• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tävling!!!!!

MacRulez4ever

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Hubbatix skrev:
Skön pjäs!

Jag lyssnar nästan bara på vinyl hemma, har inte ens en CD-spelare kopplad. Mp3/Spotify lyssnar jag ju givetvis på, svårt att komma undan det bekväma med de formaten... Men spelaren är inget speciellt, en Technics SL-1411 om det nu säger någon något. Ska lämna in den på en liten service snart dock, den vill inte spela 45varv och så vägrar armen att gå tillbaka när skivan är slut...

Vet vilken spelare det är , lite trist när saker krånglar och måste fixas.
Som jag sagt så många gånger tidigare:
Äldre saker är mer gedigna och stryktåligare än nymodighetens skit ;)


Sent from my iPhone 4s using Tapatalk
 

timeisonmyside

Breitling
Jäklarns vad fin spelare du har där! Skönt med lite HiFi nörderi;) Själv så har jag en Rega P3 som jag svarvar vinyl med men börjar titta på något mer avancerat. Har du kanske något tips på vad man ska titta på begat runt 15.000?

mvh

P
 

LongCon

Miss Softie
2-Faktor
Sjysst spelare! MS MA-505 ar jag haft och sålt minst tre stycken, bra tonarm. Vad kör du för puppa?

Här är min rigg:

IMAG0773-1.jpg
 

LongCon

Miss Softie
2-Faktor
timeisonmyside skrev:
Jäklarns vad fin spelare du har där! Skönt med lite HiFi nörderi;) Själv så har jag en Rega P3 som jag svarvar vinyl med men börjar titta på något mer avancerat. Har du kanske något tips på vad man ska titta på begat runt 15.000?

mvh

P

Jag skulle nog köpa en Technics SL-1000 med EPA-100 arm. Räckte inte pengarna skulle det få bli en sp-10 istället.

http://www.thevintageknob.org/technics-SL-1000MK2.html
 

MacRulez4ever

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
timeisonmyside skrev:
Jäklarns vad fin spelare du har där! Skönt med lite HiFi nörderi;) Själv så har jag en Rega P3 som jag svarvar vinyl med men börjar titta på något mer avancerat. Har du kanske något tips på vad man ska titta på begat runt 15.000?

mvh

P

Na har inte haft så mycke tid och lägga på alla leksaker på senaste tiden. Därav inte lika uppdaterad på priser etc. Så tyvärr lite svårt blir det allt att hjälpa dig.
Finns nog andra här som kan ge ett mer rättvist svar. :)


Sent from my iPhone 4s using Tapatalk
 

MacRulez4ever

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Jaaaaaaa, hoppas verkligen inte att posten förstörde den. Eftersom den är sjuuukt ömtålig ;))))


Sent from my iPhone 4s using Tapatalk
 
Topp