Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Ta bort AR-behandling från glas?

Diskussion i 'Diskussion' startad av carlanton, 13 januari 2015.

1. carlanton
    Trådstartare

carlanton Biskop

Mitt välvda safirglas har börjat bli extremt repigt. Framförallt har det blivit en ring i mitten av glaset som bara syns i vissa vinklar. Jag antar att det är AR-coatingen som har repats och inte det orepbara glaset. Visst kan man polera bort AR-behandlingen? Hur gör man det?

Klockan ska visserligen in på service snart, men jag får för mig att ett nytt breitlingglas kommer vara omotiverat dyrt i förhållande till klockans ringa värde.

2. Jesper Fredson

Jesper Fredson Präst

Från:
    Ystad bor i Oslo
    En urmakare borde utan några större problem klara det, jag lämnade in min steelfish på förmiddagen och hämtade den på eftermiddagen och då var glaset som nytt, prisbild vet jag ej då jag känner urmakaren som gjorde detta gratis för mig

3. R0B

R0B Präst

Jag fick glaset på min crosswind polerat i samband m service. Jag fick dock gå tillbaka och be urmakaren polera en extra gång då det fortfarande syntes i vissa ljus. Men slutresultatet blev grymt!

Har inte heller koll på pris, men gå till urmakare och kolla!

4. F-L-P

F-L-P Borgare

Från:
    Uppsala

Försökte få Bergströms i Uppsala att göra det. Han hade gjort det tidigare men var inte nöjd med resultatet så sa att han gärna undvek det nu mer.

5. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    Köp autosol på macken, tejpa klockan så det inte hamnar på fel ställe, sätt därefter på en långfilm och börja gnugga. Har inte testat själv, men läst massvis av folk som gjort det utan problem.

jabla gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield