• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tävling: Vad har Barda på G?

Barda

Cartier
Istället för att köpa den gudförgätet fula Civil Ingenjörsringen har jag slagit till på en klocka. Tävlingen går ut på att ni såklart gissar vad jag slagit till på.

Ledtråd 1: Klockan är lite grann som mina Völkl Gotama, en quiver klocka, något som passar till det mesta. Shorts och tisha? - Inga problem
Suit up? - Inga problem

Ledtråd 2: Referensen görs inte längre.

Vinnare är den första som gissar rätt. Paketöppningen sker i denna tråd.

Vinst: Ett flak energidryck. Bra till midsommar! (Restricted till den Kongliga hufvudstaden)

ps. En gissning per skalle
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Istället för att köpa den gudförgätet fula Civil Ingenjörsringen har jag slagit till på en klocka. Tävlingen går ut på att ni såklart gissar vad jag slagit till på.

Ledtråd 1: Klockan är lite grann som mina Völkl Gotama, en quiver klocka, något som passar till det mesta. Shorts och tisha? - Inga problem
Suit up? - Inga problem

Ledtråd 2: Referensen görs inte längre.

Vinnare är den första som gissar rätt. Paketöppningen sker i denna tråd.

Vinst: Ett flak energidryck. Bra till midsommar! (Restricted till den Kongliga hufvudstaden)

ps. En gissning per skalle

För okreativ för att gissa just nu - men applåderar initiativet att skippa den där otroligt fula och ostiga ringen :bored:
 

Barda

Cartier
För okreativ för att gissa just nu - men applåderar initiativet att skippa den där otroligt fula och ostiga ringen :bored:
Skoja inte, jag kräks på den där ringen. Tror det var killen som höll introkursen i maskinteknik som grundade min avsky!

Följande utspelade sig:
(Han står längst, jag tror det var första föreläsningen, tar av sig ringen och håller upp den som att det vore en kikare)
"Det är den här ni alla kämpar för..."


Eller inte.
 

Barda

Cartier
Så, då är det dags för paketöppningen. Kul att de flesta gissade på rolle... hmmm.
Fedex dök i alla fall upp.
8INJbku.jpg

hmmm, luktar lite härlig rökdoft om paketet....

mmmm. Oyster...

Backvänd Wristshot!

Rolex Explorer I (ref:114270)

Grattis [user]Loshin[/user] - Ser ut som om du bor i GBG. vi får fixa en alternativ vinst till dig om du inte kommer till STLHM under sommaren...
 

DrDre

Patek
Ett annat passande val, istället för ingenjörsringen, hade ju givetvis varit ingenjörsklockan som heter just Ingenieur.
 
Topp