• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

T/T Yachtmaster II...

...hör man inte mycket om (och inte YG eller WG heller för den delen), YMII är väl en perfekt sommarstekarklocka för uteserveringarna i sommar...

Ingen som varit sugen på att köpa en, personligen så kändes YMII som 'the clownmaster' när man såg den på bild men när jag testade vitguldarn förut så var den schysst, lite som DSSD man stör sig på texten och det smala bandet på bild men IRL så märker man det inte,

T/T är rätt feet, tror ni på en i stål i år?

e12341bd.jpg


c05c7097.jpg


9ebc6199.jpg


a7fda4c8.jpg


DSCN0703.jpg


Two-Tone-Rolex-Yachtmaster.jpg
 
Blev totalt kär i denna när jag provade den hos Rob E..
CAM00549.jpg

Rolexspöket delux som ricrob så snällt påpekade..

En skön klocka dock totalt utanför min budget för tillfället..

MVH
Anders P
 

CaptainOats

Patek
2-Faktor
Lite för brackig för min smak, den ser stor ut på handleden där i vattnet också inte så snyggt.
Personligen gillar jag Ym med blå tavla

rolex-oyster-perpetual-yacht-master-blue-dial-rolesium-ref-16622-automatic-watch.jpg
 

naggge

Panerai
CaptainOats skrev:
Lite för brackig för min smak, den ser stor ut på handleden där i vattnet också inte så snyggt.
Personligen gillar jag Ym med blå tavla

rolex-oyster-perpetual-yacht-master-blue-dial-rolesium-ref-16622-automatic-watch.jpg


Den där är så jävla snygg.

YM2 är konstig, bättre ordval kommer jag inte på.
 

Målarn

The Steak
En helguldare skulle jag kunna tänka mig... Dock skulle jag behöva byta in min GMT + slänga in lite stålar, så det lär ju inte hända haha!

Då skulle jag Hellre byta in GMTn + pengar mot en gulgulds Sky Dweller :mrgreen:
 

Rber

Audemars
2-Faktor
CaptainOats skrev:
Lite för brackig för min smak, den ser stor ut på handleden där i vattnet också inte så snyggt.
Personligen gillar jag Ym med blå tavla

rolex-oyster-perpetual-yacht-master-blue-dial-rolesium-ref-16622-automatic-watch.jpg
Sjukt snygg! Vad listar den?

Hur fungerar YMII komplikationen, tio minuters nedräkning?
 

Leben

Queen Elizabeth II
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Dubbe har väl en silvertavlad YM?

YM2 blir för mycket rymdskepp men är lite av en icke fråga eftersom den ligger utanför min klockbudget.
 

CaptainOats

Patek
2-Faktor
leben skrev:
Dubbe har väl en silvertavlad YM?

YM2 blir för mycket rymdskepp men är lite av en icke fråga eftersom den ligger utanför min klockbudget.

David har väl 3 st tror jag ? en i varje size.
Sedan har någon mer en, NiklasArvid tror jag.
 

Wollen

Mao
2-Faktor

NiklasArvid

Mon Mothma
2-Faktor
jag har en midsize YM SS/Pt... its PLATINUM baby!!! ...funkar till allt, jag tänker slita på den och åldras tillsammans så som non-WIS alltid använt sina rolex, utan eftertanke och hänsyn...

YM2: jag tror att komplikationen är sån att man kan välja hur många minuter nedräkningen kan starta från, (mellan 10 o 1) genom att lyfta o vrida ringen el nåt i den stilen??? intresserar mig inte jättemycket, alla seglingar jag deltar i kör ISAF std sequence 5-4-1-0... men det är säkert annat på Wally- och Swan-tävlingarna på costa smeralda där oligarkerna med YM2 hänger...
 

easy rider

Brüno
2-Faktor
NiklasArvid skrev:
jag har en midsize YM SS/Pt... its PLATINUM baby!!! ...funkar till allt, jag tänker slita på den och åldras tillsammans så som non-WIS alltid använt sina rolex, utan eftertanke och hänsyn...

YM2: jag tror att komplikationen är sån att man kan välja hur många minuter nedräkningen kan starta från, (mellan 10 o 1) genom att lyfta o vrida ringen el nåt i den stilen??? intresserar mig inte jättemycket, alla seglingar jag deltar i kör ISAF std sequence 5-4-1-0... men det är säkert annat på Wally- och Swan-tävlingarna på costa smeralda där oligarkerna med YM2 hänger...

Är midsize på 37mm? YM är riktigt ball, och uppenbarligen j*vligt rare då jag aldrig sett någon live. (Vilket iofs inte säger så mycket)
 

Josef B

Bestraffaren
Faktiskt, så vore YMII jävligt jävligt cool i helstål med svart ring! Tanken är kittlande och får det att sprattla mellan benen ;) :mrgreen:
YMII ska vara i helgguld (vit el gul), men i stål/guld så kändes den bara beige.. Men skulle inte tacka nej om jag fick en för 20k :)
 

NiklasArvid

Mon Mothma
2-Faktor
easy rider skrev:
Är midsize på 37mm? YM är riktigt ball, och uppenbarligen j*vligt rare då jag aldrig sett någon live. (Vilket iofs inte säger så mycket)

35mm, YM flyger ju rätt mycket under radarn med sitt lite trista grå utseende... den blå tavlan är dock lite mer uppseendeväckande! får se om den blå kommer till Mid nu på Basel2013? kunde kanske va värt o prova?
 

jabla

Sarlacc
Är inte särskilt förtjust i YM II men har aldrig provat den live.
Har själv en 40mm YM platinum som jag trivs riktigt bra med.
 

Bilagor

  • RolexYM.jpg
    RolexYM.jpg
    62.4 KB · Visningar: 67
Topp