Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

T/T Yachtmaster II...

Diskussion i 'Diskussion' startad av masterkiller, 13 mars 2013.

1. ...hör man inte mycket om (och inte YG eller WG heller för den delen), YMII är väl en perfekt sommarstekarklocka för uteserveringarna i sommar...

Ingen som varit sugen på att köpa en, personligen så kändes YMII som 'the clownmaster' när man såg den på bild men när jag testade vitguldarn förut så var den schysst, lite som DSSD man stör sig på texten och det smala bandet på bild men IRL så märker man det inte,

T/T är rätt feet, tror ni på en i stål i år?

2. Desmond_Malone

Desmond_Malone Friends of KS

Från:
    Värmdö
    Blev totalt kär i denna när jag provade den hos Rob E..
    Rolexspöket delux som ricrob så snällt påpekade..

En skön klocka dock totalt utanför min budget för tillfället..

MVH
    Anders P

3. CaptainOats

CaptainOats Friends of KS

Lite för brackig för min smak, den ser stor ut på handleden där i vattnet också inte så snyggt.
    Personligen gillar jag Ym med blå tavla

calzone gillar detta.
  4. NiklasArvid

NiklasArvid Gandhi

...kaan det bero på prislappen... och den lite oanvändbara komplikationen? ;-)

5. Brukar inte vara något hinder annars? Problemet är att den kanske inte ser ut som en Rolex? vad vet jag...

6. naggge

naggge Friends of KS

Den där är så jävla snygg.

YM2 är konstig, bättre ordval kommer jag inte på.

7. jo, den är snygg ,men den verkar inte heller vara så populär, ingen har den här på KS vad jag vet...

8. Målarn

Målarn The Steak

Från:
    Förorten
    En helguldare skulle jag kunna tänka mig... Dock skulle jag behöva byta in min GMT + slänga in lite stålar, så det lär ju inte hända haha!

Då skulle jag Hellre byta in GMTn + pengar mot en gulgulds Sky Dweller :mrgreen:

9. easy rider

easy rider Dead Man Walking

Håller helt med, förutom att jag byter ut konstig mot brutalful.

10. Rber

Rber Biskop

Sjukt snygg! Vad listar den?

Hur fungerar YMII komplikationen, tio minuters nedräkning?

11. leben

leben El Patrón

Dubbe har väl en silvertavlad YM?

YM2 blir för mycket rymdskepp men är lite av en icke fråga eftersom den ligger utanför min klockbudget.

12. CaptainOats

CaptainOats Friends of KS

David har väl 3 st tror jag ? en i varje size.
    Sedan har någon mer en, NiklasArvid tror jag.

13. Målarn

Målarn The Steak

Från:
    Förorten
    Den listar på så mycket som 88.100kr :D

14. Wollen

Wollen Barfly

Som hittat :D

Gillar båda men den med blå tavla faller mig mer i smaken!

15. Ricrob

Ricrob Friherre

Jag älskar den (t/t ymII vill säga) men det är en klocka som är 100p i helguld!

16. Fryken

Fryken Kamrern

Från:
    STOCKHOLM
    Tycker YM2 är tokläcker, både t/t och helguld.

17. Målarn

Målarn The Steak

Från:
    Förorten
    Tycker jag också min vän :mrgreen:

18. NiklasArvid

NiklasArvid Gandhi

jag har en midsize YM SS/Pt... its PLATINUM baby!!! ...funkar till allt, jag tänker slita på den och åldras tillsammans så som non-WIS alltid använt sina rolex, utan eftertanke och hänsyn...

YM2: jag tror att komplikationen är sån att man kan välja hur många minuter nedräkningen kan starta från, (mellan 10 o 1) genom att lyfta o vrida ringen el nåt i den stilen??? intresserar mig inte jättemycket, alla seglingar jag deltar i kör ISAF std sequence 5-4-1-0... men det är säkert annat på Wally- och Swan-tävlingarna på costa smeralda där oligarkerna med YM2 hänger...

19. easy rider

easy rider Dead Man Walking

Är midsize på 37mm? YM är riktigt ball, och uppenbarligen j*vligt rare då jag aldrig sett någon live. (Vilket iofs inte säger så mycket)

20. Faktiskt, så vore YMII jävligt jävligt cool i helstål med svart ring! Tanken är kittlande och får det att sprattla mellan benen ;) :mrgreen:
    YMII ska vara i helgguld (vit el gul), men i stål/guld så kändes den bara beige.. Men skulle inte tacka nej om jag fick en för 20k :)

21. NiklasArvid

NiklasArvid Gandhi

35mm, YM flyger ju rätt mycket under radarn med sitt lite trista grå utseende... den blå tavlan är dock lite mer uppseendeväckande! får se om den blå kommer till Mid nu på Basel2013? kunde kanske va värt o prova?

22. jabla

jabla Förgöraren

Från:
    Helsingborg
    Är inte särskilt förtjust i YM II men har aldrig provat den live.
    Har själv en 40mm YM platinum som jag trivs riktigt bra med.

Bifogade filer:

Mårtenssons ur Brookfield