Laddar...
Nymans Ur 1851

Stockholms Auktionsverk
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Tärnan?

Diskussion i 'Vintage' startad av Strindberg, 27 maj 2014.

1. Strindberg
    Trådstartare

Strindberg Biskop

Hallå!

Nytillskottet i lådan gör mig brydd.
    Snygg som fan, trots skadad tavla (sprucken färg pga klåp med tavla), men hur får jag mer info?

Jag vet att det är ett "ommärkt" märke för den svenska marknaden, liksom Svalan, men jag vill ju veta mer! Hur gammal är den, ovanlighet, är den snygg? Jag gissar på tidigt sjuttiotal.

Ping @Rogart63 kanske?

image.jpg

marconimotet, jabla, LongCon och 1 annan gillar detta.
  2. Strindberg
    Trådstartare

Strindberg Biskop

3. rogart-63

rogart-63 Biskop

Från:
    Vettet.
    Den där var speciell . Har aldrig skådat nån sån Tärna i kikaren förut .Ser ju lite 70-Talet ut .Med dom visarna och boettformen . Var är tavlan spräckt? .Kan inte se nåt på bilden ? .Gissar att det sitter ett FE 233.66 verk i den

4. Strindberg
    Trådstartare

Strindberg Biskop

Vid elva och strax för sex så har färgen spruckit, precis vid stiften där tavlan är fäst. Det ser ut som lort på bilden. Jag misstänker våld mot tavla som orsak. Sedan är det lite som en "ring" mellan loggan, via datumet till subsekundtavlan, och lite vid nio. Den syns, men inte alls som de två märkena.

Sugen? Är inte säker på om den blir kvar...

5. Joakim

Joakim Borgare

mycket trevlig, den ser vi gärna i en säljes-tråd :)

Strindberg gillar detta.
  6. LongCon

LongCon Miss Softie

Från:
    Vallentuna
    Cool! Har tyvärr ingen info.

7. marconimotet

marconimotet Borgare

Från:
    Stockholm
    Gillar den skarpt. Ser väldigt 70-tal ut. Tummen upp!