• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tävling: Klocklimerick

En bra Limerick skall väl vara lite fräck, eller hur? Prövar lyckan med denna.

En Omega-fantast i från Skåne
sågs av många vara en fåne.
Till och med runt hans lem,
på en nitbeklädd rem,
satt en klocka som vart' på vår måne...

image.jpeg

Den här av Fliegerchronograph var tveklöst bäst!
Dessutom en av de få (den enda?) av oss som fick in rätt radlängd och rytm i versen..
Ge honom priset direkt!
 

Greven

Audemars
En ordvig snubbe från Engelbrekts Församling
Rimmade Omega, men inte om Breitling
Men även Panerai
Så bra så man blir skraj
Vann denna tävling så lätt som ingenting

Grattis, @Fliegerchronograph till både seger och silverplats. Skicka ett PM med namn och adress, så kommer priset i sinom tid. Även grattis till @Greven för en mycket hedrande bronsplats. PM:a även du så kommer ett litet tröstpris på posten.

Alla ni andra ska också ha ett stort tack och grattis för att ni vågade och kunde. Ni kan utan att skryta se på er själva som lite bättre och mycket kreativare än alla andra. Bra jobbat.
Kul initiativ och bra styrt @Babinus !
Eloge till alla bidrag och stort grattis till både guld- och silver plats @Fliegerchronograph !

Är hedrad över min bronsplats och tackar för alla likes!

Tack!
 

Fliegerchronograph🚁

Audemars
2-Faktor
@Babinus,

Stort tack till dig, övriga medtävlande och alla röstande i limerickkampen här på Klocksnack. Det var en rolig utmaning och jag är säker på att det finns fler här som kan skalda än de som deltog. Som segrare väljer jag att skänka en gåva till Hjärtebarnsfonden då jag har jobbat en del med hjärtsjuka barn tidigare. Avslutar med ytterligare en limerick som inte passerade mitt nålsöga till tävlingen.

En lättfotad kvinna från Sveg
som sålde sin kropp och fick ”deg”.
Hon köpte en klocka,
för att kunderna locka.
Ett gökur - så passande! - i detta kneg.

image.png
 
@Babinus,

Stort tack till dig, övriga medtävlande och alla röstande i limerickkampen här på Klocksnack. Det var en rolig utmaning och jag är säker på att det finns fler här som kan skalda än de som deltog. Som segrare väljer jag att skänka en gåva till Hjärtebarnsfonden då jag har jobbat en del med hjärtsjuka barn tidigare. Avslutar med ytterligare en limerick som inte passerade mitt nålsöga till tävlingen.

En lättfotad kvinna från Sveg
som sålde sin kropp och fick ”deg”.
Hon köpte en klocka,
för att kunderna locka.
Ett gökur - så passande! - i detta kneg.

image.png
Haha, den var ju också skitbra! :D
 

grodslukarenx

Patek
2-Faktor
Tyske Günther led på jobbet av stor tristess
Han tog därför sin Omega Seamaster
På badhus under alla raster
Men en upptäckt gjorde honom rätt less
Seamastern var ingen dykare, utan 60-talsdress!


Edit, såg nu att tävlingen avslutats :hilarious:
 

Poppe

Cartier
Missade helt den här festliga tävlingen och nu kan jag inte sova innan jag snickrat ihop nåt. Det svåraste är som ovan nämnt rytmen på limericken, men här är mitt bidrag. Hoppas man får vara KS-poet ändå.
En rolex-fantast ifrån Lund
Gick till Nymans som blivande kund
Han sa "jag saknar en dinka
Som helst ej får sinka"
Mitt liv med en enda sekund
Jag sparar den till nästa tävling. Nu kan jag äntligen somna. :)
 
Grattis till er på prispallen. Välförtjänt. Jag gläder mig åt att vara den som skrev första bidraget och det enda som är 100% sant och verkligt.
Jag hade fel. Det är inte bara mitt första bidrag som till 100% handlar om @Babinus. Han kunde ju förstås inte låta bli att tramsa i den där DW-tråden heller. Så nu handlar nedanstående också om honom. Suck.

Ett svultet spöke från andra sidan Styx
Fattig och hungrig, ägde ingen lyx
Testade ett sätt
Att bli riktigt mätt
Skrodera om DW och fråga vad som tycks

Angående den där DW-tråden där alla bara MÅSTE få tala om att man minsann genomskådat trolleriet och därför gör trollets dag. Ett rätt kul oxymoron, eftersom alla som väljer att tjafsa gått rakt i trollfällan. Trollet lär sitta proppmätt och bara rapa nu.
 

Fliegerchronograph🚁

Audemars
2-Faktor
Avslutningsvis en form av "paketöppning" då vinsten i limericktävlingen anlände till posten idag. Jag hämtade ut ett väl inslaget paket med tydliga anvisningar.

image.jpeg


Fram med kökssaxen och försiktigt börja klippa...

image.jpeg


Stötemballerat med spännande nyheter från landsorten. Bra läsning när man har åkt på årets första förkylning.

image.jpeg


Längst in och inslaget i bubbelplast ligger vinsten.

image.jpeg


Tack @Babinus!, dig kan man lita på. Lenovon tillfaller nog dottern som fyller år kommande vecka. Hon kommer att bli supernöjd.

image.jpeg
 
Senast ändrad:
Topp