Nymans Ur 1851

Ta bort svetsloppa..

Diskussion i 'Hemslöjd, modd och fix' startad av Mekmek, 6 februari 2014.

1. Mekmek
    Trådstartare

Mekmek Rebel Commander

Hej, har en nätt svart svetsloppa (kvar från förre ägaren) på bezelen till min DJ (se bild). Någon som vet vad man kan göra åt eländet? Widebild (2).JPG

2. Aurum

Aurum Jag är så arg, så väldigt arg!

Svårt att se eländet på den bilden? Har den smält/deformerat kringliggande metall i glasringen är det svårt att få bra. Annars är det väl bara att slipa ned den och försöka efterlikna kringliggande finish. Bäst är kanske dock att köpa en ny glasring, man brukar kunna hitta dem för överkomliga pengar.

Mekmek gillar detta.
  3. Mekmek
    Trådstartare

Mekmek Rebel Commander

Tror du har rätt, måste nog ha en ny ring. Fläcken ligger strax före kl 6 och jag tror också att den defomerat metallen. Tyvärr.

4. Aurum

Aurum Jag är så arg, så väldigt arg!

Mm, jag hade hål i ett spänne på en Omega pga svetsloppa och det var bara att ge upp då den hade förändrat metallen så pass mycket. Kan kan jämna till och polera men då glasringen är så synlig är den viktig för helhetsintrycket. Köpte nyligen en guldglasring för dryga 1' på ebay så det är bara att börja leta.

Mekmek gillar detta.
  5. plattfot

plattfot X-Wing Pilot

Från:
    Norrort Sthlm
    Behåll den som den är eller som Aurum säger skaffa en ersättningsring. Många skiftar ju mellan de olika progiltyperna på ringar så med lite tur hittar du en säljare här på forumet.

Mekmek gillar detta.