• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ta bort namn på cert inför försäljning

Mauritz

Rolex
Skit i cert. gå in till en AD och få ett äkthetsintyg, då kan säljaren behålla sitt cert.
Lägg till en text på eventuellt kvitto att original cert. behållits av tidigare ägare på grund av sitt namn.
Fast det uppstår kanske problem för säljaren att skriva ett kvitto också eftersom där vill man som köpare att säljarens namn m.m skall stå med. Tycker det låter löjligt vem bryr sig om vem som ägt den klockan innan.
Personligen skulle jag valt att köpa en annan klocka om säljaren börja larva sig med att radera/stryka över sitt namn på ett befintligt cert. för så viktig/hemlig kan personen inte vara oavsett om"hen" heter Möller,Milton,Gyllenhammar,Gynning,Uggla mm.
Smidigast hade vart att säljaren sagt att "tyvärr jag har tappat bort certifikatet"
 

Nicklas.S

Audemars
2-Faktor
Jag tror att det syns om du försöker ta bort namnet med kemikalier. Om säljaren insisterar så köp en annan klocka istället.
när det gäller garantin så följer den klockan och inte ägaren, så vilket namn som står på certet är oväsentligt.
 

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
Om man ska sälja en klocka som har box, papper och allt, är det någon nackdel om man tar bort namnet som står på certifikatet då? ADn har fyllt i ett namn när den köptes. Fråga två är om någon vet hur man tar bort tuschpenna på ett "kreditkorts-cert" utan att det blir svart över hela certet?


En fråga: Är det du som ska sälja klockan? Om inte så varför låter du inte säljaren göra precis hur hen vill? Det är lite svårt att begripa när man inte får hela bilden.
 

oystercase

Cartier
T sprit brukar vara bäst. Väldigt liten risk att plasten skadas men tar både spritpennor (doh) och kulspets, för det mesta.

100ggr hellre ett övetstruket namn på certet än inget cert....
 

MJ24

Patek
2-Faktor
Pilla inte på certifikatet bara för att ta bort originalägarens namn!
Låter helt vansinnigt...
Personligen skulle jag tro det va nåt skumt med klockan om jag såg ett cert där något försökt ta bort namnet!


MJ24
 
Topp