar ungefär en tredjedel av en Orfina. Jag har en som jag kör som beater ibland och tycker det är väldigt mmycket klocka för pengarna.

/Henrik

laketwig gillar detta.
  4. hemingway1999

hemingway1999 Friends of KS

Här är en bild på min.

/Henrik[​IMG]

Grafton och laketwig gillar detta.
  5. Asplund

Asplund Friends of KS

Från:
    Förorten
    Orisen är grym!

Bojke och mace gillar detta.
  6. JayJay

JayJay Biskop

Skulle inte en Sinn 856 kunna vara ett alternativ till Orfina?

7. Tack för tipsen, ska kolla på dessa

8. Grafton

Grafton Biskop

Det där tyckte jag såg ut som en perfekt blandning av Orisen och Orfinan! Snyggt med steril tavla på militärur.

9. Eurenius

Eurenius Friherre

Från:
    Höga Kusten
    Handla med hjärtat i vilket fall, vad det än blir. Vissa verkar enbart handla efter hur andrahandsvärdet ser ut. Känns lika roligt som att köpa fotriktiga promenadskor från ecco.

yonsson gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield