• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tävling, 1000 inlägg och snart ett år på KS.

BOTL

Panerai
Passerade obemärkt en liten milstolpe igår och den 19:e har jag varit medlem i ett år. Började lite mer aktiv och slog till på en ny klocka i all hast och hann på några GTG. Nu lite klokare och många timmars läsning senare inser jag att man behöver fler klockor :D

Mitt deltagande på forumet har varit tyst sen skola/jobb/flytt tagit upp det mesta av energin men det ska snart bli ändring på det. Som tack för de vänskap, bekantskap och alla goda råd jag fått under min resa tänkte jag anordna en liten tävling fram till torsdag kväll 21:00.

Känner man mig någorlunda så vet man att jag gärna vill glädja andra människor så även här ska jag försöka mig på det. Delta gör man genom att berätta en rolig historia helt enkelt så andra kan få ett gott skratt. Jag väljer vinnaren som får ett par lagrade kubanska cigarrer (minst tio år gamla) skickade till sig. Pluspoäng om historien har bildbevis och har ks:are inblandade :)

Hoppas denna tråd är ok enligt admin.

Nedan en bild där jag pullade Pablo Fransisco i örat efter hans show :D
7038cf84dc90611aecdaec0617d207f2.jpg
 

gruby

Pax Vobiscum
2-Faktor
Har lust att posta en bild när jag pillar mig själv i örat men antar att det inte ens kommer att kvalificera mig :p

Grattis till dårskapen Ben!

Återkommer förhoppningsvis med ett ordentligt bidrag.
 

BOTL

Panerai
Har lust att posta en bild när jag pillar mig själv i örat men antar att det inte ens kommer att kvalificera mig :p

Grattis till dårskapen Ben!

Återkommer förhoppningsvis med ett ordentligt bidrag.

Det är skillnad att pilla och pulla min vän, juckade 4-5ggr med fingret men han höll minen den jäkeln. :D
 

almeyero

Panerai
Eftersom cigarrerna lockar något oerhört så ska jag berätta en fantastisk rolig historia som även är sann.

Denna sanna historia är ifrån skolan jag gick i här ute i orten, samma skola som jag nu jobbar som lärare i.

Jag gick i 6an eller i 7an och vi hade ett historiaprov i skolan. Vid bordet framför mig sitter det två kompisar, ena hade pluggat till provet och den andra hade det absolut inte. Provet skrivs och lämnas in.

Veckan efter när vi ska få tillbaka provet så ber läraren de två som satt framför mig att stanna kvar när lektionen är slut, jag dröjer mig kvar genom att sortera i ryggsäcken eller nåt sånt för att få höra vad läraren har att säga.
Detta är konversationen mellan de tre.

Läraren: Ni har fuskat på provet!
Pluggisen: Nej absolut inte.
Fuskaren: Nej..
Läraren: Eller du har inte gjort det men han brevid dig har. (Pratar till pluggisen och pekar på fuskaren)
Fuskaren: Nej säger jag!!

Läraren: Joo, ni har liknande eller exakt likadana svar på frågorna.
Pluggisen: Jaha konstigt!
Fuskaren: Amen det är bara för att vi har pluggat tillsammas, eller hur? (vänder sig till pluggisen)
Pluggisen: Mmm aa det har vi..

Eftersom de är vänner så vill inte han som har pluggat gola ner den andra, ni vet hur reglerna är ute i orten.

Läraren: Joo men titta här nu, på fråga 7 och 8 har ni båda skrivit ordagrant.
Fuskaren: Jaa men vi har ju pluggat tillsammas.
Läraren: Hur förklarar du vad du har skrivit på fråga 9 då?

Läraren lägger då fram båda proven och pekar på fråga 9, pluggisen har skrivit; Jag kan inte den här frågan, på sitt papper. Varav fuskaren har skrivit; Inte jag heller, på sitt papper.

Behöver jag ens berätta att jag aldrig i hela mitt liv har skrattat så mycket som när läraren la fram proven. Läraren ramade sen in fuskarens prov och satte på väggen för att avskräcka folk från att vara så idiotiska.
 

Erik1

Patek
2-Faktor
Grattis!

Kan väl dra den från Rob+Hublot+Bergmans eventet hehe..

Efter att ha fått klämma och kika på alla klockor för endast KS och inbjudna öppnade de klubben för "alla" runt 23~. Vi får veta att det är fri bar med våra fina armband som såklart går varma. Jag och cultshit bestämmer oss för att gå ut och röka. Ooh titta! Han har en Hublot!
- tjena! Fårse hubben?
- Nää.. (Drar undan armen)
Cultshit blir misstänksam, drar fram armen och det visar sig vara en trasig(!) Quartz fake hublot :D

Vi börjar jävlas med stackarn som säger att han har en riktig daytona men det är dyrt att laga den bla bla bla. Vi pallar inte mer så börjar helt enkelt hetsa han att fimpa klockan. Ledsnar och är påväg att gå när han sular klockan över staketet :woot: Cult missar det och tror inte på det och börjar muddra honom(!) för att se att han inte ljuger (då det var det enda han gjort hela tiden) men den är borta!

Gav honom självklart cred för att han faktiskt fimpade den men jäklar vad vi garvade efteråt..
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Grattis till 1000! Hörde en rolig sann story igår, men är så kass på att återberätta, men den var jävligt underhållande, tro mig :)
 

Apansson

Torpare
Grattis!

Kan väl dra den från Rob+Hublot+Bergmans eventet hehe..

Efter att ha fått klämma och kika på alla klockor för endast KS och inbjudna öppnade de klubben för "alla" runt 23~. Vi får veta att det är fri bar med våra fina armband som såklart går varma. Jag och cultshit bestämmer oss för att gå ut och röka. Ooh titta! Han har en Hublot!
- tjena! Fårse hubben?
- Nää.. (Drar undan armen)
Cultshit blir misstänksam, drar fram armen och det visar sig vara en trasig(!) Quartz fake hublot :D

Vi börjar jävlas med stackarn som säger att han har en riktig daytona men det är dyrt att laga den bla bla bla. Vi pallar inte mer så börjar helt enkelt hetsa han att fimpa klockan. Ledsnar och är påväg att gå när han sular klockan över staketet :woot: Cult missar det och tror inte på det och börjar muddra honom(!) för att se att han inte ljuger (då det var det enda han gjort hela tiden) men den är borta!

Gav honom självklart cred för att han faktiskt fimpade den men jäklar vad vi garvade efteråt..
Grattis BOTL till att börja med. Vidare vill jag tillägga att jag ångrar att jag var en sån fitta(ja, detta kraftuttryck behövs här) som gick såpass tidigt från det eventet. Röfv. Sjukt bra story ändå!
 

Rock_N_Ron

Audemars
2-Faktor
Grattis BOTL till 1000 inlägg!

Ett par av dina fina cigarrer lockar ju, men jag har tyvärr ingen kul story som involverar KS direkt, men kom på en annan självupplevd story som brukar dra ner ett leende eller två. Kanske inte helt rumsrent/politiskt korrekt, men jag anser det preskiberat/går under avdelningen ungdomssynder. Ska se om jag inte hittar nå´t foto från denna tiden att förgylla mitt inlägg med när jag kommer hem.

Det hela utspelar sig på Midtfynsfestivalen way back på -90-talet. Midtfynsfesivalen var då Danmarks näst största musikfestival & gick av stapeln nå´n vecka innan/efter Roskilde (minns inte vilket, men det är ointressant). Det var en mycket trevlig festival med skön atmosfär, avsevärt mycket lugnare än Roskilde och mycket mer avslappnat i alla aspekter. Hyfsat stora band spelade där & jag minns att vi skulle gå & kolla på Jamiroquai, som var ett av huvudnumren, nästkommande kväll.

Och är man i Danmark, är man dryga 20 år och ska se Jamiroquai... Ja; då behöver man ju en liten, liten joint att suga på innan.
(jag vill härmed påpeka att detta är inget jag har för vana att göra, mitt intag av "röka" är starkt begränsat till 1-2 ggr. i USA i ungdomsåren & nå´n gång på liknande tillställningar som den som beskrivs här).
På campingen gick det folk & sålde hash-jointar mer eller mindre öppet, men det var jag inte intresserad av, utan vill ha rent "gräs" och kontaktade en av säljarna. "No problem", sa han. "Kom till vårt camp i morgon så fixar jag det. Fråga efter Preben."
Fick campet beskrivet av honom & återgick till öldrickandet.

Nästa dag knallar jag till deras camp som nästan kan liknas vid ett snabbköp för div. kanske inte helt lagliga substanser. Inte ens i Danmark... Helt nykter var jag ju inte, så uppmärksamheten var inte 100%. Lite nervös oxå förstås, otrampad mark, som detta var för mig. Ser mig snabbt omkring och går fram till närmaste kille & frågar efter Preben. Han svarar nå´t på danska som jag inte riktigt förstår, så jag frågar igen på engelska denna gången och beskriver mitt ärende: "He said he would get me some weed!" säger jag i hopp om att denna här killen kanske kan lösa det åt mig.
Svaret jag fick var: "You don´t want to talk to me!" på bruten dansk-engelska. Jag blir förvånad och tänker ett tag argumentera med honom, men känner att det kanske inte är läge, så jag tittar mig lite mer noggrant omkring i det dunkla campet och ser att det sitter folk längs med väggarna med händerna bakom ryggen, bl.a. Preben som jag letade efter. Då börjar det gå upp för mig vad som precis hänt...
"You dont want to talk to me. Please go away!" säger mannen igen & visar upp ett polisleg! De hade precis innan jag klev in gjort en razzia mot denna olagliga lilla affär, och orkade förmodligen inte sy in en liten obetydlig svensk som var på uppdrag att handla nå´t gram röka. Tur för mig att jag inte var där 5 min tidigare! Glider således snabbt ut ur campet och återvänder på darrande ben till mina polare vid vårt tält en erfarenhet rikare och med en story att berätta. Det enda röka jag har varit i närheten av sedan dess är just cigarrer...
 

joca

Patek
2-Faktor
Grattis till 1000 inlägg och 1 år. Inga roliga historier att bjuda på för tillfället men njuter av andras :)
 

galácticon

Patek
2-Faktor
Passerade obemärkt en liten milstolpe igår och den 19:e har jag varit medlem i ett år. Började lite mer aktiv och slog till på en ny klocka i all hast och hann på några GTG. Nu lite klokare och många timmars läsning senare inser jag att man behöver fler klockor :D

Mitt deltagande på forumet har varit tyst sen skola/jobb/flytt tagit upp det mesta av energin men det ska snart bli ändring på det. Som tack för de vänskap, bekantskap och alla goda råd jag fått under min resa tänkte jag anordna en liten tävling fram till torsdag kväll 21:00.

Känner man mig någorlunda så vet man att jag gärna vill glädja andra människor så även här ska jag försöka mig på det. Delta gör man genom att berätta en rolig historia helt enkelt så andra kan få ett gott skratt. Jag väljer vinnaren som får ett par lagrade kubanska cigarrer (minst tio år gamla) skickade till sig. Pluspoäng om historien har bildbevis och har ks:are inblandade :)

Hoppas denna tråd är ok enligt admin.

Nedan en bild där jag pullade Pablo Fransisco i örat efter hans show :D
7038cf84dc90611aecdaec0617d207f2.jpg
Var det så att "pillade" blev till "pullade" när din autocorrect var framme..? Snusktelefon. Grattis till medlemskapet i tusenklubben!
 

BOTL

Panerai
Eftersom cigarrerna lockar något oerhört så ska jag berätta en fantastisk rolig historia som även är sann.

Denna sanna historia är ifrån skolan jag gick i här ute i orten, samma skola som jag nu jobbar som lärare i.

Jag gick i 6an eller i 7an och vi hade ett historiaprov i skolan. Vid bordet framför mig sitter det två kompisar, ena hade pluggat till provet och den andra hade det absolut inte. Provet skrivs och lämnas in.

Veckan efter när vi ska få tillbaka provet så ber läraren de två som satt framför mig att stanna kvar när lektionen är slut, jag dröjer mig kvar genom att sortera i ryggsäcken eller nåt sånt för att få höra vad läraren har att säga.
Detta är konversationen mellan de tre.

Läraren: Ni har fuskat på provet!
Pluggisen: Nej absolut inte.
Fuskaren: Nej..
Läraren: Eller du har inte gjort det men han brevid dig har. (Pratar till pluggisen och pekar på fuskaren)
Fuskaren: Nej säger jag!!

Läraren: Joo, ni har liknande eller exakt likadana svar på frågorna.
Pluggisen: Jaha konstigt!
Fuskaren: Amen det är bara för att vi har pluggat tillsammas, eller hur? (vänder sig till pluggisen)
Pluggisen: Mmm aa det har vi..

Eftersom de är vänner så vill inte han som har pluggat gola ner den andra, ni vet hur reglerna är ute i orten.

Läraren: Joo men titta här nu, på fråga 7 och 8 har ni båda skrivit ordagrant.
Fuskaren: Jaa men vi har ju pluggat tillsammas.
Läraren: Hur förklarar du vad du har skrivit på fråga 9 då?

Läraren lägger då fram båda proven och pekar på fråga 9, pluggisen har skrivit; Jag kan inte den här frågan, på sitt papper. Varav fuskaren har skrivit; Inte jag heller, på sitt papper.

Behöver jag ens berätta att jag aldrig i hela mitt liv har skrattat så mycket som när läraren la fram proven. Läraren ramade sen in fuskarens prov och satte på väggen för att avskräcka folk från att vara så idiotiska.

Bara gratulera vinnaren då :D

Skicka ett pm med adress så kommer det cigarrer på posten.
 

almeyero

Panerai
Ett stort tack till BOTL !​
IMG_5974.JPG
Cigarrerna luktar fantastiskt och det ska nog bli rökdags snart. Cigarrer är relativt nytt för mig eftersom man i orten röker något helt annat.. Så frågan är vad som är det bästa sättet att förvara dom utan en humidor?​
:cigar:
 
Topp